Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C5 1.9 TDI. 2000 r - Czujnik poziomu/ temperatury oleju silnikowego

07 Kwi 2018 15:38 2886 20
  • Poziom 10  
    Witam.
    Pojazd jak w opisie dodam tylko że wersja silnika to 110 km.
    Jak sprawdzić czujnik poziomu/temperatury oleju. U mnie jak sądzę znajduje się w misce oleju.
    Obserwacja.
    Na desce pali się oliwiarka na pomarańczowo.
    Wskaźnik na desce nie pokazuje temperatury podczas rozgrzania silnika.
    Przy włączonym zapłonie lub uruchomionym silniku jak się otworzy pokrywę silnika oliwiarka gaśnie ( temperatury nadal nie ma).
    Po wyłączeniu zapłonu oliwiarka znowu się zapala.
    Wtyczka wydaje się czystą. Po odłączeniu i popsikaniu jakimś środkiem typu wd40 chyba temp się podniosła i oliwiarka zgasła ale problem powrócił po krótkim czasie.
    --- czy może być tak że po wymianie oleju problem zniknie? Pali się serwis olejowy i muszę wymienić olej. Przy okazji myślę nad tym czujnikiem.
  • IGE-XAO
  • Poziom 37  
    W większości aut żółta oliwiarka to czujnik ciśnienia oleju z obwodu olejenia silnika (a nie poziomu), i nienormalne świecenie oprócz czujnika ma dość nieciekawe przyczyny. Niemiec płakał jak sprzedawał po powrocie z kościoła?
    W znanych mi autach obwód elektryczny żółtej ikony prosty jak kontrybucja cepa, aby nie miało się co psuć.

    Byłbym niepomiernie zdziwiony termometrem oleju w aucie chłodzonym wodą (płynem), to idea typowa dla chłodzonych powietrzem. W 99.9% przypadków jest to inny czujnik zupełnie gdzie indziej umieszczony (np w górnej części obwodu wodnego). Grzejąc na postoju od zimnego czuć w pewnej chwili otwarcie termostatu na chłodnicę? Po długiej pracy uruchomi się wentylator?

    Nie znam tego konkretnego silnika, ale za dużo mi nie pasuje w twojej wypowiedzi.
  • IGE-XAO
  • Poziom 30  
    JacekCz napisał:
    W większości aut żółta oliwiarka to czujnik ciśnienia oleju z obwodu olejenia silnika (a nie poziomu)

    W większości to chyba czerwona.
    JacekCz napisał:
    Byłbym niepomiernie zdziwiony termometrem oleju w aucie chłodzonym wodą (płynem), to idea typowa dla chłodzonych powietrzem.

    Audi od wieków w niektórych modelach ma wskaźnik temp. oleju, nic nadzwyczajnego.
  • Poziom 37  
    abart64 napisał:
    JacekCz napisał:
    W większości aut żółta oliwiarka to czujnik ciśnienia oleju z obwodu olejenia silnika (a nie poziomu)

    W większości to chyba czerwona.


    No to krakowskim targiem zgódźmy się na pomarańczową (jak podaje autor).
    :)

    Dzięki za drugą uwagę. Podtrzymujesz, że to DWA czujniki?
  • Poziom 30  
    Nie żółta, nie pomarańczowa tylko czerwona od zawsze sygnalizowała niskie ciśnienie. Żółta zwykle sygnalizuje niski poziom.
    Oczywiście że dwa osobne czujniki. Audi jak pamiętam to już 100 i 200 z lat 90 miały szeroką tablicę i wsk temp. oleju, woltomierz i bodaj ciśnienie (?).
    Spojrzałem w schemat i jest czujnik elektroniczny opisany "oil quanity" , ale ma tylko 3 przewody +- i sygnał do tablicy. Nie wiem jak to zrobili ale być może poziom sprawdza na stojącym silniku a temp. w czasie pracy. Wskaźnik temp. jest narysowany.
  • Poziom 37  
    abart64 napisał:
    ....ale ma tylko 3 przewody +- i sygnał do tablicy. Nie wiem jak to zrobili ale być może poziom sprawdza na stojącym silniku a temp. w czasie pracy. Wskaźnik temp. jest narysowany.


    Czysto hipotetycznie (był wieki temu taki DIY do malucha) potencjalnie "dwa w jednym" jest możliwe. Np w pionie pięć (już dwa są ciekawe) malutkich czujników "termistorowych" podgrzewanych prądem. W oleju mają inne chłodzenie niż w "powietrzu" (oparach).
    Sygnał "różnicowy" w konsekwencji doprowadzi do pomiaru poziomu (metodą 1 z 5 / binarne wskazanie w normie-poza normą), "wspólny" do temperatury, jakoś to sobie trzeba przetworzyć, może w głowicy tego bądź co bądź fabrycznego urządzenia.

    Disclaimer: wypowiedź wyłącznie science-fiction. Chętnie usłyszę fakty.
  • Poziom 30  
    Może to być bardziej zaawansowane, tablica ma przecież mikroprocesor .
    Prawdopodobnie kolega autor ma uszkodzony ten czujnik. Jesli poziom jest prawidłowy to po wymianie oleju raczej problem pozostanie. Otwarcie maski kasuje wskazania na moment bo auto myśli że dolałeś oleju :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 37  
    mn997 napisał:
    JacekCz napisał:
    prosty jak kontrybucja cepa
    Kontrybucja ? Nawet konstrukcja Cepa nie jest prosta - POWAŻNIE , Wiele Baranów zrobiłby sobie krzywdę Cepem własnej (kontrybucji ) konstrukcji . Pozdrawiam


    Gratuluję.
    Oplułeś mi monitor, to właśnie jest kontrybucja

    :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Jako autor tematu nie będę odpowiadał na tematy typu kolor kontrolki i czy czujnik temp. Oleju w tym audi jest. Bo po co. Ktoś już koledze odpisał. W audi były montowane czujniki w różnych miejscach w tym modelu znajduje się w misce olejowej na dole koło korka spustowego i idą tam 3 kabelki właśnie.
    Prawda jest że otwarcie maski daje sygnał do sterownika że człowiek sprawdził olej. W normalnym działaniu takie coś występowało chyba raz w miesiącu po to aby kierowca sprawdził sobie stan oleju bagnetem.
    Co do Niemca w kościele to cholera nie pamiętam bardzo dawno było. (jakas niechęć do audi czy zazdrość że tak stary jeszcze jeździ sam inaczej jak jakiś fiat nowy na lawecie)

    No dość żartów. Ma ktoś pomysł jak można sprawdzić owy czujnik?
  • Poziom 15  
    Audi A6 C5 1.9 TDI. 2000 r - Czujnik poziomu/ temperatury oleju silnikowego
    Kup nową wtyczkę z nowymi konektorkami i polutuj na nowo. U mnie zdało to egzamin. Sprawdź też czy piny w samym czujniku nie są zaśniedziałe.
    Wtyczka 1J0973703 Volkswagen 3-pinowa
    Seria 1,5
    Zastosowanie w samochodach Audi-Volkswagen-Skoda
    Numer katalogowy wtyczki:
    1J0 973 703

    Moderowany przez CameR:

    Usunąłem link do aukcji internetowej.
    Reg. 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.

  • Poziom 42  
    Wojtip napisał:
    . Ma ktoś pomysł jak można sprawdzić owy czujnik?

    Na początek podłączyć tester i zobaczyć jakie parametry owy czujnik oddaje.
  • Poziom 2  
    Do kolegi JacekCz - nie masz pojęcia to nie pisz głupot i nie mąć ludziom w głowach.
    W audi żółta / pomarańczowa (kolor wedle uznania) kontrolka w kształcie oliwiarki na FISie oznacza niski poziom oleju, nie ma nic wspólnego z ciśnieniem które sygnalizuje czerwona oliwiarka.
    Czujnik poziomu / temperatury oleju znajduje się w misce olejowej, czujnik ciśnienia oleju to oddzielny czujnik znajdujący się w całkowicie innym miejscu.
    Audi wskaźniki temperatury oleju, ciśnienia oleju, poziomu ładowania akumulatora w niektórych modelach montuje od lat 80tych, więc nie ma w tym nic dziwnego, że w audicy z 2000 roku jest coś takiego!

    Do kolegi Wojtip
    Masz prawdopodobnie uszkodzony czujnik poziomu / temperatury oleju (to jeden czujnik odpowiedzialny za dwa wskazania). Przy uszkodzeniu tego czujnika najczęściej zapala się żółta / pomarańczowa oliwiarka na fisie i równocześnie przestaje działać wskaźnik temperatury oleju (wskazówka leży na 60 st C).
    Miałem identyczny problem, winny był czujnik. Odradzam zakup czujników Chińskich i innych wynalazków, to najczęściej nie działa.
    U mnie po zakupie chińskiego czujnika oliwiarka zgasła, ale wskaźnik temperatury oleju dalej nie działał, czujnik zwyczajnie nie działał.
    Kup porządny czujnik w sklepie (oryginał Hella lub coś podobnego) i problem zniknie.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    A może na początek sprawdzić +, - i sygnał? To są proste analogowe sygnały. Zwykły multimetr wystarczy. Sprawdź na odłączonym i podłączonym czujniku i będzie wiadomo co jest nie tak. Czujnik lub wiązka.
  • Poziom 15  
    Autor pisze, że po oczyszczeniu kostki wszystko działa przez chwilę, więc problem tu jest raczej ze stykiem lub wiązką.
  • Poziom 1  
    A czy awaria czujnika temperatury oleju może powodować ciągłą pracę wentylatora chłodnicy?
  • Poziom 10  
    No wracam do tematu.
    Odnośnie zakupu czujnika nowego ktoś nie poleca niczego taniego tylko raczej część oryginalną.
    I pytanie nie orientujecie się czy występuje jeden typ czujnika? Może jakiś numer? No i gdzie kupić czy tylko serwis?
  • Poziom 2  
    Witam,
    Zapewne autor tematu wymienił już wadliwy czujnik, ale piszę dla innych, którzy być może walczą z problemem i to przeczytają.
    Przerabiałem awarię zapalającej się żółtej / pomarańczowej kontrolki poziomu oleju w audi, zapalała się pomimo, że poziom oleju był prawidłowy. Co dziwne czujnik pomimo awarii wskazań poziomu oleju dawał prawidłowe wskazania temperatury oleju.
    Po kolei:
    1. Winny powyzej opisanej usterce najczęściej jest czujnik ciśnienia / poziomu oleju, nie wiązka (prześledziłem trochę wpisów w necie).
    2. Zakładałem chiński czujnik z aliexpr... za około 40 zł (miał nawet logo audi i hella), nie działał.
    3. Zakładałem kupiony w sklepie czujnik Topran za 120 zł, nie działał.
    4. Założony mam kupiony w sklepie oryginał, hella za 220 zł, działa!
    Auto to audi allroad 2.7 biturbo.
    Nie kupujcue taniego badziewia, ponieważ aby to zamontować trzeba spuścić olej, jest sporo zabawy i szkoda czasu oraz nerwów.
    Numeru tego czujnika nie pamiętam, podajecie w sklepie model auta, silnik i rok, sprzedawca bez problemu da wam odpowiedni czujnik.
    Tyle w temacie, mam nadzieje, ze kumus pomoglem.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Co do sprawy z wymiana czujnika. To zakupiłem czujnik Hella za 180 zł. Numery spisane z czujnika zamontowanego w silniku (jakieś cyfry się różniły ale to zapewne związane jest z rokiem produkcji czujnika) Najważniejsze że problem zniknął. Kontrolka poziomu oleju się nie świeci i zegar temperatury oleju działa. To tyle.