Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Układ rozłączający obwód akumulatora w samochodzie po spadku napięcia

plakplak 09 Apr 2018 12:23 1080 5
  • #1
    plakplak
    Level 7  
    Witam,
    czy istnieją jakieś gotowe układy które by przerywały obwód prądowy w samochodzie po spadku napięcia na akumulatorze poniżej np. 9V, aby zabezpieczyć owy akumulator przed głębokim rozładowaniem?
    Urządzenie powinno mieć takie wymiary, aby się zmieściło pod maską samochodu (Matiz), było odporne na wstrząsy podczas jazdy i pozwalało na przepływ dużego prądu rozruchowego podczas odpalania silnika.

    Koncepcyjnie myślę że była by to jakaś sprężyna rozwierająca obwód, zapadka/blokada, siłownik piezoelektryczny odbezpieczający blokadę oraz komparator napięcia który by podał napięcia z akumulatora na siłownik po spadku napięcia.
    Oczywiście zależy tylko na rozłączeniu, załączenie odbywało by się ręcznie poprzez naciągniecie sprężyny.
  • #2
    eurotips
    Level 37  
    Jak robisz to w celach edukacyjnych to pomyśl po co mieszać w to obwód rozrusznika,
    jakbyś go pominął w projekcie to dużo mniejsze prądy wchodziłyby w grę.

    Jeśli to auto eksploatujesz to nie radzę montować w nim takich wynalazków,
    lepiej poszukaj co podkrada ci prąd.
  • #3
    bestboy21
    Level 39  
    Dla akumulatora poniżej 10V to już jest katorga a odpalisz auto to dostanie z alternatora dodatkowego kopa w postaci 50A prądu ładowania i mu płyty się posypią jak stare prześcieradło.
    Nie cuduj z wynalazkami tylko napraw auto.
    Akumulatora nie wyładowujemy. Zwłaszcza tego w samochodzie gdzie jest ładowany alternatorem.
  • #4
    plakplak
    Level 7  
    Zmierzony prąd przy wyłączonym silniku jest w normie , po prostu auto jest czasami nie odpalane przez 2 miesiące albo dłużej.
    Można odłączyć klemę, ale wolałbym aby autoalarm podziałał z 5 tygodni i potem przez 3 tygodnie nie, niż nie było go w ogóle przez 2 miesiące. (wartości przykładowe)
    W takim razie pomierzę prąd samego autoalarmu i jeżeli będzie dominujący to stworze taki układ na przekaźniku/tranzystorze na obwodzie autoalarmu.
  • #5
    eurotips
    Level 37  
    Dobrze kombinujesz, odpinaj klemę na tak długi czas, i tylko alarm pod aku.
    Jak napięcie na aku spadnie poniżej 12V to niech alarm przełączy się na własny akumulator,
    pociągnie z niego ile da rady, jak trzeba dłużej to ładowarkę solarną mu dodaj.
  • #6
    bestboy21
    Level 39  
    Zamontuje sobie kolego ukryty wyłącznik pompy paliwa.
    Alarm wyć będzie, złodziej ucieknie a szyba i tak zbita i tak zbita.
    Jest sens całej tej zabawy?
    Ja wiem, "to głupiego gadanie" ale taka jest prawda w przypadku matiza zbita szyba jest wystarczającym kosztem nawet nic kraść nie trzeba...

    Nie zostawia się auta z podłączonym akumulatorem na taki czas, pomysł z solarem w cale nie jest głupi, choćby dawał w cieniu tylko 50-100mA to już całkiem sporo.

    Zawsze można fabryczną diodę security wymienić na niebieską żeby mocniej waliła po oczach a z autoalarmu zrezygnować (trochę prądu się oszczędzi).