Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Skoda octavia I 1.9 TDI 110 KM - Czujnik biegu wstecznego.

07 Kwi 2018 21:10 1557 19
  • Poziom 11  
    Witam. Temat błachy, ale postanowiłem napisać amianowicie, nie mam światła biegu wstecznego. Wlutowałem nową wtyczkę w instalację, gdy tamta nie nadawała się do niczego, była przecięta i zrobione na sztukę. Wlutowałem nową wtyczkę w instalację po zmostkowaniu wtyczki światło biegu wstecznego świeci, natomiast po podłaczeniu pod czujnik biegu wstecznego ten w skrzyni bo wybraniu wstecznego nie świeci światło cofania. Kupiłem drugi czujnik, jednak obecny po podłaczeniu go tylko do wtyczki ( nie wkręcając w skrzynie) naciskając przełącznik czujnika działa tj. jak nacisnę na ten przycisk czujnika to działa ale nie przez cały czas ( pomyślałem, ze może słabe styki ma ten czujnik i raz łączy a raz nie), natomiast po wkręceniu tego nowego czujnika w skrzynie i podpięciu wtyczki i wybierając bieg wsteczny - wcale nie działa ( brak światła cofania). Zastanawiam się jaka jeszcze może by przyczyna, oprócz oczywiście czujnika, jest jeszcze inna przyczyna nie działania światła cofania?
    Stan bezpieczników sprawdziłem -ok.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    slaw777 napisał:
    Zastanawiam się jaka jeszcze może by przyczyna, oprócz oczywiście czujnika, jest jeszcze inna przyczyna nie działania światła cofania?

    Jeżeli na krótko działa to wina jest czujnika a dokładnie wystającego "bolca" który jest najprawdopodobniej za krótki, pytanie jeszcze czy to jest czujnik do tego modelu?
  • Poziom 11  
    Wydaje mi się, ze długość bolców czujnika, który miałem wkręcony w skrzynie ( oryginalny) a ten nowy co kupiłem, to bolce są jednakowe , mierzyć nie mierzyłem. Czujnik dobierali w sklepie, podawałem VIN, tam z dłuższym bolcem nie ma, jest tylko inny sposób mocowania. Zastanawiam sie czy by tego czujnika gdzieś na szrocie w oryginale nie kupić?
    Nie podobało mi sie w tym nowym czujniku, ze wtyczka nie zatrzaskiwała sie tak jak na oryginalnym, ale nawet po dociskaniu wtyczki do wkręconego czujnika, tez nie działało światło cofania.
  • Poziom 11  
    2 piny, ale słuchaj ten co mam uszkodzony czujnik oryginalny to kiedys działał, nie wystarczy ten czujnik nowy wykręcić i porównac z tym uszkodzonym oryginalnym tj. zmierzyc suwmiarką długośc tego bolczyka. Chyba juz wiem w czym rzecz, na tym nowym czujniku dali podkładke aluminiową około 1 mm grubości ( aby przeciwdziałała przed odkręceniem czujnika i o tą grubość podkładki może brakować "cyngla", chyba by to aż w tak "inteligentny" sposób nie zrobili tego...pozostaje wykręcic czujnik i porównac obie długości czujnika oryginalnego i nowego i ta grubośc podkładki to jest całe sedno sprawy, jakby okazało sie to i usunę podkładkę, to w razie czego zapewne nie będzie reklamacji czujnika,..
  • Poziom 18  
    slaw777 napisał:
    na tym nowym czujniku dali podkładke aluminiową około 1 mm grubości

    Podkładki nie usuwaj bo to jest podwójne zabezpieczenie raz przed przypadkowym odkręceniem się czujnika dwa uczelnia skrzynie przed wyciekiem oleju, moim zdaniem 1 mm w to lub tamto nie powinien mięć żadnego znaczenia. W twoim przypadku wygląda mi ze coś jest nie tak albo z czujnikiem albo z samym cynglem w skrzyni biegów nie znam tego samochodu ale w niektórych modelach mechanizm potrafi się trochę odgiąć, odkształcić ale to jest mało prawdopodobne taka awaria to 1 na 10000.
  • Poziom 11  
    Jeszcze zrobie tak, spróbuje zamówic jakiś lepszy czujnik np. Febi w sklepie i bede miał porównanie 3 czujniki porównam pod wzgledem długości 1 mm niby niewiele ale na oryginalnym czujniku nie ma podkładki tylko był gwint uszczelniony klejem.
    Mam nadzieje, że nie będzie to awaria mechanizmu w skrzyni...
  • Poziom 18  
    slaw777 napisał:
    spróbuje zamówic jakiś lepszy czujnik

    Najpierw zacznij od najtańszych i najprostszych...... czyli suwmiarka . miernik :) czujnik zawszę zdążysz kupić :)
    Chyba że chcesz zrobić jak mój kolega na przełącznik :) :) :) tylko to było trochę wkurzające za każdym razem ręczne włączenie świateł cofania :)
  • Poziom 11  
    Spokojnie kupie czujnik i do 7 dni moge go oddać jak nie bede montował, bo nie chciałbym tego kilka razy odkręcać, jakby sie okazał, że ten z ta podkładką jest dużo za krótki.
    Z tym przełacznikiem to przez moment pomysłałem, ale to juz jakbym miał kontole na drodze i sprawdzali światła;), od przybytku głowa nie boli, podczas takiej kontroli przełacznik taki byłby niezbędny;)
  • Poziom 11  
    Zamówiłem dziś nowy czujnik czy Mehle będzie odpowiedni, czy dopłacić parę groszy i wziąć Febi?
    Sprawdzę ich długość po zakupie i porównam z oryginałem VW.
  • Poziom 11  
    Długość samego włacznika "bolca" 6 mm, natomiast dlugośc częsci gwintowanej plus "bolec" 25 mm
  • Poziom 11  
    jacekwwy napisał:
    slaw777 napisał:
    Zamówiłem dziś nowy czujnik czy Mehle będzie odpowiedni,

    Weź taki który będzie działał :P ale najpierw zmierz suwmiarko w skrzyni
    A w czujniku ile wystaje "bolca" pytam tak z ciekawości


    No i okazało się, ze musiałem jednak usunąc ta podkładkę i teraz działa ładnie:).
    Co do pomiarów bolca w skrzyni, za każdym razem czy bieg wsteczny włączony czy nie pomiar był 31 mm, zdecydowałem, że jednak wyrzucę tę podkładkę i po ściągnięciu podkładki pomiar od krawędzi czujnika do końca " bolca" 25 mm, troche brakowało do 31 mm,, troche fakt faktem to niezrozumiałe, ale nie ma sie co szczegółów czepiać ważne, że działa światło biegu wstecznego i czujniki cofania.
    Jutro jadę oddać czujnik, bo ten co kupiłem też dali podkładkę, paranoja nawet nie potrafią odwzorować w pełni zamiennika.
  • Poziom 18  
    slaw777 napisał:
    No i okazało się, ze musiałem jednak usunąc ta podkładkę i teraz działa ładnie:

    To przez jakiś czas zwróć uwagę czy nic ci nie wycieka
    slaw777 napisał:
    Co do pomiarów bolca w skrzyni, za każdym razem czy bieg wsteczny włączony czy nie pomiar był 31 mm,

    Bardzo dziwna sprawa a może poproś kogoś żeby włączał-wyłączał bieg wsteczny a ty sprawdź jeszcze raz np: gwoździem czy coś tam się wychyla
  • Poziom 11  
    jacekwwy napisał:
    slaw777 napisał:
    No i okazało się, ze musiałem jednak usunąc ta podkładkę i teraz działa ładnie:

    To przez jakiś czas zwróć uwagę czy nic ci nie wycieka

    Dałem na gwint czujnika klej Loctite do gwintów - powinien uszczelnić połączenie i zabezpieczyć przed odkręcaniem.

    slaw777 napisał:
    Co do pomiarów bolca w skrzyni, za każdym razem czy bieg wsteczny włączony czy nie pomiar był 31 mm,

    Bardzo dziwna sprawa a może poproś kogoś żeby włączał-wyłączał bieg wsteczny a ty sprawdź jeszcze raz np: gwoździem czy coś tam się wychyla


    Robiłem pomiary kilka razy włączając bieg wsteczny i wyłączając oba pomiary były 31 mm, natomiast czujnik po ściągnięciu podkładki miał 25 mm tak jak oryginalny czujnik VW (który był uszkodzony, sprawdzane omomierzem).
    Dodam tylko, że ten czujnik VW również był klejony.
  • Poziom 11  
    Tak właśnie bo można przedobrzyć:).
    Mam jeszcze dwa błędy, jeden z nich 01314 - Engine Control Module?
  • Spec od drukarek
    Masz ukryty przycisk do odpalania ?
    Jakieś problemy z ABSem ?
    Najlepiej zrobić pełny skan i zobaczyć z którego konkretnie modułu jest ten błąd.
    Po skasowaniu błąd wraca ?
  • Poziom 11  
    dr.master napisał:
    Masz ukryty przycisk do odpalania ?
    Nie mam.
    Jakieś problemy z ABSem ?
    Nie.

    Najlepiej zrobić pełny skan i zobaczyć z którego konkretnie modułu jest ten błąd.
    Pełny skan
    VAG-COM Version: Release 311.2-N


    Chassis Type: 1U - Skoda Octavia
    Scan: 01,02,03,08,15,17,19,35,46,56

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 038 906 012 CL
    Component: 1,9l R4 EDC 0110SG 3316
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 21084
    TMBBP21U712437257 SKZ7Z0Y0580496
    3 Faults Found:
    18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
    P1654 - 35-00 - -
    17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation
    P1248 - 35-10 - - - Intermittent
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    P1570 - 35-00 - -
    Readiness: N/A

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 1C0 907 379 D
    Component: ASR FRONT MK60 0103
    Coding: 0021505
    Shop #: WSC 31480
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    013 - Check DTC Memory - Intermittent

    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 1U1 907 044 A
    Component: CLIMATRONIC C 0.7.0
    Coding: 01000
    Shop #: WSC 31480
    No fault code found.

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 1U0 920 810 F
    Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V04
    Coding: 03112
    Shop #: WSC 00186
    TMBBP21U712437257 SKZ7Z0Y0580496
    1 Fault Found:
    00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
    30-00 - Open or Short to B+

    Address 19 -------------------------------------------------------
    Controller: 6N0 909 901
    Component: Gateway K<->CAN 0001
    Coding: 00006
    Shop #: WSC 31480
    No fault code found.

    Address 46 -------------------------------------------------------
    Controller: 1J0 959 799 AH
    Component: 5H Zentral-SG Komf. 0001
    Coding: 04097
    Shop #: WSC 31480
    5 Faults Found:
    00953 - Interior Light Time limit
    25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
    01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode
    35-00 - -
    01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)
    49-10 - No Communications - Intermittent
    00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)
    54-10 - Incorrectly Equipped - Intermittent
    00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)
    27-00 - Implausible Signal

    End -------------------------------------






    Po skasowaniu błąd wraca ?

    Tak - bład już jest dłuższy czas

    Dodano po 14 [godziny] 36 [minuty]:

    Głównie chodzi mi o ten błąd:

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 1C0 907 379 D
    Component: ASR FRONT MK60 0103
    Coding: 0021505
    Shop #: WSC 31480
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    013 - Check DTC Memory - Intermittent
  • Poziom 11  
    Temat zamykam, czujnik biegu wstecznego działa, obyło się bez zastosowania dodatkowego wyłącznika, który byłby naprawdę bardzo kłopotliwy.