Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ursus c330 - Filtr powietrza stary a nowy typ

08 Kwi 2018 21:18 3201 6
  • Poziom 40  
    Witam.
    Jak wiadomo w Ursusie c 330 były montowane dwa typy filtrów powietrza. Moje pytanie: czym różni się nowszy typ filtra od tego starego? Czy to prawda że nowy typ miał większą skuteczność filtrowania powietrza? Czy opłaca się wymiana filtru na ten nowego typu?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    W nowym typie masz u góry filtr cyklonowy. Usuwa pył pod warunkiem, że cyklon nie jest zawalony ziemią - i co za tym idzie - wycięcia z boku cyklonu. Ogólnie konstrukcja moim zdaniem ma jedną wadę, ponieważ pomiędzy elementem cyklonu a górną pokrywą jest duża dziura i tędy dostaje się niezupełnie odczyszczone powietrze do dalszej części filtra (do filtra olejowego).
  • Poziom 40  
    BANANvanDYK napisał:
    Usuwa pył pod warunkiem, że cyklon nie jest zawalony ziemią - i co za tym idzie - wycięcia z boku cyklonu.

    Czyli należy go pewnie dość często czyścić.

    BANANvanDYK napisał:
    ponieważ pomiędzy elementem cyklonu a górną pokrywą jest duża dziura

    Da się tą wadę jakoś poprawić?

    I czy ten nowy typ rzeczywiście może skuteczniej filtrować powietrze od tego starego?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Myślę że poprawić tylko poprzez wspawanie elementu o kształcie miseczki (musi być wklęsłe ze względu na kształt pokrywy) i wywiercenie otworu pod szpilkę od pokrywy cyklonu. Musiałbym jeszcze raz tam zajrzeć i przemyśleć. Chyba że obecnie produkowane filtry są inaczej wykonane niż te oryginalne.
    Czy jest lepsza skuteczność? Pewnie biorąc po uwagę "jak kto dba, tak i ma" wyjdą różne opinie. Przede wszystkim cyklon warto utrzymywać w sprawności, ale od warunków polowych będzie zależała częstość czyszczenia elementu cyklonu. W trzydziestce mocno "chlupie" olej we filtrze, więc nawet rura wlotowa jest nawilżona olejem. Po ilości oblepionego w tym miejscu błota można określić sprawność działania cyklonu.
    Jakby nie patrzeć, to filtr powietrza nowego typu został zaczerpnięty od MF.
  • Poziom 40  
    Pytam się o to wszystko ponieważ, odkręciłem ostatnio filtr powietrza w celu dokładnego wyczyszczenia. Zdjąłem kołpak, miskę i ten "słomiany" filtr zaraz pod miską oleju i zauważyłem, że to druciane wypełnienie (którego nie można wyjąć) lata swobodnie po wnętrzu filtru (w sensie, że potrząsając filtrem czuć, że w środku coś się tłucze). Tak chyba nie powinno być? Bo w kasecie filtru, którą można wyjąć to wypełnienie jest "puszyste" i nie może się ruszać. Czy zatem należałoby wymienić filtr na nową sztukę?

    BANANvanDYK napisał:
    Jakby nie patrzeć, to filtr powietrza nowego typu został zaczerpnięty od MF.

    No i to bym zaliczył na plus do nowego typu filtra.
  • Poziom 40  
    Rozebrałem znów ten filtr i ustaliłem, że ten druciany niewyjmowalny wkład rozpadł się na wiele drobnych drucików, które skłębiły się i dlatego coś się w środku tłucze. W związku z tym mam pytanie, czy istnieje możliwość, że ten silnik może zassać te drobne druciki z rozsypanego wkładu filtra?
  • Poziom 6  
    Xantix napisał:
    Rozebrałem znów ten filtr i ustaliłem, że ten druciany niewyjmowalny wkład rozpadł się na wiele drobnych drucików, które skłębiły się i dlatego coś się w środku tłucze. W związku z tym mam pytanie, czy istnieje możliwość, że ten silnik może zassać te drobne druciki z rozsypanego wkładu filtra?


    Sorry, że odgrzebuje ale dla innych. Jedna i druga sekcja czy to ta słomiana czy ta metalowa jedna i druga jest wyciągalna. Także nie trzeba kupować całej puchy.