Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z akumulatorami - wózek zużywa szybko akumulatory.

Opornik12222 16 Kwi 2018 17:38 1497 35
  • #31
    Opornik12222
    Poziom 5  
    bestboy21 napisał:
    Mógł być spadek napięcia na ułamanym kablu (włoskach) i ładowarka głupiała ale to bardzo optymistyczna teoria.
    Od początku mi się nie podobały te ładowarki.
    Sam widzisz że wróciły poprawnie naładowane akumulatory.
    Ładowanie akumulatorów żelowych w trybie cyklicznym wymaga długiego czasu wysycania niskim prądem, żeby go nie zniszczyć ale naładować do pełna, to takie trochę chodzenie po linie i byle ładowarka niby naładuje i niby działa .... ale po 2 latach padają (bo albo przeładuje albo nie doładuje), ot cała bajka.


    To kolega miał nosa... To są specjalistyczne ładowarki więc powinny wiedzieć jak ładować tego typu akumulatory. Dziwi mnie że gdy odkryłem awarie to ładowarka ładowała około 4 h ale może faktycznie to przez tą wtyczkę, zobaczymy jak ładowarka z serwisu wróci oby ładowała tak jak dawniej czyli 8 h.

    Tak na marginesie Chcę zrobić Powerbank (dużej pojemności) by móc zasilać z niego Mate do podgrzewania siedzeń, klakson 60W i kilka innych drobiazgów a nie chcę się podłączać do akumulatorów od wózka z wiadomych względów więc myślałem by zrobić coś takiego z akumulatora motocyklowego 12V np. 7ah ? i tu pytanie czy ktoś podołałby temu zadaniu i zrobił coś takiego Oczywiście za wszystko płacę, materiały plus zarobek :) Sam bym sobie zrobił ale choroba mi w znacznej mierze odebrała sprawność rąk. Temat aktualny od połowy Maja ale pytam już teraz czy są chętni ?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • #32
    bestboy21
    Poziom 39  
    Co tu robić?
    Masz gotowe maty do foteli samochodowych a nawet motocyklowych (zestaw ze sterownikiem), kwestia wsadzenia jej pod materiał wierzchni. To raczej krawiecka robota a nie elektryczna.
    Problem jest tego typu że moce mat to okolice 40W, plus te Twoje pierdoły to wyjdzie 4A jak nic, przy takim dużym obciążeniu akku 7Ah podziała może z godzinę *7Ah jest liczone dla mniejszych prądów.

    Kolega sobie popatrzy na aukcję np. 5920646623 a puki co lepiej zajmie się tymi akumulatorami od napędu, bo bez napędu to i grzanie zadka nie będzie potrzebne ;)
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • #33
    Opornik12222
    Poziom 5  
    bestboy21 napisał:
    Co tu robić?
    Masz gotowe maty do foteli samochodowych a nawet motocyklowych (zestaw ze sterownikiem), kwestia wsadzenia jej pod materiał wierzchni. To raczej krawiecka robota a nie elektryczna.
    Problem jest tego typu że moce mat to okolice 40W, plus te Twoje pierdoły to wyjdzie 4A jak nic, przy takim dużym obciążeniu akku 7Ah podziała może z godzinę *7Ah jest liczone dla mniejszych prądów.

    Kolega sobie popatrzy na aukcję np. 5920646623 a puki co lepiej zajmie się tymi akumulatorami od napędu, bo bez napędu to i grzanie zadka nie będzie potrzebne ;)


    No wiem że gotowe mam Nawet już kupiłem a w sumie to dostałem. Mam w wózku gniazdo zapalniczki ale nie chcę akumulatorów obciążać tam to tela czasem naładuje i kompresor samochodowy podłącze jak koło trzeba napompować. No to może ciut większy akumulator 10 aH Mi jakieś 1,5 h działania wystarczy przy max obciążeniu. Zbyt wielkiego akumulatora też wwalić nie mogę bo musi mi się zmieścić pod wózek...

    hmm a jakby dać ogniwa to nie lepiej by wyło ? są lżejsze i mniejsze.

    Wiadomo że akumulatory od napendu to podstawa, wiem tyle że są na pewno sprawne, teraz czekam na ładowarkę, może jutro będzie. Wymiana wtyki kosztowała mnie 70 zł więc mam nadzieję że będzie działać Tym bardziej że więcej pomysłów nie mam.
  • #34
    bestboy21
    Poziom 39  
    Dalej nie widzę problemu w sensie technicznym.
    Możesz odłączyć gniazdo od instalacji fabrycznej, podłączyć pod gniazdo dodatkowy akumulator (plus na bolec), dodać bezpiecznik 10A gdzieś po drodze do akumulatora i tyle zabawy z elektryką. Nawet nie musisz umieć lutować, kostki do połączeń elektrycznych rozwiążą problem.

    Można cudować z ogniwami ale do ogniw LiIon potrzeba wyspecjalizowanej ładowarki. Ja bym pozostał przy akku ołowiowym, chorego na bombie sadzać to trochę nie poważne a ogniwa LiIon mogą i wybuchnąć i się zapalić, zwłaszcza takie niewiadomego pochodzenia.
  • #35
    Opornik12222
    Poziom 5  
    bestboy21 napisał:
    Mógł być spadek napięcia na ułamanym kablu (włoskach) i ładowarka głupiała ale to bardzo optymistyczna teoria.
    Od początku mi się nie podobały te ładowarki.
    Sam widzisz że wróciły poprawnie naładowane akumulatory.
    Ładowanie akumulatorów żelowych w trybie cyklicznym wymaga długiego czasu wysycania niskim prądem, żeby go nie zniszczyć ale naładować do pełna, to takie trochę chodzenie po linie i byle ładowarka niby naładuje i niby działa .... ale po 2 latach padają (bo albo przeładuje albo nie doładuje), ot cała bajka.


    Optymistyczna teoria i prawdziwa, dziś przetestowałem wózek po wczorajszym ładowaniu i jest dobrze Więc wychodzi na to że to wszystko przez głupią wtyczkę. To procesorowa ładowarka więc gdy nie szedł odpowiedni prąd to ładowarka stwierdziła że akumulatory naładowane i odcinała napięcie.

    Skoro te nie padły to podtrzymuje moją teorie o tym że te wcześniejsze padały bo były rozładowywane w większym stopniu przez co skracała sie ich żywotność. Te mam 75 ah więc są rozładowywane max w 20 %

    Pomyśle może zamntuje sam akumulator 9ah. i podepnę gniazdo zapalniczki, w sumie to najprostsze rozwiązanie, tylko muszę pomyśleć jak przymocować akumulator do kwadratowej belki. Wiercenie i blachowkręty odpadają bo nie ma podejścia, myślałem o obejmach..
  • #36
    bestboy21
    Poziom 39  
    Nie wiem jak Ci będzie najlepiej, wiem jedno, nie ściskaj bezpośrednio akumulatora metalowymi obejmami, tworzywo jest raczej z tych kruchych, zwłaszcza biorąc pod uwagę to że będzie on w ruchu, polecam użyć czegoś w rodzaju gęstych gąbek amortyzujących, czy np. grubsza warstwa filcu.