Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Autko na akumulator dla dziecka traci moc przy podjeździe pod górkę.

Damiano88 09 Jun 2019 10:50 21384 45
Wago
  • #31
    jerry1960
    Level 35  
    Jak masz spięty + z + a minus z minusem , to masz 12 V.
  • Wago
  • #32
    Adam-T
    Level 39  
    jerry1960 wrote:
    to masz 12 V.

    Dodam tylko, że pojemność Ci się sumuje czyli teraz masz 14Ah.
  • #33
    398216 Usunięty
    Level 43  
    Damiano88 wrote:
    czy kupić jeden tak jak niektórzy radzili czy dwa mniejsze?
    Jeden moim zdaniem lepiej - w każdym razie wygodniej.
    Damiano88 wrote:
    Akumulatory są 2x 12V 7Ah. A silniki 4x45W. Akumulatory są spięte razem + z + oraz minus z minusem.

    Jeśli jeden to 12V czy 24V ?
    Dobrze myślisz - 12V i możliwie dużej pojemności. Oryginalnie miałeś wypadkową pojemność akumulatorów = 14Ah. Szukaj jak największej co by się tylko zmieścił - dłużej pojeździ.
  • #34
    Damiano88
    Level 11  
    Podłączyłem wczoraj tylko jeden akumulator i wszystkie funkcje autka działają, więc tak jak pisaliście kupię jeden 12V jak największy. Jakieś konkretne firmy polecacie, bo nie jestem obeznany w tym temacie i nie wiem jakie firmy robią dobre aku do takich autek?

    Mam jeszcze pytanie: bo miejsca jest mało na montaż aku - czy on musi być w pozycji stojącej tak by "klemy" były u góry czy może pracować w innej pozycji?

    Jeszcze jedna sprawa - jak wygląda sprawa z innymi "klemami" niż te na wsuwki? Będę musiał je przerobić na inne?
  • Wago
  • #35
    398216 Usunięty
    Level 43  
    Damiano88 wrote:
    czy on musi być w pozycji stojącej tak by "klemy" były u góry czy może pracować w innej pozycji?
    To zależy od typu akumulatora.
    Damiano88 wrote:
    jak wygląda sprawa z innymi "klemami" niż te na wsuwki? Będę musiał je przerobić na inne?
    No, to akurat chyba logiczne?
  • #36
    Damiano88
    Level 11  
    Byłem w sklepie sprawdzić jaki akumulator wejdzie do tego autka i niestety jest problem, bo żeby upchać coś większego trzeba albo postawić go w środku autka na miejscu pasażera ( co raczej nie jest zbyt bezpiecznym rozwiązaniem ) lub umieścić go w innym miejscu, tak jakby w bagażniku co wiąże się ze zrobieniem mocowań itp. żeby to tam stabilnie mogło stać, trochę obawiam się takiej przeróbki bo jak wiadomo to jest plastik i łatwo to wszystko połamać przy takiej zabawie.

    W miejsce obecnych akumulatorów ( 2x 12V 7Ah) wejdzie jeden 15Ah lub 2x 9Ah. Ostatecznie jeszcze jakiś mniej firmowy 2x 10Ah. Pisaliście wcześniej, że lepiej jeden niż dwa, lecz w tej sytuacji brać jeden mniej pojemny czy dwa ale z większą pojemnością?
  • #37
    xDmn
    Level 2  
    Cześć. Odkopie temat :)

    Zaznaczę, że jestem laikiem jeśli chodzi o elektrykę, jednak jeśli ktoś mnie nakieruję to potrafię coś tam zrobić.

    Posiadam autko z dwoma akumulatorami 6v połączone równolegle, 2 silniki 6v RPM12000 ( nie wiem jaka moc, chyba producent podawał 35w), soft start, sterowanie z pilota 2.4G, panel muzyczny i ledy. Auto słabo jeździ po trawie, na wzniesieniach i słabo cofa przy skręconych kołach. Auto jest prawie nowe, syn dostałe je na dzień dziecka i zaliczyło max 10 ładowań więc zakładam, że brakuje mu po prostu mocy.

    Jeśli są mocniejsze silniki 6v to proszę namiary i problem z głowy a jeśli nie ma to będę przerabiał instalacje na 12v.

    Akumulatory połączyć szeregowo to po pierwsze, dokupić ładowarke 12v, dwa silnik 12v też oczywiste.
    Nie wiem jak zareaguje reszta instalacji, moduł sterujący(sterownik) działa z pilotem 2.4G, trochę przegrzebałem internetu i zauważyłem, że wszystkie oferowane moduły 2.4G są oznaczone napięciem 12v, więc zakładam, że mój moduł tez jest na 12v. (Jakby mógłby mi to ktoś potwierdzić to fajnie, odchodzi koszt modułu)
    Znalazłem w ofercie taki sam panel muzyczny i też jest oznaczony 12v, mam nadzieje, że mój też taki :)

    Nie wiem jakie ma oznaczenie silnik od kierownicy ale zakładając, że jest on 6v to czy wytrzyma 12v z akumulatora? Wkońcu ten silnik nie pracuję cały czas więc nie powinien się szybko spalić, przynajmniej tak mi (laikowi) się wydaję ;)

    Co z ledami i kablami?
  • #38
    Patusia1984
    Level 1  
    Witam do wymiany będzie bezpiecznik termiczny też tak miałam można kupić na allegro lub złożyć reklamacje u sprzedawcy bo samochód jest jeszcze na gwarancji i przyślą nowy ja po roku zalekramowałam i dostałam nowy .
  • #39
    Walter_rast
    Level 6  
    Dzień Dobry,

    Proszę o pomoc.
    Przejrzałem już elektrodę i nie znalazłem odpowiedzi na moją sytuację.

    Samochód dziecięcy na akumulator - SX1928 Hollicy Clash 4x45W silniki i akumulatory 2x12V7Ah (szeregowo czyli 24V i 7Ah).

    Starcza na 1h jazdy w mieszanym terenie.
    Nie posiada przełącznika 2D/4D , cały czas jeździ na 4D.
    Dwie prędkości z przełącznika low/high oraz 3 szybszy z pilota , jednak nie będzie on uruchamiany z racji wieku dziecka.
    Waga samochodu 25KG
    Maksymalna waga dziecka 60kg

    Niestety wnęka na aku pomieści tylko maksymalnie 2x12v9Ah, powyżej już nie puszczają wymiary wnęki na baterie o większej Ah.

    Czy mogę zastosować na przykład jeden akumulator 12V12Ah bo taki mieści się jeszcze we wnęce. Przypominam ,że okablowanie, sterownik i silniki są na 24V.
    Czy w takim wypadku a) pojazd w ogóle ruszy, b) spali elektronikę, c) będzie jeździł lecz wolniej i z mniejszą mocą.

    Czy baterie li-ion 7s nadadzą się do takiego samochodu, chodzi mi o bezpieczeństwo ? Widziałem że per peregro ma baterie 24V/13Ah oryginalne Litowe , jednak cena to 1100zł.

    Co zrobić żeby autko jeździło ze 3h....

    Z góry dziękuję za pomoc w tym temacie.
  • #40
    Andrzej L.
    Level 31  
    Bez schematu elektroniki nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Sam silnik przy 12V może nie osiągnąć oczekiwanego momentu obrotowego i z obciążeniem-pasażerem na pokładzie w ogóle może nie ruszyć. Czy tamtejsze elektronika reguluje prędkość silnika? Czy jest to tylko proste Włącz/Wyłącz zasilanie silnika i to low/high to jakieś np osobne uzwojenie silnika? Czy przetwornica napięcia, która reguluje zasilanie silnika w zależności od oczekiwanej prędkości? Pedał "gazu" to potencjometr? Czy nowe autko jeździło 3h? Czy raczej to 3h to póki co marzenia? Akumulatory akumulatorom nierówne. Bez podania producenta, modelu akumulatora nie da się dla całej rodziny litowej wysuwać wnioski bezpieczeństwa. Czy 1100zł za baterię akumulatorów to w ogóle się kalkuluje dla ciebie? Cena kosmos.
  • #42
    Andrzej L.
    Level 31  
    To tylko schemat blokowy, przydatny jak rozepniesz połączenia aby wiedzieć jak złożyć. Bez kluczowych odpowiedzi niewiele tu można radzić. Kolejnym kluczowym pytaniem jest czy na max prędkości autka silniki dostają pełne napięcie baterii akumulatorów czyli w pobliżu 24V, czy np. coś w okolicy 18V? Ten główny moduł, do którego dołączone są silniki to jakiś nierozbieralny hermetyczny blok? Czy da się tam zajrzeć do środka i cyknąć zdjęcie potencjalnej elektroniki? Czy moc auto traci tylko na fabrycznych akumulatorach? Testowo zapinałeś może inny zestaw zasilający 24V? Aby wykluczyć feler w elektronice i potwierdzić, że akumulator dobiegł swojego kresu życia i to na nim siada napięcie w stresie przez co silniki tracą moc.
  • #43
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Walter_rast wrote:
    Czy mogę zastosować na przykład jeden akumulator 12V12Ah bo taki mieści się jeszcze we wnęce. Przypominam ,że okablowanie, sterownik i silniki są na 24V.
    Nie.
    Patusia1984 wrote:
    Witam do wymiany będzie bezpiecznik termiczny też tak miałam można kupić na allegro lub złożyć reklamacje u sprzedawcy bo samochód jest jeszcze na gwarancji i przyślą nowy ja po roku zalekramowałam i dostałam nowy .
    Ja Cie proszę :cry: .......
    Damiano88 wrote:
    Jeśli jeden to 12V czy 24V ? Z podłączenia wyniki chyba że 12V ale chce się upewnić.
    Masz na schemacie połączone dwa akumulatory 12 V szeregowo, zatem układ pracuje na 24 V. Możesz jak najbardziej zastosować akumulator litowy 24 V np 25 Ah od skutera czy roweru, tyle że wiąże się to z wymianą ładowarki, musi być przystosowana do tego typu ogniw. To faktycznie poprawi parametry samochodzika. Co do meritum pytania - był używany tylko w domu - gładkie podłogi, opory toczenia niewielkie, na dworze wygląda to inaczej, piasek, szorstki beton, etc wiec pobór prądu z akumulatorów też jest wiekszy. Do tego doszła sławna jakość chińskich akumulatorów żelowych i jest to co jest. Nie szukaj dziur tam gdzie ich nie ma (znam te samochodziki, naprawilem już kilka)
    Autko na akumulator dla dziecka traci moc przy podjeździe pod górkę.
  • #44
    Walter_rast
    Level 6  
    Dziękuję wam za zainteresowanie.

    Postaram się zerknąć do środka i zrobić zdjęcia.
    Samochod jest nowy. Wg spec. Pojeździ 45, a realnie w terenie mieszanym jeździ 1h.

    Po prostu nie chce wymieniać aku co 1h i ładować go 7h. Potrzebuję coś alternatywnego lub dobry firmowy żelowy 2x12v9ah.
    Ponoć trakcyjne żelowe toyama są Dobrymi aku do głębokich rozładowań,a może ktoś wie gdzie kupis żelowe aku z bms , chroniącym przed głębokim rozładowaniem.
    Per peregro ma litowe 24v na 12ah za 1000zl i ludzie chwalą...?
    Pozdrawiam i dzięki za odzew.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Andrzej L. wrote:
    Bez schematu elektroniki nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Sam silnik przy 12V może nie osiągnąć oczekiwanego momentu obrotowego i z obciążeniem-pasażerem na pokładzie w ogóle może nie ruszyć. Czy tamtejsze elektronika reguluje prędkość silnika? Czy jest to tylko proste Włącz/Wyłącz zasilanie silnika i to low/high to jakieś np osobne uzwojenie silnika? Czy przetwornica napięcia, która reguluje zasilanie silnika w zależności od oczekiwanej prędkości? Pedał "gazu" to potencjometr? Czy nowe autko jeździło 3h? Czy raczej to 3h to póki co marzenia? Akumulatory akumulatorom nierówne. Bez podania producenta, modelu akumulatora nie da się dla całej rodziny litowej wysuwać wnioski bezpieczeństwa. Czy 1100zł za baterię akumulatorów to w ogóle się kalkuluje dla ciebie? Cena kosmos.


    Cena to nie jedyny przelicznik wartości. Istnieje też roboczogodzina. Zawsze wyjdzie taniej systemem gospodarczym, ale pochłania to Twój czas(cenny i mimo wszystko nie przeliczalny!), ale jeżeli pracujesz i nie masz czasu na system gospodarczy to albo się na to godzisz albo nie. Ja się godzę w tym wypadku. Fil
  • #45
    Damiano88
    Level 11  
    Czy przekrój przewodów może mieć wpływ na moc takiego autka?
    Przepaliły mi się przewody przy wtyczce, z przegrzania podejrzewam, poczułem charakterystyczny zapach i jak się okazało przewody się stopiły, nawet wtyczkę przy topiło, pewnie przez słaby styk lub zwarcie?
  • #46
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Damiano88 wrote:
    Czy przekrój przewodów może mieć wpływ na moc takiego autka?
    Cześciowo tak, ale chyba producent zadbał o to.
    Damiano88 wrote:
    przewody się stopiły, nawet wtyczkę przy topiło, pewnie przez słaby styk lub zwarcie?
    Prędzej przez słaby kontakt w tej wtyczce. Silniki w takim autku pobierają do 10A w stanie zablokowania kół. Powyżej sterownik odcina.