Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] opony z homologacją - opony z homologacją vw

macbull 09 Kwi 2018 16:07 792 15
  • #1 09 Kwi 2018 16:07
    macbull
    Poziom 7  

    Witam!
    Mam pytanie odnośnie opon. Chciałem kupić opony goodyear i przy opisie była informacja, że są one z homologacją VW. Sprzedawca powiedział, że nie ma znaczenia do jakiego auta kupuję (konkretnie Citroen Xsara Picasso), jednak zaznaczył, że mogą się one trochę różnić od standardowych i jeśli chciałbym dokupić sobie jakąś, to mam wspomnieć, że są to opony VW. Czy ktoś ma doświadczenie z kupnem takich opon? Czy mogę je spokojnie zamówić do Citroena? Czy ewentualnie jest kłopot z dokupieniem, gdyby coś się stało?
    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

    0 15
  • #2 09 Kwi 2018 16:28
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Podaj konkretny model opony.

    macbull napisał:
    z homologacją VW
    Kolejny wymysł marketingowy.

    0
  • #3 09 Kwi 2018 21:29
    macbull
    Poziom 7  

    Chodzi o opony: Goodyear Efficientgrip Performance 185/65 R15 88H i jest tam oznaczenie: homologacja VW. Trochę mnie to zdziwiło i dlatego zadzwoniłem do sklepu. Jak pisałem sprzedawca twierdził, że mogą się różnić minimalnie np. bieżnikiem. Prawdę mówiąc nie bardzo mi się chce w to wierzyć i może po prostu goodyear zawarł umowę z VW na zakładanie tych opon w ich autach i po jakiś tam testach dali im homologację. Czy sprzedawca tak sobie mówił, a nie miał pojęcia? Rozumiem, że opony w danym rozmiarze będą pasować do każdego auta i nie mam się przejmować tą homologacja?

    0
  • #5 10 Kwi 2018 08:19
    macbull
    Poziom 7  

    Dzięki wielkie, czyli jednak trzeba uważać. Spróbuję zadzwonić do przedstawiciela goodyeara i się dowiedzieć, ale raczej sobie je odpuszczę skoro rzeczywiście mogą się różnić, szczególnie jeśli należą do tej pierwszej grupy:
    "Występują trzy grupy homologacyjne ogumienia: 1. Grupa obowiązkowa – opon należących do tej grupy nie wolno montować do żadnej innej marki samochodów, z wyjątkiem tej homologowanej."
    Ten link był bardzo pomocny, Dzięki!!!

    0
  • #6 10 Kwi 2018 09:27
    Romek T.
    Poziom 14  

    macbull napisał:
    1. Grupa obowiązkowa – opon należących do tej grupy nie wolno montować do żadnej innej marki samochodów, z wyjątkiem tej homologowanej."

    Dla jasności: nie oznacza to, że jeśli takie założysz do innego auta to wybuchną lub coś się z nimi stanie dziwnego. Opony musza spełniać określone kryteria techniczne bez względu na to w jakim samochodzie są zamontowane.

    0
  • #7 10 Kwi 2018 09:30
    macbull
    Poziom 7  

    Właśnie dzwoniłem do przedstawiciela handlowego, którego numer dostałem od goodyeara i twierdził, że na 100% mogę je założyć do picasso. Jestem więc już w kropce, jeszcze napiszę maila do centrali i zobaczymy co na piśmie dadzą :-)

    0
  • #8 10 Kwi 2018 09:45
    Romek T.
    Poziom 14  

    macbull napisał:
    Właśnie dzwoniłem do przedstawiciela handlowego, którego numer dostałem od goodyeara i twierdził, że na 100% mogę je założyć do picasso. Jestem więc już w kropce, jeszcze napiszę maila do centrali i zobaczymy co na piśmie dadzą :-)

    I ma rację przedstawiciel. Dana homologacja producencka to rekomendacja dla użytkownika. Tak samo jest np. z olejami: są oleje VW, Opel i tak dalej, mają ta samą charakterystykę, spełniają te same normy co Mobil czy Motul. Bez różnicy którym zalejesz.
    A jeśli o same opony chodzi, zamiast GY zobacz sobie Nokiany, moim zdaniem lepsze :)

    0
  • #9 10 Kwi 2018 09:57
    eurotips
    Poziom 35  

    88H to do kompaktu
    cięższe fury jeżdżą na 91V czyli odpowiednia nośność i prędkość dopuszczalna,
    reszta to bajki nikomu nie potrzebne

    0
  • #10 10 Kwi 2018 11:10
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jeszcze trochę to powietrze tylko z homologowanej sprężarki bo azot to norma już. Liczy się indeks nośności i prękości no i aby guma była nowa a nie leżak 10 -letni.

    0
  • #11 10 Kwi 2018 16:10
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Czytam i się dziwię, co za homologacja opony do samochodu? Kto to wymyśla?
    Po pierwsze, polskie realia to możesz założyć oponę jaką chcesz.
    W Niemczech nie przejdziesz przeglądu jeżeli nie masz na to papieru.
    W Polsce nie widziałem aby ktoś posiadał przy sobie świadectwo homologacji pojazdu lub inny dokument który jasno określa specyfikację techniczną Twojego pojazdu. Homologacja jest zabierana przy rejestracji, a w karcie pojazdu którą masz nic nie ma poza danymi które masz w dowodzie... W Niemczech masz "brief" na którym jest podany rozmiar felg, rozmiar kół i dedykowane do niego opony. Realia są takie że np. Golf wychodzi w 50 wariantach wyposażenia, dlatego mogą być różne kombinacje rozmiarów felg i opon (np. 20 kombinacji). Dlatego w każdej niemieckiej instrukcji obsługi czy serwisowej pisze, że trzeba się kierować danymi podanymi na "briefie". W niektórych samochodach bywały naklejki z podanymi modelami i rozmiarami opon tam gdzie podawano zalecane ciśnienie w ogumieniu.
    W przypadku motocykli, producenci opon wydają katalogi dopasowań (asortymentu) opon do danego motocykla. Na ich podstawie są wystawiane certyfikaty, które potwierdzają że dany typ opon można zastosować na danym pojeździe i felgach.
    Tak więc nie ma czegoś takiego jak homologacja opony na dany pojazd, lecz homologacja pojazdu na daną oponę.
    Taka "homologacja VW" to nic innego jak umowa pomiędzy producentem samochodu, a producentem opony. Znając życie, OEM dla fabryki jest tani, a dla aftermarket ma celowo zawyżoną kilkukrotnie cenę.
    Z resztą, co Wam da ta "homologacja VW" jak po 10 latach przestaną produkować ten model opony?

    0
  • #12 10 Kwi 2018 17:40
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Myślę, że to problem innego typu.

    Zakładając, że jest jak w linku który dałem, czyli opona z homologacją VW ma inny bieżnik, to problem może się pojawić już po pierwszym roku użytkowania, gdy w wyniku uszkodzenia opony nie będzie można kupić identycznej, bo VW zamówił sobie tylko jakąś partię tych opon i więcej ich nie produkują.
    Ich obecna, (powiedzmy) atrakcyjna cena może być spowodowana wyprzedażą końcówki produkcji.

    0
  • #13 10 Kwi 2018 20:41
    macbull
    Poziom 7  

    Dostałem też maila od goodyeara, że można sobie takie opony założyć. Cena jest rzeczywiście trochę niższa i raczej się skuszę. Oczywiście jest ryzyko, że w razie uszkodzenia jednej nie kupię już jej ale po jakimś czasie i tak bym musiał kupić dwie - na daną oś, aby zużycie było jednakowe. Chociaż, odpukać..., nigdy nie miałem takiej potrzeby. Jeszcze raz dzięki za wpisy i sugestie. Pozdrawiam wszystkich!

    0
  • #14 05 Maj 2018 15:36
    Renio_wgw
    Poziom 9  

    Nie no, nie zgrywaj pinokia struganego przez wielkie koncerny, jesli vw jezdzi to dlaczego nie moze citroen? To juz sa jakies bzdury bo niby dlaczego moglbys NIE mogl ich zakladac? Bo jest na nim himologacja od vw? No tak, to jakbys chcial zakladac kolpaki vw do xsary, podejda ale jednak sie te znaczki roznia, tylko kto oglada,albo zna sie na oponie zeby odczytac homologacje? Kto oglada opony? :)

    0
  • #15 05 Maj 2018 16:43
    pepe150
    Poziom 33  

    Pierwsza podstawowa rzecz - opony wymienia się parami (najczęściej).
    Bo co, 1 opona zostanie zniszczona, na drugiej masz 5mm, kupujesz nową co ma 8mm.
    A potem, płacz i lament, że ściąga, że boksuje w wodzie itd.

    Kupuje się drugą parę i po kłopocie.

    0
  • #16 20 Maj 2018 15:36
    macbull
    Poziom 7  

    A więc jeżdżę już trochę na tych oponach i jest ok, więc raczej pasują :-) Temat do zmaknięcia.

    0