Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung NP350E5C - Nie działający ekran w laptopie

07 Kwi 2018 13:05 327 2
  • Poziom 2  
    Witam,
    Ponad tydzień temu włączyłem aktualizacje w laptopie Samsung NP350E5C z systemem windows 10 home. Przez ponad pół roku nie był on aktualizowany więc pomyślałem, że to nie zaszkodzi. Po zainstalowaniu aktualizacji po ponownym uruchomieniu komputera na ekranie pojawiało sie jedynie logo Samsunga i ekran gasł. Gdy podłączyłem monitor do laptopa to na nim wszystko się odpowiednio wyświetlało. Po przejrzeniu różnych forów zdecydowałem sie odinstalować ostatnią aktualizację, co pomogło i ekran w laptopie zaczął ponownie działać. Wyłączyłem zatem automatyczne aktualizacje z nadzieją, że problem został zażegnany. Kilka dni później ekran ponownie przestał działać, ale nie wyświetla się na nim nawet logo Samsunga. W menadżerze urządzeń nie widać tego monitora. Odinstalowanie kolejnych aktualizacji oraz cofnięcie się do wcześniejszej kompilacji Win10 nie pomogło. Nawet wróciłem do początkowego stanu Win10 i ponownie zainstalowałem wszystkie aktualizacje systemu. Oryginalnie na laptopie był Windows 8 jednak dawno temu skorzystałem z opcji przejścia na nowszą wersję ( od razu po tym przestała działać mi kamerka w laptopie, ale nie jest mi ona potrzebna, więc sie tym nie przejmowałem). Szukałem sterowników do karty graficznej jednak nie mogę znaleźć takich, które byłyby kompatybilne z Windowsem 10, a według menadżera urządzeń wszystkie sterowniki są aktualne. Zainstalowałem sobie Linuxa Mint 18 obok Win 10 jednak on też tego ekranu nie widzi. Dodam, że korzystam ciągle z laptopa za pomocą zewnętrznego monitora.
    Moje pytanie brzmi czy niedziałający ekran i aktualizacje Windows 10 to czysty przypadek i jeśli nie to czy mogę coś z tym zrobić?
    Czy powrót do Windows 8 lub instalacja 7 pomoże czy jest to jednak wina sprzętu?
  • Poziom 15  
    Laptopy zazwyczaj mają możliwość przełączania się między ekranem zintegrowanym a zewnętrznym (zewnętrznymi). Służy do tego zwykle jakiś "sprzętowy" skrót klawiaturowy (klawisz funkcyjny+zwykle któryś z górnych klawiszy). Aby ta "sprzętowa" funkcjonalność była dostępna potrzebne są odpowiednie sterowniki systemowe - zazwyczaj specyficzne dla danego producenta/sprzętu.
    Jeśli instalujesz system z podłączonym monitorem zewnętrznym połączenie BIOSU i aplikacji instalacyjnej decyduje który monitor jest domyślnym.
    Jeśli to jest problem sprzętowy to po odłączeniu monitora zewnętrznego i ponownym uruchomieniu komputera na ekranie laptopa nie pojawi się nic.
    Jeśli pojawią się informacje procedury POST (Power On Self-Test) to znaczy, że sprzętowo jest wszystko OK.
    Samsung zaleca w takim przypadku (pusty ekran po włączeniu) kilkukrotne naciśnięcie klawisza F4 natychmiast po włączeniu komputera (w trybie POST). Jeśli wówczas coś sensownego pojawi się na ekranie laptopa, sprzęt jest OK. Radziłbym zainstalować sterowniki Samsunga do tego laptopa i aplikację Easy Display Manager od Samsunga.
    Powodzenia
  • Poziom 2  
    SP2UKP napisał:

    Jeśli to jest problem sprzętowy to po odłączeniu monitora zewnętrznego i ponownym uruchomieniu komputera na ekranie laptopa nie pojawi się nic.
    Jeśli pojawią się informacje procedury POST (Power On Self-Test) to znaczy, że sprzętowo jest wszystko OK.


    Czyli niestety jest to zdecydowanie wina sprzętu, bo ekran się nawet nie podświetla po uruchomieniu.

    Czy to może być popsuta matryca czy jedynie taśmy nie łączą? Nigdy wcześniej nie miałem problemów z ekranem w tym laptopie. Nie licząc trzech bad pikseli :)