Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Oktavia 1.8 20v 1998r LPG zapala się kontrolka poduszki powietrznej

max0111 07 Kwi 2018 17:40 195 4
  • #1 07 Kwi 2018 17:40
    max0111
    Poziom 2  

    Witam, mam pytanie czy wie ktoś co może być przyczyną takiej awarii:
    Podczas jazdy zapala się kontrolka poduszki powietrznej, auto słabnie, zapala się następnie kontrolka czerwone kółko z "!" w środku po czym auto gaśnie. Uruchomić się nie da ponieważ akumulator jest rozładowany. Gdzie szukać przyczyny usterki alternator? masa?(jeśli tak to gdzie jej szukać) proszę o pomoc, jestem totalnym laikiem. Pozdrawiam

    0 4
  • #2 07 Kwi 2018 22:51
    pilkozak
    Poziom 13  

    Przyczyną awarii jest najprawdopodobniej brak ładowania akumulatora bądź uszkodzony akumulator.
    Sprawdź miernikiem czy i jakim napięciem ładuje alternator (filmy instruktażowe znajdziesz w necie)
    Sprawdź czy akumulator ma dobrze dokręcone klemy, a jeżeli jest dość leciwy to może trzeba będzie wymienić.
    Jeżeli jesteś takim totalnym laikiem w tych sprawach to po prostu oddaj auto do autoelektryka.

    0
  • #3 08 Kwi 2018 06:46
    max0111
    Poziom 2  

    Akumulator ma 3 dni także raczej jest ok, klemy czyste po dokręcane. Dodam że kiedyś auto chodziło nawet z wyjętym akumulatorem bez problemu, a teraz jak tylko zdejmę klemę od razu gaśnie.

    0
  • #4 08 Kwi 2018 09:03
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    max0111 napisał:
    kiedyś auto chodziło nawet z wyjętym akumulatorem bez problemu

    Tak nie należy robić!
    Grozi uszkodzeniem układów instalacji elektrycznej.
    max0111 napisał:
    Gdzie szukać przyczyny usterki alternator?

    Zmierz woltomierzem jakie jest napięcie ładowania akumulatora podczas pracy silnika. (podłącz równolegle do akumulatora)
    Następnie zmierz amperomierzem (podłączenie szeregowe z akumulatorem) jaki jest prąd ładowania akumulatora.
    max0111 napisał:
    masa?

    Zmierz woltomierzem napięcie pomiędzy obudową alternatora a masą karoserii.
    Woltomierz powinien wskazywać "0"

    0
  • #5 08 Kwi 2018 09:46
    enhanced
    Poziom 39  

    Z opisu jasno wynika że nie ma ładowania - zgasł jak wyczerpała się moc na akumulatorze.

    @CameR
    A czemu to odłączenie akumulatora ma zaszkodzić elektronice przy odpalony aucie jak wtedy to akumulator jest odbiornikiem energii a wszystko podtrzymuje alternator?

    0