Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Szlifierka Bosch GWS 14-125CE - problem z łożyskiem

elektronikq 07 Kwi 2018 11:55 831 14
  • #1 07 Kwi 2018 11:55
    elektronikq
    Poziom 24  

    Podczas normalnej pracy szlifierki nagle taki chwilowy dymek i smród. Szlifierka bardzo ociężale pracowała tzn. wał pracował jakby skokowo.
    Po rozkręceniu ujrzałem dużo opiłków z plastyku:
    - Szlifierka Bosch GWS 14-125CE - problem z łożyskiem
    I takie coś na wirniku:
    - Szlifierka Bosch GWS 14-125CE - problem z łożyskiem- Szlifierka Bosch GWS 14-125CE - problem z łożyskiem
    Łożysko na wirniku jest zatarte z dużym trudem można je przekręcić.

    Czy można jeszcze uratować ten wirnik? To łożysko jakby w jakimś koszyczku plastykowym było czy jak?

    0 14
  • #2 07 Kwi 2018 12:27
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    elektronikq napisał:
    Czy można jeszcze uratować ten wirnik?
    Wirnik, to nie wiadomo, bo czy jest sprawny, czy nie, to się okaże po poskładaniu i uruchomieniu.
    elektronikq napisał:
    To łożysko jakby w jakimś koszyczku plastykowym było czy jak?
    Na razie jest do wymiany łożysko, a może oba. W niektórych urządzeniach spotyka się łożysko obsadzane w osłonie gumowej, aby wytłumić drgania.

    0
  • #3 07 Kwi 2018 12:47
    elektronikq
    Poziom 24  

    Wirnik po oględzinach obwstawiam, że jest sprawny. Pytanie co z tą osłoną bo łożysko to w rolniczym kupie.

    0
  • #4 07 Kwi 2018 13:11
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    elektronikq napisał:
    Pytanie co z tą osłoną bo łożysko to w rolniczym kupie.
    Tylko ja mam na myśli osłonę zakładaną na łożysko, a nie to pomiędzy łożyskiem, a komutatorem. a co do sklepu to patrząc na adres - sklepów u Ciebie chyba nie mało.

    0
  • #5 07 Kwi 2018 15:14
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Wirnik wygląda na nowy (komutator bez zużycia).
    Potrzebujesz do wymiany trzy części: koło magnesowe, łożysko i gumową nakładkę na łożysko.
    Trzeba jednak sprawdzić czy obudowa szlifierki nie została zniszczona wskutek zatarcia łożyska, chodzi tutaj o średnicę otworu oraz ew. deformację.
    Naprawiając samemu możesz mieć trochę kłopot ze zdjęciem łożyska i ponownym prawidłowym złożeniem, rozważ wysłanie do serwisu jednak jeśli będzie trzeba wymienić obudowę to trochę zapłacisz.
    Nie spotkałem się jeszcze z zatarciem tego łożyska w szlifierkach identycznych serii - po zdjęciu wnioskuję że zajechałeś ją przez pracę w dużym zapyleniu przy budowie domu.

    0
  • #6 07 Kwi 2018 15:24
    elektronikq
    Poziom 24  

    Szlifierka ma swoje lata = 19 lat. I dbałem o nią nie była dojeżdżana:)

    Cytat:

    Widzę, że 26 PIERŚCIEŃ GUMOWY mogę kupić bez problemu ale łożysko 13 już jest razem z wirnikiem więc i tak muszę kupić osobno:
    ŁOŻYSKO KULKOWE 7X19X6

    0
  • #7 07 Kwi 2018 15:49
    robokop
    Moderator Samochody

    Te łożysko nazywa się 607 C3 ZZ i jest do kupienia bez problemu.
    Na przyszłość - to nie łożysko kupuje się z wirnikiem, tylko wirnik z łożyskiem.

    0
  • #8 11 Kwi 2018 22:58
    elektronikq
    Poziom 24  

    Tak ma Pan rację. Kupiłem w Boschu tą gumkę i łożysko = 20 zł. Made in Italy.
    Ten kołnierz co widać plastykowy nad zużytym łożyskiem to ma zostać? Bo mam wrażenie jakby on się ukręcił (poszarpane krawędzie).

    0
  • #9 12 Kwi 2018 06:45
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    elektronikq napisał:
    Ten kołnierz co widać plastykowy nad zużytym łożyskiem to ma zostać? Bo mam wrażenie jakby on się ukręcił (poszarpane krawędzie).
    Ten kołnierz, ma zostać , pomimo ewentualnych uszkodzeń. On ochrania łożysko przed temperaturą pochodząca od iskrzenia.

    0
  • #10 14 Kwi 2018 19:29
    elektronikq
    Poziom 24  

    Prawdopodobnie wirnik do wymiany. Szlifierka bardzo głośno działa i słychać takie rzężenie. Wirnik bardzo się nagrzał, a na szczotkach jest przy wysokich obrotach nadmierne iskrzenie.

    0
  • #11 14 Kwi 2018 23:52
    LENIWIEC_PL
    Poziom 22  

    Witaj.
    Głosna praca i rzążenie nie musi wcale oznaczać uszkodzenia wirnika. U mnie w wiertarce celmie nadmierne grzanie było spowodowane uszkodzeniem stojana. Zazwyczaj w przypadku uszkodzrnia wirnika bądź stojana idzie zauważyć to po kolorze izolacji uzwojenia.

    0
  • #12 15 Kwi 2018 20:09
    elektronikq
    Poziom 24  

    Spadku obrotów nie zauważyłem więc zwarcie by odpadało. Tym bardziej jakiegoś smrodu czy coś takiego też nie zauważyłem. Stojan to bez problemu przebadam. Wizualnie jest wszystko ok.

    0
  • #13 18 Kwi 2018 21:06
    elektronikq
    Poziom 24  

    Poprawiłem mocowanie łożyska tak, że guma z łożyskiem wchodzi bez większego oporu. Wcześniej musiałem wpychać. Jak doświetliłem to miejsce gdzie jest łożysko to dookoła się stopiła ta guma i zmniejszyła średnicę otworu. Teraz więcej zeskrobałem i weszło łatwo.
    Zmierzyłem prąd na największych obrotach i wyszło 1.8A przy najwolniejszych 0,8A. Szlifierka pracuje ciszej i nie ma już takiego rzężenia. Iskrzenie jest delikatnie tak pod szczotkami ale to normalne od czasu do czasu skoczy iskra poza obręb szczotki.
    Komutator przetarłem drobniutkim papierem, wyczyściłem środek z kurzu etc.
    Wydaje mi się, że będzie już ok.
    Po 6 min pracy na biegu jałowym uchwyt gdzie mocuje się tarcze był lekko ciepły to normalne?

    0
  • #15 19 Kwi 2018 12:53
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    elektronikq napisał:
    Po 6 min pracy na biegu jałowym uchwyt gdzie mocuje się tarcze był lekko ciepły to normalne?
    Przekładnia + opór łożysk.

    0