Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 2005 RHR - 2.0 RHR Brak doładowania turbiny P2563

09 Kwi 2018 19:07 5640 31
  • Poziom 14  
    Witam,

    auto jak w temacie. Błedy jakie zastałem
    P2408 -usterka korka wlewu lub błąd poziomu dodatku
    P0409- elektro zawór EGR
    P0102- Sygnał przepływomierza za niski
    P1351- Błąd obwodu sterowania przekazinka dogrzewania
    P2563- Czujnik ciśnienia doładowania
    P1598- nieznany

    Po wykasowaniu wraca od razu po zapłonie:
    P2408 i P1598
    Zapalamy chwila jazdy i :
    P2563 kontrolka i komunikat o spalinach. Odcina turbo autem jezdzie się duzo słabiej.

    Problemem jest kompletne nie doładowania jadąc i obserwując parametry doładowania ECU wymaga okolicy 2-2.2barów a ciśnienie jakie uzyskuje to maks 1.025.
    Na postoju aż zaciąga górną rurę od IColler-a.
    Jutro sprawdzę "sztangę" od zmiennej geometrii (dostęp generalnie tragiczny do tego ;/) jesli by się luzno poruszała wyczytałem w tym temacie:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic687669-60.html bu wymienić ten czujnik potencjometr który monitoruje stopien wychylenia gruszki od trubiny. Peugeot 307 2005 RHR - 2.0 RHR Brak doładowania turbiny P2563

    Teraz pytanie czy da się to wymienić na zasadzie przełożenia czy bede musiał turbinę sciągać (to chyba z dzień pracy) ?

    Ew. co jeszcze sprawdzić ? (drożność filtra powietrza sprawdziłem, IC też wygląda na nie uszkodzony).

    Dzięki za jakaś pomoc ;)
  • Poziom 25  
    W tym samochodzie turbina sterowana jest podciśnieniem. Trzeba sprawdzić przede wszystkim szczelność układu podciśnień nie tylko w obiegu turbiny ale także w pozostałych układach (EGR, dozownik, itp) nieszczelność w innym układzie spowoduje utratę podciśnienia i brak sterowania turbiny.
  • Poziom 15  
    EGR jest elektryczny i nie ma przy nim podciśnienia. Sprawdzić trzeba podciśnienia zwłaszcza okolice akumulatora jest pod dozownikiem powietrza oraz szczelność układu gruszki i czujnika kopiowania turbo jest na nim oring i czasem puszcza. Strzykawka 100 i sprawdzić czy trzyma podciśnienie na poszczególnych odcinkach uk sterowania.
  • Poziom 14  
    Dzięki za sugestie. EGR jest elektryczny w tych silnikach jutro sprawdzę czy "sztanga" na turbo działa. Dostęp tam jest w 307 tragiczny.

    Można sam ten czujnik kopiowania turbo wymienić ? Bo wygląda tylko na 3 srubki i jest dostępny w zamienniku.

    Dodano po 15 [godziny] 41 [minuty]:

    Panowie gdzie w tym aucie znajduje się zawór sterujący podcisnieniem na gruszkę turbiny ? Bo od przodu są dwa na podciśnienie ale one steruja klapami w kolektroze ssącym. Od turbiny nie znalazłem.

    Od strony grodzi silnika ?

    Dodano po 2 [godziny] 38 [minuty]:

    Zawór znalazłem znajduje się od strony grodzi silnika za obudową rorządu.

    I teraz najciekawsze jak go ominę i podepnę przewód od sztangi bezpośredi do tego od podciśnienia to turbo poompuje !! Także wygląd że sztanga i geometria jest sprawna.

    Zawór po sprawdzeniu na "krótko" cyka i wygląda ze działa ale chyba to one jest przyczyną?? Wygląda na nierozbieralny.

    Dodano po 4 [godziny] 2 [minuty]:

    Wie ktoś czy uszkodzony potencjometr kopiowania pozycji sztangi turbo (ten na gruszce) może byc przyczyną nie działania zaworu od sterowania podcienienia zmiennej geometrii
    ?
  • Poziom 15  
    Kup inny zawór n75 i po problemie .
  • Poziom 28  
    W twoim silniku nie ma czujnika kopiowania Turbo. Podstawowe narzędzia to wakuometr do badania podciśnień. Robisz pomiar podciśnień przed elektrozaworem i za najlepiej drugim, uwzględnieniem wysterowania elektrozaworu w parametrach. Druga sprawa nie może wąż za turbiną być zasysany, tzn żeby go wciągało wtedy układ dolotowy jest zatkany ,przytkany.
  • Poziom 14  
    kowal kupiłem nowy dziś montuje i zobacze.

    melas jest czujnik na gruszcze od turbo na 3 piny. Taki jak dałem w1 poście plus ten błąd:P2563- oznaczna włąsnie jego ustrkę. Zastanawia mnie tylko czy jego uszkodzenie wpływa na wysterowanie zaworu od podciśnienia gruszki turbiny ?
  • Poziom 28  
    Daję rękę że ten czujnik generuje inne błędy typu zła pozycja Turbo albo nie osiągnięto danej pozycji. Jest też w parametrach podgląd pozycji wymaganej a żeczywistej, sprawdź.
  • Poziom 14  
    To byś nie miał ręki ;)

    Tester zarówno ten jak i gutman ma jakieś pokraczne tłumaczenie. Czujnik dziś zdemontowałem nie działa no stop w parametrach 100% jak go wciskam ręką zero reakcji, 97% po odpięciu.
  • Poziom 28  
    Przy pełnym wysterowaniu powinno być w granicach 10 %, gutman faktycznie kiepsko pokazuję w diagboxie widać ładnie ten parametr
  • Poziom 14  
    Pytanie tylko czy odczyt tego czujnika wpływa na wysterownie zaworu podciśnienia turbiny. Chyba musi bo nowy i dalej to samo. Na krótko turbina wstaje i az przeładowuje.
  • Poziom 28  
    Jaki kolwiek odchył od wartości zadanej skutkuje trybem awaryjnym.
  • Poziom 14  
    No by się zgadzało bo tak też się dzieje po skasowaniu błedów 2km i bład wraca. Tylko dziwne że na postoju też nie pompuje turbo mimo skasowania błedów choć może skoro pokazuje no stop 100% czujnik to zaworek nie jest wysterowany. Innego pomysłu już na to auto nie mam.
  • Poziom 1  
    Witam, mam to samo w 307 też wyskakuje błąd P2563. Wymieniłem gruszkę razem z czujnikiem, okazało się że półroku później znów to samo, gruszka zardzewiała w środku wymieniłem następną gruszkę. Problem jest taki że części były używane i po wymianie drugiej po dwóch tygodniach nadal wyskakuje błąd. Nie jestem pewny tego czujnika na gruszce i mam pytanie czy wymieniłeś ten czujnik i jest poprawa. Jeżeli jeszcze nie wymieniłeś to przy wymianie sprawdź gruszkę w środku czy nie ma rdzy. Jeżeli podszybie z prawej strony jest nieszczelne to woda po pokrywie silnika leci na czujnik n75 wężykiem do gruszki sprężyna zardzewieje i nie chodzi tak lekko jak powinna, a czujnik będzie taki od nalotu rdzy na czpieniu.
  • Poziom 10  
    Witam, czy temat został rozwiązany? Mam taki sam problem. Sprawdzone podciśnienie, przewody szczelne, instalacja sprawna, siłownik turbiny sprawny, elektrozawór sprawny. Testerem mogę wysterować elektrozawór wówczas siłownik turbiny jest wciągany, podczas normalnej pracy silnika siłownik turbiny stoi w miejscu czujnik kopiowania turbiny wskazuje wartość cały czas 101%.
  • Poziom 14  
    Uszkodzony czujnik kopiowanie turbiny, wartoś powinna się zmieniać. Kup tylko orginał mellet czy coś takiego te podróbki wytrzymują po 2 tygodnie.
  • Poziom 10  
    Wartość zmienia sie gdy ręczną pompką wytworze podciśnienie. Omijam wówczas elektrozawór. Elektrozawór przełożony z innego auta 100% sprawny, podciśnienie do elektrozaworu jest, napięcie zasilające sprawdzone.
  • Poziom 19  
    Wymień czujnik położenia turbiny (mellet). Elektrozawór sterujący gruchą turbo (brązowy) ma dwa krućce (podciśninie-grucha) oraz trzeci w formie upustu powietrza, którędy najczęściej dostaje się woda z nieszczelnego podszybia i ukatrupia czujnik przy gruszce. Ja dałem wężyk gumowy i wyprowadziłem w suche miejsce. Spięty na krótko elektrozawór i pompowanie turbiny praktycznie wyklucza nieszczelność gruchy. \
    P.S. Koniecznie wymień czujnik korka wlewu, bo jego awaria uniemożliwia dozowanie dodatku do paliwa podczas tankowania, tym samym prawidłowy proces wypalania filtra.
  • Poziom 28  
    Zmierz to podciśnienie przed zaworem i za na biegu jałowym i napisz wyniki. Nie na palec tylko wakuometrem
  • Poziom 15  
    Wartość kopiowania turbo na biegu jałowym powinna wynosić bodajże 78 procent i podczas wciskania gazu zmieniać się dość płynnie do max 20 procent . Można sprawdzić też ohmomierzem czujnik ale nie pamiętam wartości bo to jest zwykły potencjometr.
  • Poziom 10  
    Podciśnienie przed zaworem 0,8 bar za zaworem 0 bar. Sterownik silnika nie steruje zaworem po uruchomieniu samochodu. Już pisałem, że mogę wysterować zawór na włączonych zapłonie, wówczas wskazówka na manometrze skacze od 0,8 bar do 0 bar, aż skończy się podciśnienie w układzie.
    Założyłem inny komputer robiąc klona poprzedniego, nic to nie dało. Może jednak jest to usterka oprogramowania? Fap jest wyłączony programowo.
  • Poziom 19  
    Ale klona całego tzn. Eeprom +flash czy tylko eeprom. Musiał byś sprawdzić na mapie fabrycznej.
  • Poziom 10  
    castin napisał:
    Ale klona całego tzn. Eeprom +flash czy tylko eeprom. Musiał byś sprawdzić na mapie fabrycznej.


    Flash+Mpc+eeprom. Sam eeprom to zamało aby uruchomic auto.
  • Poziom 28  
    A procentowe wypełnienie zaworu w parametrach jest?. Jeśli jest na jednym pinie musisz mieć 12v a drugi PWM masą z stera. Kable sprawdzone?.
  • Poziom 10  
    Temat udało się rozwiązać. Uszkodzony okazał się czujnik kopiowania turbiny. Okazuje się, że jeśli czujnik kopiowania turbiny na nieodpalonym silniku wskazuje wartość 90-100% sterownik silnika nie steruje elektrozaworem zmiennej geometrii. Temat do zamknięcia.
  • Poziom 9  
    Witam,

    Odkopię i przyłącze się do tematu mam nadzieje, że prawidłowo.
    Mam Citroena C4 2.0HDI 136KM z 2006 roku. Auto przy wysokich prędkościach(ok.160-170km/h)

    traci moc, spada prędkość i zapala się żółta kontrolka silnika, następnie po ponownym

    uruchomieniu moc wraca.
    Robiliśmy diagnostykę i wyświetliły się następujące błędy:

    - P1351 Przekaźnik wstępnego grzania sterowany i świece żarowe nie zasilane. Stały
    - P1434 Pompa domieszek, obwód otwarty zwarcie do 12 Volt. Stały
    - P2408 System dodatków do paliw; błąd czujnika obecności korka wlewu paliwa. Stały

    Powyższe błędy są widoczne cały czas, jeszcze przed zapaleniem się żółtej kontrolki silnika i

    spadku mocy, nie da się ich skasować. Natomiast po zapaleniu się kontrolki dochodzą jeszcze

    następujące błędy:

    - P0238 Sygnał ciśnienia turbo. Zwarcie z biegunem dodatnim, obwód przerwany lub wartość zbyt

    wysoka. Stały
    - P2563 Sygnał położenia zaworu turbosprężarki. Położenie zbyt dalekie od wartości odniesienia.

    Stały
    - P0234 Regulacja ciśnienia turbosprężarki. Ciśnienie powyżej wartości odniesienia. Stały

    Dodam, że przed tym jak auto trafiło do mnie właściciel był na czyszczeniu komputerowym FAP'u.
    Wraz kolegą wymieniliśmy w auto następujące elementy:

    - Czujnik kopiowania turbo (nowy)
    - Elektrozawór turbo i EGR'u (używane)
    - EGR wyczyszczony
    - Czujnik doładowania (używany)
    - Przepustnicę, której klapy były uszkodzone i nie zamykały (używaną)
    - Przepływomierz (używany)
    - Wężyki i kostki sprawdzone, wszystko wygląda OK

    Gdzie dalej szukać problemu, czy jest coś co przeoczyliśmy? Czy trzy pierwsze błędy, które

    występują stale mogą być przyczyną spadku mocy i przez to pojawiania się kolejnych błędów, czy

    raczej nie mają nic wspólnego?
    Brak pomysłów. Proszę o pomoc.

    Dziękuje.
  • Poziom 14  
    Sprawdz geometrię turbiny czy lekko chodzi bo może tam masz problem. Ew gruszka na trubinie czy szczelna i zawór który nią steruje.
  • Poziom 9  
    Frost160 napisał:
    Sprawdz geometrię turbiny czy lekko chodzi bo może tam masz problem. Ew gruszka na trubinie czy szczelna i zawór który nią steruje.


    Dzięki za odpowiedź.
    Geometria sprawdzona. Poprzez ruszanie gruszką i przesuwa się lekko. Zaworek wymienialiśmy na inny(używany) i bez skutku.

    Dodam jeszcze, że ostatnio podczas prac przy tym aucie wysunął się przypadkowo przewód od gruszki i turbina w ogóle nie włączała się. Po testowej jeździe wyskoczyły również te same błędy od ciśnienia turbo, bez zapalającej się żółtej kontrolki silnika, ale tym razem wskazujące na zbyt małe ciśnienie (brzmiało mniej więcej: - Ciśnienie poniżej wartości odniesienia. Stały)

    dzięki
  • Poziom 14  
    Wygląda na przeładowujące turbo przy pełnym obciążeniu. Jeśli pamięta fabryke to w nim mimo wszystko bym upatrywał problemu. Ew. Wykręcić je i dac do sprawdzenia (o ile ktoś bedzie chciał sprawdzać a i tak zregenerować od razu). Dziwne jednak że dopiero przy takiej predkości pojawia się bład.

    Do tej predkości przy np. niskich obraotach 3 biegu i "but w podłogę" czyli pewnie obciążenie silnika nie wyrzuca zadnego problemu ?