Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Polo 1.4 98r - Po wymianie świec zaplonowych!?

TimmiHaze 07 Kwi 2018 14:53 771 17
  • #1 07 Kwi 2018 14:53
    TimmiHaze
    Poziom 3  

    Witam
    Ostatnio wpadlem na pomysl wymiany swiec zaplonowych w moim polo.
    Myslalem ze taki zabieg mu sie przyda ze wzgledu na to ze ostatnio byly wymieniane okolo 100.000km temu i ostatnio zaczą mulic przy odpalaniu.
    Udalem sie wiec do sklepu z czesciami z jedną ze starych świec. Zakupilem nowy komplet, dla pewnosci sprawdzilem czy nie roznia sie wizualnie.
    Po dokreceniu z podana na opakowaniu silą (28Nm) i zalozeniu fajek nadszedl moment odpalenia.
    Noi przez pierwsze 2 minuty bylo nawet fajnie ..... Nastepnie silnik zaczą pracowac nierowno i szarpac...!!
    Sprawdzalem stan kabli czy nie maja przebicia i niestety nie, niby wszystko jest OK ...
    Wsadzilem z powrotem stare swiece i jest to samo moze troszeczke delikatniej....
    Czy wie ktos moze co jest przyczyna tego szarpania i nie rownej pracy silnika???
    Czy swiece potrzebuja czasu zeby sie dostosowac?
    Czytalem ze trzeba zagrzac silnik po pierwszym odpaleniu ze to niby wydluza zywotnosc swiec.?. Noto zagrzalem ale jak szarpalo tak szarpie...!!
    Swiece za kazdym razem zmienialem na zimnym silniku i staralem sie wkrecic je prosto bez zadnego uzywania nadmiernej sily po za finalowym dokreceniem za pomoca klucza dynamometrycznego.

    0 17
  • #2 07 Kwi 2018 15:05
    piotrekwoj1
    Poziom 38  

    Obstawiam zbieg okoliczności. Jaką przerwę miały świece?

    0
  • #3 07 Kwi 2018 15:11
    767667
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 07 Kwi 2018 15:24
    TimmiHaze
    Poziom 3  

    [/quote] Zapewne fabryczną .Pozdrawiam . :D[/quote]
    No wlasnie ( zapewne ).Niestety nie zaopatrzylem sie w szczelinomierz przed tym zabiegiem. WydawLo sie byc wszystko takie samo sprawdzalem jakas blaszką, nie bylo na niej napisane jakiej jest grubosci ale wszedzie pasowala tak samo.

    0
  • #5 07 Kwi 2018 15:34
    767667
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 07 Kwi 2018 15:55
    TimmiHaze
    Poziom 3  

    (Fabrycznych) Ciezko mi powiedziec czy sa to swiece fabryczne , poprostu wzielem stara, kobieta w sklepie po numerze serii dala mi komplet nowych i tyle. No ale w sumie po wsadzeniu starych swiec problem nie zanikl wiec to nie jest chyba wina przerwy..... Niewiem juz sam....
    Jakies konkrety??
    Czy odrazu silnik do remontu, bo popychacz i tak do wymiany jakis, bo stuka ??....oby nie .....

    0
  • #7 07 Kwi 2018 15:59
    mario 77
    Poziom 22  

    Jak ściągałeś przewody ze świec a ciągnąłeś za przewód to może on być winny. Jak nie masz komputera to odpal auto , niech chwilę pochodzi a potem wykręć świece i zobacz która będzie mokra i na tym cylindrze podmień przewód a jak nie pomoże to zamień świece miejscami.

    0
  • #8 07 Kwi 2018 16:35
    TimmiHaze
    Poziom 3  

    Nie no za kable nie ciagnalem, bardziej za gore fajki w ktora wchodzi kabel, akurat pod tym wzgledem bylem dodatkowo wyczulony bo przed calym zabiegiem, naczytalem sie na forach i widzialem ze jest to czesty bląd amatorow-mechaniki...
    Zamiana swiec miejscami moze jakos pomoc ??? Moglbys to jakos wytlumaczyc??

    Dodano po 5 [minuty]:

    I jak to ze swieca bedzie mokra jak przewod jest uszkodzony??
    Zostanie zalana mieszanka?

    0
  • Pomocny post
    #9 07 Kwi 2018 16:36
    mario 77
    Poziom 22  

    Napisałem ci , jeśli stało się to po wymianie świec to prawdopodobnie wypada zapłon na którymś cylindrze. Musisz wiedzieć na którym , więc wykręć świece zobacz która jest mokra i na tym cylindrze podmień przewód WN . Jeśli na obu kompletach świec jest tak samo to raczej nie świeca.

    0
  • #10 07 Kwi 2018 16:44
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Jak 100.000km nie ruszane swiece to powodzenia z resztą układu. Jak ruszysz gó.... to dopiero zaczyna walić. Przebija zapłon chyba że coś wpadło na tłok.

    0
  • #11 07 Kwi 2018 18:19
    TimmiHaze
    Poziom 3  

    100.000 to nie taka tragedia czytalem o gorszych przypadkach...

    A czy jak bym przez pomylke zamienil fajki od swiec ta z 1 dal na 2 i ta 2 dal na 1 to moglo by to miec podobne skutki???

    Dodano po 4 [minuty]:

    szarpanie itd...

    0
  • #12 07 Kwi 2018 18:29
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Tragedia to jest obsługa tego żelaza

    0
  • #13 07 Kwi 2018 19:14
    767667
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 07 Kwi 2018 22:06
    Bieda z nędzą
    Poziom 31  

    TimmiHaze napisał:
    Niestety nie zaopatrzylem sie w szczelinomierz .

    I jest zbędny. To już nie te czasy, kiedy szczelinę się regulowało.
    Niech zgadnę- pchany pędem kupiłeś świece NGK albo Bosch?

    0
  • #15 07 Kwi 2018 22:15
    767667
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 08 Kwi 2018 00:04
    mumines
    Poziom 10  

    Witam. Co do regulacji przerwy między elektrodami. Ponieważ producent ustawia przerwę według swojego uznania, a świece są używane w różnych samochodach. Co znaczy że są różne układy zapłonowe, które wymagają różnych przerw, od 0,6 mm do 1,1 mm.

    0
  • #17 08 Kwi 2018 00:18
    767667
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 09 Maj 2018 12:17
    TimmiHaze
    Poziom 3  

    Wymiana kabli wyeliminowala problem.

    0