Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Ursus c330 alternator Jubana ł - Słabe ładowanie

09 Kwi 2018 23:52 4377 60
  • Poziom 4  
    Witam

    Zakupiłem do Ursusa alternator litewski jubana po podlaczeniu kontrolka gaśnie a ładowanie stoi na 13,6V na alternatorze pisze 14V/45A moj akmualtor to jedna 12v/55A.
    Czy przezto że akumualtor jest większy bral lafowania na poziomie 13,9-14,6 czy tak poprstu ma być?
    Lub czy można jakoś oszukać regulator napięcia dokładając diodę?

    Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    Blusik98 napisał:
    Czy przez to że akumualtor jest większy bral lafowania na poziomie 13,9-14,6 czy tak poprstu ma być?

    Wielkość akumulatora niewiele tu znaczy. Tak MA NIE BYĆ Akumulator jest niedoładowany. Powody mogą być dwa - duży pobór prądu w instalacji i "braknie " dla akumulatora i bardziej prawdopodobny - wadliwy regulator dający zaniżone napięcie. Może być trzeci powód - kiepska instalacja powodująca duże spadki napięć. Należałoby sprawdzić napięcie bezpośrednio na zacisku prądowym alternatora i na akumulatorze. To pozwoli określić czy to wina instalacji czy alternatora.
  • Poziom 4  
    zworys napisał:
    Jakie jest napięcie na wyjściu prądowym alternatora przy średnich obrotach po parunastu minutach pracy? Wszystko wskazuje na źle ustwiony regulator. Regulator oczywiście zespolony?

    Regulator jest podpięty z boku w prostokątnej puszcze. Sprawdze jeszcze na innym mierniku jak to nic nie da oddam na reklamację i tyle
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Można spróbować oszukać regulator dając kilkuamperową diodę w kierunku przewodzenia w przewodzie zasilania regulatora. Być może będzie chciał skompensować ten spadek podnosząc napięcie wzbudzenia. Nie ma gwarancji że to się uda, ale spróbować można.
  • Poziom 14  
    Dla sprawdzenia alternatora należy uruchomić silnik i po uruchomieniu na wolnych obrotach odłączyć akumulator + i powłanczać wszystkie możliwe odbiorniki typu światła,wycieraczki.Potem pomierzyć napięcie na alternatorze.Tym sposobem wyciągnie się wnioski co do wartości alternatora.

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 4  
    zworys napisał:
    Można spróbować oszukać regulator dając kilkuamperową diodę w kierunku przewodzenia w przewodzie zasilania regulatora. Być może będzie chciał skompensować ten spadek podnosząc napięcie wzbudzenia. Nie ma gwarancji że to się uda, ale spróbować można.

    A który to by byl kabel:
    Pomarańczowy wychodzi z srodka alternatora
    Zielony z szczotek idący do regulatora
    Żółty idący do regulatora mostkuje się z kontrlka i pomarańczowym
  • Poziom 39  
    Henio65 napisał:
    Dla sprawdzenia alternatora należy uruchomić silnik i po uruchomieniu na wolnych obrotach odłączyć akumulator + i powłanczać wszystkie możliwe odbiorniki typu światła,wycieraczki.Potem pomierzyć napięcie na alternatorze.Tym sposobem wyciągnie się wnioski co do wartości alternatora.

    Tak sie nie robi -to grozi przebiciem diod prostownika w alternatorze !!!!!

    Kabel naprawdopodobniej żółty
  • Poziom 14  
    A jak odłączy raptownie regulator napięcia ładowanie to co przebije?
  • Poziom 33  
    To zależy, cz ten alternator jest 6-cio diodowy cz y 9- cio diodowy . Przy dziewiątce siadają diody wzbudzenia , więc lepiej tak nie robić bo napięcie gwałtownie rośnie , Po za tym nie wiadomo jakie obroty by miał na wolnych obrotach silnika ?? :|
  • Poziom 14  
    Poza tym przy zastosowaniu alternatora regulator napięcia jest niepotrzebny.

    Moderowany przez CameR:

    Kolejna ciekawa teoria ...
    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 39  
    Henio65 napisał:
    Poza tym przy zastosowaniu alternatora regulator napięcia jest niepotrzebny



    Wspaniała teoria - co jeszcze kolego wymyślisz?
    Ciekawe jak będzie ładował skoro napiecie wzbudzenia podawane jest z regulatora.
  • Poziom 14  
    Od plusa stacyjki przez kontrolkę ładowania-żaróweczkę.
  • Poziom 25  
    Blusik98 napisał:
    Różnica na zacisku a alternstorze To 0.4V alternator jest nowy. Instalacja jest podstawowa. Nic nie ma dołożone nawet na 0 jak usfawoe klucz jest takie napięcie słabe

    Wartość ta wskazuje, że akumulator jest ładowany. Jak kolega ma podłączony kabel prądowy? Ze śruby na alternatorze, na śrubę na rozruszniku, czy inaczej.
  • Poziom 27  
    Panowie po co tak kombinować wiejskimi metodami, u mnie w mieście nikt nie bawi się w naprawę alternatorów itp. Z tego względu że czasem naprawa się nie opłaci jak brakuje wiedzy, u nas zawozi się alternator do serwisu gdzie na nowych częściach regenerują i dają gwarancję, kiedyś naprawiałem alternator w polonezie i nie dość że udało mi się na chwile naprawić to koszty mojego grzebania sporo podniosły cene końcowej regeneracji :) ale to tak w razie czego podpowiadam.
  • Poziom 39  
    stasiekb100 napisał:
    Wartość ta wskazuje, że akumulator jest ładowany.


    Nikt nie kwestionuje ładowania akumulatora. Problem jest w tym że regulator za wcześnie ogranicza napięcie. Zamiast 14,4V jest 13,6V czyli akumulator jest non-stop niedoładowany.
    złowrogi_boncur napisał:
    Panowie po co tak kombinować wiejskimi metodami, u mnie w mieście nikt nie bawi się w naprawę alternatorów itp.

    Nikt nie mówił o naprawie - kolega nie doczytał że to alternator na gwarancji. Jesli nie uda się prostym sposobem usunąć problemu - pozostaje reklamacja.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Henio65 napisał:
    Od plusa stacyjki przez kontrolkę ładowania-żaróweczkę
    Gdybyś kolego spojrzał na schemat podłączenia alternatora to zobaczyłbyś że szczotki wirnika przy Twoim pomyśle dalej nie są zasilane więc skąd prąd w alternatorze?.
  • Poziom 4  
    zworys napisał:
    Musi przewodzić OD alternatora DO regulatora.

    Czyli paskiem w strone regualtora
    Jak podoialem diodę do żółtego to tak jak wyone to jest 16v jak dam diodę paskiem w strone regulatora to 13.3 13.9 i skacze tak AK głupie. Nie wiem czy to wina tego ze wszytako było trzymae w palcach. A czy on nie pobiera też 'danych' z masy więc jak by go od izolować od masy i diode poalczyc do masy?
  • Poziom 39  
    Witam .
    Kolega Strumień Świadomości cały czas dobrze Tobie podpowiada,a Ty nic.
    Ważna jest wartość napięcia;
    -przewód żółty regulatora
    -zacisk B+ alternatora
    -napięcie na rozruszniku (gdy przewód B+ alternatora połączony do rozrusznika)
    -napięcie na samym akumulatorze
    Te cztery pomiary wszystko wyjaśnią;
    -czy uszkodzona dioda (diody )wzbudzenia
    -czy mały przekrój przewodu B+, najlepiej 6-10²
    Pomijam sprawę dobrej masy.
  • Poziom 39  
    Kolego nikusert - część wiadomości już masz - patrz post nr 3. Wartość napięcia regulatora może być pomocna ( czyli to co wychodzi na przewód żółty ) Tak się zastanawiam czy ten alternator nie ma "miękkiej charakterystyki " i być może w tym zastosowaniu się nie sprawdzi.
    Kolego autorze - jak jest podłączona kontrolka ładowania - bo to też może wpływać na napiecie wyjściowe.
  • Poziom 39  
    Post nr 3, kolego Zworys czytałem ,nie ma w nim podane na którym zacisku jest mniej o te 0.4V (bywa często że na D+ jest większe napięcie),sprawny alternator. .Starsza literatura elektrotechniki samochodowej podaje że różnica nie może przekraczać 0.5V ,czyli się mieści.Wiadomo czym mniejsza tym lepiej.Nie podane jest jakie różnice są w pomiarach ;alternator-akumulator,nie wspomnę o przekroju przewodu B+.Często regulatory mało znanych firm nie utrzymują napięcia takiego jakie na nich jest podane.Ważny jest również naciąg paska,przełożenie silnik -alternator,stan naładowania akumulatora i.t.p.Mając w dużym stopniu rozładowany akumulator z różnych przyczyn,często nie uzyskamy napięcia 14V i więcej ,lecz może być ono minimalnie mniejsze ,poniżej 14V.Prosty test ,podmiana na w pełni naładowany akumulator, czy coś zmieni.Jeżeli nie, a alternator sprawny,proponuje wymienić regulator na bardziej markowy produkt.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Można zastosować regulator z Elmotu RN 12 ,który był dość dobrym produktem ,niż inne zamienniki.
  • Poziom 25  
    Można podmienić regulator, ale podobne objawy ma też uszkodzenie jednej diody głownej.