Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man 2866 - kompresja w układzie chłodzenia

waldibus 07 Kwi 2018 22:45 729 5
  • #1 07 Kwi 2018 22:45
    waldibus
    Poziom 2  

    WItam,

    Mam problem z silnikiem Mana robi się kompresja w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn, szczególnie po przejechaniu dłuższej trasy, przy lokalnych jazdach nic nie wyrzuca. Wydaje mi się,że walnięta jest tuleja...Słyszałem o mechanikach którzy robią tuleje bez wyciągania silnika, chyba na Śląsku.Czy ktoś może ma namiary na takich? Pierwszy raz mam problem z silnikiem i nie wiem gdzie się z tym zgłosić.

    0 5
  • #2 08 Kwi 2018 10:45
    Cobrat
    Poziom 21  

    Nie wiem w ogóle jaki sens wyjmowania silnika do wymiany tulei... Narobić się?
    Najpierw wyklucz korek zbiorniczka wyrównawczego i sprężarkę!
    I jaki to MAN jeszcze F czy już TGA ?

    0
  • #3 08 Kwi 2018 10:46
    grzes76x
    Poziom 13  

    Kolego zanim zaczniesz rwać głowice tuleje itp , sprawdź kompresor powietrza.
    Często tam jest przyczyna ciśnienia w układzie chłodzenia. Głowica sprężarki jest chłodzona cieczą .

    0
  • #4 08 Kwi 2018 12:14
    waldibus
    Poziom 2  

    Silnik F 2000. Przy odpalonym motorze około 30 min poziom płynu jest w normie natomiast przy odkręczniu korka zbiornika wyrównawczego ciśnienie aż mi go wypycha i poziom płynu odrazu idzie na ponad maksimum do korka przelewowego i tak samo sie dzieje jak odkręce przewód głowny od spręzarki powietrza. Skąd takie ciśnienie w tym układzie.

    0
  • #5 08 Kwi 2018 13:26
    darfur5
    Poziom 30  

    Skoro to F2000 to nie ma problemu by sprawdzić na której głowicy jest problem, oczywiście po wykluczeniu sprężarki.Zdejmujemy pasek z pompy wody następnie upuszczamy trochę płynu z układu chłodzenia, zdejmujemy kolektor wodny i dolewamy płyn do układu do momentu aż pokaże się w otworach w głowicy (w miejscach zdemontowanego kolektora).Odpalamy silnik i obserwujemy gdzie pojawią się pęcherzyki powietrza .W taki sposób możemy się zająć konkretnym cylindrem/ głowicą.Przed całą operacją pojazd poziomujemy .

    0
  • #6 01 Maj 2018 09:32
    waldibus
    Poziom 2  

    Witam,
    Zrobiłem tuleje, które się obsunęły, nowe pierścienie,nowe uszczelki i płyn przestało wyrzucać, kompresji nie było już ale zauważyłem,że auto straciło na mocy, jest słabsze(było tak odrazu). Na przejechanych 4 tys km musiałem dolać 5 l płynu chłodniczego-niby mowili ze sie odpowietrza...Wczoraj na włączonym silniku otworzyłem wlew oleju i poszedł delikatny opar czy dymek...Niewiem co to może być. Czy ktos spotkał się z czymś takim???

    0