Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ZTE MF823 - połączony - brak dostępu do Intetnetu

janusz91ff 07 Kwi 2018 21:02 498 2
  • #1 07 Kwi 2018 21:02
    janusz91ff
    Poziom 7  

    Problem dotyczy modemu ZTE MF823 pracującym bezproblemowo do tej pory w sieci Plus. Objawy są następujące, modem jest podłączony do komputera, w panelu webGUI wyświetlana jest informacja, iż modem jest prawidłowo połączony z komputerem, dioda na modemie miga na zielono, co oznacza połączenie w technologii LTE. Mimo, że w panelu modemu pozornie wszystko wygląda, jak należy, to sam komputer sygnalizuje "Brak dostępu do internetu"

    System operacyjny to Windows 7 32bit. Próbowałem na nowo instalować modem w innym porcie usb, ale to nie przyniosło poprawy. Próbowałem także instalować modem na innych komputerach z innymi systemami operacyjnymi, lecz tam sytuacja wyglądała identycznie. Próbowałem również zmieniać ustawienia połączenia, z LTE na 3G bądź nawet na GSM, w każdym przypadku modem w panelu pozornie łączy się z siecią, ale w rzeczywistości internetu brak. Zasięg w mojej lokalizacji nie jest zbyt dobry, ale przedtem wszystko działało jak należy. Mimo to na pewien czas udało mi się zdobyć antenę zewnętrzną, która poprawiła zasięg w znaczący sposób , lecz i to nie rozwiązało problemu.

    Ważna uwaga, zazwyczaj po pierwszej instalacji (na nowo) podczas uruchomiania się panelu webGUI pojawia się windowsowy dymek o treści "Mogą być wymagane dodatkowe informacje logowania", czasem uda mi się zdążyć w niego kliknąć, ale to tylko przenosi mnie do okna w panelu webGUI, gdzie nie mogę nic zrobić w tej kwestii logowania do sieci. Kartę oczywiście próbowałem w innym modemie, tam nie ma problemów z połączeniem się z Internetem.

    Zatem wszystko wskazuje na modem. Nawet na moment przełączyłem go w tryb modemu tradycyjnego, ale na tym już całkowicie poległem. Windowsowy menadżer urządzeń wykrył modem, zainstalowałem go za pomocą sterowników znalezionych w sieci, ale za nic nie byłem w stanie połączyć się z Internetem. Korzystałem najpierw z jakiejś aplikacji BlueConnect a potem z topnetinfo, które miało problem z komunikacją z modemem. Ostatecznie operację cofnąłem i modem znów pracuje w trybie takim, jak opuścił fabrykę.

    Dodam, że taki problem miewałem już w przeszłości, ale ponowne zainstalowanie urządzenia w systemie zawsze w końcu przynosiło koniec kłopotów z połączeniem z siecią. Tym razem już nie mam pomysłu, co jeszcze można zrobić. Czy możliwym jest, że modem po prostu padł?

    0 2
  • #2 07 Kwi 2018 22:16
    CHACA
    Poziom 43  

    Jak wygląda siła sygnału z nadajnika?

    0
  • #3 07 Kwi 2018 22:22
    janusz91ff
    Poziom 7  

    Obecnie bez anteny sygnał LTE, to -81 dBm, bez rewelacji, ale wcześniej mimo tak przeciętnego sygnału nie ten problem nie występował.

    0
  Szukaj w 5mln produktów