Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z akumulatorami - częste zużywanie się akumulatorów

07 Apr 2018 13:53 1008 9
  • Level 5  
    Proszę o pomoc i poradę bo już nie wiem co mam robić i jak tak dalej pójdzie to zostanę bankrutem. Mam wózek elektryczny pcble delux już 7 rok go użytkuje i jest z nim od nowości jeden problem, takiej natury że akumulatory w nim wytrzymują maksimum 2,5 roku a mam już 3. Pierwsze to były firmy Haze 55 Ah rozładowywałem je w 50 % do 30% i padły po 2 latach. Potem miałem firmy MK. 55 ah Podobno znakomita firma ale padły po 2,5 roku a dokładniej to padł 1 akumulator Po dostaniu się do cel okazało się że w 1 z cel nie ma płynu a w innych było poniżej minimum. Potem zakupiłem akumulatory firmy toyama NPCG 75 ah. Już o większej pojemności i by się zmieściły do wózka musiałem go przerobić, te akumulatory były rozładowywane tylko w 20% ale to nic nie dało bo padły po 15 roku a że miały 3 lata gwarancji to je oddałem niestety gwarancji mi nie uznano twierdząc że są sprawne. A niestety akumulatory nie trzymają i mają wysoki stan samorozładowanie, jak je podłączę do ładowania to ładują się w 3 lub 4 godziny i pokazuje że są naładowane, po czym następnego dnia jak włączam wózek pokazuje mi że już nie ma jednej lampki a wózek stał zgaszony.
    Oto co mi przyszło z serwisu.
    W odpowiedzi na reklamację akumulatorów Toyama NPCG75-12V.
    Akumulatory posiadają gwarancję na wady fabryczne a nie na użytkowanie. W zależności od
    sposobu użytkowania mogą działać kilkanaście miesięcy lub kilka lat przy pracy cyklicznej lub do
    12 lat przy pracy buforowej.
    Akumulatory dostarczone do serwisu miały parametry:
    1.nr 10A0097
    napięcie – 12,11V
    rezystancja – 6,27 mOhm.
    Pojemność zmierzona powyżej 80 %
    2.nr 10A0196
    napięcie – 12,84V
    rezystancja – 4,73 mOhm.
    Pojemność zmierzona powyżej 90 %
    Po rozładowaniu i pełnym naładowaniu parametry baterii:
    1.nr 10A0097
    napięcie – 13,10V
    rezystancja – 4,66 mOhm.
    Pojemność zmierzona powyżej 100 %
    2.nr 10A0196
    napięcie – 13,20V
    rezystancja – 4,44 mOhm.
    Pojemność zmierzona powyżej 100 %
    Baterie zostały sprawdzone, wszystkie parametry w normie. Baterie były niedoładowane.

    Napisali że akumulatory były niedoładowane a przed oddaniem ich naładowałem je do max ale nim dotarły do serwisu to stały w sklepie 3 tygodnie i najprawdopodobniej się rozładowały. W serwisie nie sprawdzili poziomu elektrolitu ani pozionu samorozładowania się.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • User removed account  
  • Level 31  
    Nie napisałeś najważniejszego - ile mają cykli ladowania /rozładowania. Przez dwa lata to można spokojnie zrobić kilkaset cykli i zużyć akumulator.
  • Level 5  
    Pong.Chu wrote:
    Czy w instrukcji do wózka jest jakaś informacja o jakiej pojemności akumulatory powinny być użytkowane? Może układ ładowania jest bardzo prosty i niedoładowuje akumulatorów o (za)dużej pojemności.


    Nic nie ma na ten temat, jedyne co było to to że wózek ma akumulatory 55ah w orginale i tyle. i z tymi oryginalnymi też miałem problem od początku nie trzymały za dobrze. W wózku są 2 silniki po 450W a akumulatory wchodziły do wózka max 55ha a że ja sporo jeżdżę to się rozładowywały do 50% To teraz przerobiłem skrzynie na akumulatory by weszły większe i kupiłem Toyoame 75 ah przez jedno lato spisywały się rewelacyjnie, rozładowywałem je w 10 do 20 % i robiłem 15 km. Akumulatory używałem tylko jedno lato w zimę wózek stał w ciepłym garażu i ładowałem tak raz w miesiącu i na wiosnę zdechły a serwis mówi że są sprawne.
    W wózku są osobno ładowarki do akumulatorów Orginalną łądowarke miałem 24v i 6A teraz kupiłem inną 24V i 8A to tylko taka różnica że się szybciej ładują akumulatory ale mam też drugą ładowarkę 6A

    Dodano po 5 [minuty]:

    strucel wrote:
    Nie napisałeś najważniejszego - ile mają cykli ladowania /rozładowania. Przez dwa lata to można spokojnie zrobić kilkaset cykli i zużyć akumulator.


    Już się poprawiam w tej materii otóż te toyoamy miały 1400 cykli ja wykonałem jakieś 200 z haczykiem Poprzednie miały z MK około 1000 cykli przy rozładowaniu 50%. wózek łąduje codziennie jak używam, tylko zimą stoi więc raz w miesiącu lub co 3 tyg. róznie. Zauważ drogi kolego że w tych z MK padł 1 akumulator a w tych z toyoamy to nie jestem pewnie ale na jednym jest wyższe napięcie a na drugim niższe więc być może też tak jest.
  • Level 1  
    Podaj modele używanych akumulatorów.o objawy żle dobranych modeli,miałem podobny problem.Akumulatory MK uznawane za jedne z najlepszych na świecie w moim skuterze wytrzymały 7 miesięcy a to dlatego że to pełnożelowe aku.W moim przypadku najlepiej sprawują się aku. AGM najlepiej wzmocnione.
  • Level 5  
    Ja miałem akumulatory Haze o pojemności 55 Ah Padły po jakichś dwóch latach a potem MK o pojemności 50 AH padły po około trzech latach i teraz Mam Toyoama NPCG 75 Dokładnych modeli tych wcześniejszych nie pamiętam ale to były wszystkie pełnożelowe przeznaczone do głebokich rozładowań.
  • Level 8  
    jeśli jeszcze zerkacie do tego postu to chciałem zakomunikować ze nigdy nie utrzymasz żadnych akumulatorów dłużej niż 2 lata po pierwsze zima ląduje się nieużywane aku raz na 2-3 miechy a po drugie masz dwie rzeczy do sprawdzenia 1 ładowarka 2 wózek sprawdź czy są prawidłowe parametry ustawione w sterowniku i skontroluj komutatory i połączenia w silniku kiedyś miałem taka sytuacje ze na silniku strasznie grzał się komutator przez wadliwe łączenia cewek i mocno zużywał aku
  • Level 5  
    Dzięki za info... problem rozwiązany, okazało się że wtyczka ładowarki była nieznacznie przepalona i ładowarka wcześniej rozłączała ładowanie.
    Akumulatory jak nie używam zimą to staram się ładować minimum raz w miesiącu.
    Zadziwie ci drogi kolego bo w innym wózku mam niemieckie akumulatory 55 Ah i są już więcej jak 9 lat i jeszcze trzymają w 70% Więc się da...
  • Level 2  
    Obliczyłam ...
    "Zadziwie ci drogi kolego bo w innym wózku mam niemieckie akumulatory 55 Ah i są już więcej jak 9 lat i jeszcze trzymają w 70% Więc się da.."

    ....post napisany w tym roku i 9 lat czyli akumulatory niemieckie zostały wyprodukowane w latach 2008-2010 (w sprzyjających wiatrach) pytanie czy się da ? Odpowiesz sobie na nie, gdy wymienisz na "NOWE HAZE" "niemieckie from China" najpierw zszokowany po reklamacjach wrócisz tu z pytaniami dlaczego akumulatory nie trzymają. Jestem po zakupie "największego niemieckiego shitu" przerabiam TRZECIE !!!! w przeciągu trzech lat. Ostatnia reklamacja na GWARANCJI po 11 miesiącach nie została uznana przez dystrybutora (wujek google who is it ). Gość znerwicowany niesłychanie, po pewnie zakup leci na łeb na szyję, z tego co czytam na forach. Mowa o akumulatorach Haze żelowe HZY EV 45 Ah. Oczywiście przy zakupie wózka miałam Haze z dawnej niemieckiej epoki "przedchińskiej i przedchciwej" i trzymały 6 lat ! AKTUALNIE NIE POLECAM HAZE !
  • Level 5  
    Drogi kolego też miałem haze i są guzik warte a te niemieckie to SONNESCHEIN ciężko je znaleźć ale są nie do zajechania i są tańsze niż MK