Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volkswagen polo(diesel) kopci z rury

wrotomek 19 Sie 2005 14:49 8936 15
  • #1 19 Sie 2005 14:49
    wrotomek
    Poziom 13  

    Jestem posiadaczem volkswagena polo SDI. podczas postoju kiedy dodam gazu z rury wydobywa się jakby czarna sadza, co powoduje że samochód jest trochę przymulony. Jaka jest przyczyna tego i co może być tutaj usterką???

    proszę o pomoc i pozdrawiam :-)

  • #2 19 Sie 2005 20:42
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Wtryski do wymiany.

  • #3 19 Sie 2005 20:45
    lopr_pol
    Poziom 22  

    Po pierwsze sprawdz caly dolot, filtry itp., moze cos przypchane. Jak nie pomoze to dalej.

  • #4 19 Sie 2005 21:04
    adamdn
    Poziom 18  

    Czy auto dobrze odpala (czy za pierwszym razem i czy pracuje rowno)?? Czy wyczuwalny jest spadek mocy lub czasami calkowity jego brak?

    Pozdrawiam
    adamdn

  • #5 20 Sie 2005 11:39
    autosuper
    Poziom 23  

    Sprawdz uklad recyrkulacji spalin , one czesto w tych silnikach robia takie problemy ! Pozdrawiam

  • #6 20 Sie 2005 19:50
    wrotomek
    Poziom 13  

    Samochód pali bez problemu. Zauważalne jest jeszcze coś takiego: podczas jazdy pod górę samochód jakby sam dodawał sobie gazu, co chwilę przyspiesza (spotykane przy jeździe na niskim biegu)

  • #7 20 Sie 2005 22:58
    adamdn
    Poziom 18  

    To w takim razie moze ECU nadaje sie do naprawy/wymiany? Mialem taki problem ze uszkodzony komputer nie sterowal przepustnica i obroty byly niestabilne - wlacznie z przyspieszaniem na niskich biegach. Kiedys kiedys (tzn. kilka lat temu) przy pierwszej usterce mial problemy z odpalaniem i takze walil sadza z rury :)

    Pozdrawiam
    adamdn

  • #8 21 Sie 2005 09:39
    autosuper
    Poziom 23  

    Zalezy jak sobie dodaje tego gazu , w SDI i TDI , jest uklad ktory powoduje samoczynne przyspieszanie np. jadac na 1 biegu bez gazu , uklad ten chce utrzymac wolne obroty i dodaje sam gazu jak autko zaczyna sie toczyc pod gorke itd. No a jesli dzieje sie tak trzymajac gaz wcieniety no to moze byc cos nie tak z pompa wtryskowa.

  • #9 21 Sie 2005 11:06
    Slawek J
    Poziom 30  

    Wlasciciel nie podal ile przebiegu to auto ma i prawdopodobnie do wymiany sa koncowki pompowtryskiwaczy lub pompa domaga sie lekkiego remontu.
    Pozdrawiam.

  • #10 21 Sie 2005 21:28
    paweł1111
    Poziom 9  

    Sprawdz najpierw kąt zapłonu bo może być za wczesny.To najprostrze i może się okazać akurat to.

  • #11 09 Gru 2005 02:11
    PiccoloPiki
    Poziom 14  

    Każdy pisze co wie i tak naprawdę jak miałbyś wymienisz wszystko co zostało tu opisane to wydasz najmniej 5tys. zł i nie będziesz miał pewności czy auto będzie naprawione.
    Maja rada: oddaj auto do dobrego fachowca od dieseli na diagnozę i wszystko będzie jasne. Potem wymienisz co trzeba i po sprawie. Takie gdybanie nie ma sensu. Łatwo napisać "wtryski do wymiany". A co z odpowiedzialnością za swoje porady? Koszt nowych wtrysków to napewno ponad 2000zł, czy jak okaże się, że wtryski były dobre to kolega Stanisław Chwalisz zwróci kasę za wtryski? Uszkodzony ECU :D

  • #12 09 Gru 2005 09:20
    autosuper
    Poziom 23  

    Przeciez tu nikt nikogo nie zmusza do postepowania zgodnie ze swoimi poradami . Kazdy ma swoj rozum i znajac najlepiej swoja usterke moze sam ocenic na ile dana porada jest prawdopodobna . Jezeli ktos poradzilby Ci : Jak sie zepsul to spal go ! To co podpalisz auto ? Ciezko jest na odleglosc w przypadku akurat usterek samochodow odrazu na 100 % wskazac przyczyne niedomagan pojazdu , zlozonosc ukladow i systemow aut w przypadku nietypowych usterek nie daje mzoliwosci ich szybkiego zdiagnozowania na odleglosc . Wydaje mi sie ze nieco naganna jest krytyka innych za udzielanie porad w dobrej wierze , a w szczegolnosci proba obciazania ich za bledne porady lub brak umiejetnosci osoby naprawiajacej pojazd . To nie jest warsztat z gwarancja na uslugi bo gdyby tak bylo to musieliby tu wszyscy pobierac oplaty za swoje uslugi porad . Podchodzac do tego tak ja Ty to forum przestanie istniec bo kazdy bedzie sie bal cokowiek napisac zeby ktos inny nie obciazyl go kosztami swoich poczynan . Pozdrawiam

  • #13 09 Gru 2005 09:48
    PiccoloPiki
    Poziom 14  

    Denerwuje mnie poprostu to, że ktoś odpowida na temat o którym nie ma pojęcia. Po co ta porada "wymień wtryski"? Wiadomo, że wtryski i tak nie będą wymienione bo to za duży koszt by tak sobie sprawdzać. Jeżeli ktoś nie domyśla się nawet co może być przyczyną tej usterki to poprostu niech nie pisze. Wiadomo, że nie każdy zna się na wszystkim i chodzi o to by wypowiadać się na tematy w których ma się coś sensownego do powiedzenia. Jeżeli ktoś spotkał się z podobną usterką to może opisać jak udało mu się ją usunąć, a nie pisać bzdury.

    Nedawno miałem taki przypadek. Auto kopciło na zmianę dymem czarnym i białym. Była to dosłownie zasłona dymna. Różne były wersje. Aż podejżenie padło na zapchany filtr paliwa. W przewodzie paliwowym za filtrem było pełno piany. Wymieniłem filtr i autko jak nowe. Nic nie kopci i jest bardziej dynamiczne.
    Przypuszczam, że gdybym opisał tu mój problem to też dostałbym odpowiedź "wymień wtryski".
    Pozdrawiam

  • #14 09 Gru 2005 09:54
    autosuper
    Poziom 23  

    No tu masz troszke racji . Czasami porady i komentarze sa tak bezsensowne ze glowa boli .

  • #15 09 Gru 2005 10:17
    m_wojcik
    Poziom 25  

    Ja poradzę to, co i mnie poradzono: znajdź dobry serwis w swoim mieście i daj samochód na diagnostykę. W moim przypadku problem został definitywnie rozwiązany, a też kopciło - na biało przy zapalaniu akurat.
    Wtryski można sprawdzić bez ich wymienienia akurat i to nie kosztuje od razu 5 tys. ale niekoniecznie to musi być powód...

    Nie wiem, gdzie jest Bukowiec niestety, więc nie mogę Ci doradzić sprawdzonego serwisu - może ktoś będzie bardziej zorientowany. Ja jestem przeciwnikiem grzebania w aucie na własną rękę jeżeli nie ma się odpowiedniego zaplecza technicznego i wiedzy.

  • #16 09 Gru 2005 12:44
    PiccoloPiki
    Poziom 14  

    m_wojcik napisał:
    Wtryski można sprawdzić bez ich wymienienia akurat i to nie kosztuje od razu 5 tys.

    Pokaż mi zakład, który sprawdzi wtryski z podwójnym strzałem (190/300Bar), a takie są w Polo SDI. Przerabiałem tewn temat na własnym portfelu więc mogę coś na ten temat powiedzieć. Sprawdzą ci jedynie ich drożność przy pierwszym ciśnieniu wtrysku (190Bar). Jeżeli ktoś twierdzi, że sprawdzi takie wtryski to ściemnia. Można to zrobić jedynie przez wstawienie innych i sprawdzenie auta. A przypuszczam, że kolega nie dysponuje drugim kompletem nowych wtryskiwaczy na sprawdzenie :D (jeden wtryskiwacz kosztuje ok. 800zł)

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo