Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Ursus c330 alternator Jubana ł - Słabe ładowanie

09 Apr 2018 23:52 6348 60
  • Level 4  
    Witam

    Zakupiłem do Ursusa alternator litewski jubana po podlaczeniu kontrolka gaśnie a ładowanie stoi na 13,6V na alternatorze pisze 14V/45A moj akmualtor to jedna 12v/55A.
    Czy przezto że akumualtor jest większy bral lafowania na poziomie 13,9-14,6 czy tak poprstu ma być?
    Lub czy można jakoś oszukać regulator napięcia dokładając diodę?

    Pozdrawiam
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 39  
    Blusik98 wrote:
    Czy przez to że akumualtor jest większy bral lafowania na poziomie 13,9-14,6 czy tak poprstu ma być?

    Wielkość akumulatora niewiele tu znaczy. Tak MA NIE BYĆ Akumulator jest niedoładowany. Powody mogą być dwa - duży pobór prądu w instalacji i "braknie " dla akumulatora i bardziej prawdopodobny - wadliwy regulator dający zaniżone napięcie. Może być trzeci powód - kiepska instalacja powodująca duże spadki napięć. Należałoby sprawdzić napięcie bezpośrednio na zacisku prądowym alternatora i na akumulatorze. To pozwoli określić czy to wina instalacji czy alternatora.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 4  
    zworys wrote:
    Jakie jest napięcie na wyjściu prądowym alternatora przy średnich obrotach po parunastu minutach pracy? Wszystko wskazuje na źle ustwiony regulator. Regulator oczywiście zespolony?

    Regulator jest podpięty z boku w prostokątnej puszcze. Sprawdze jeszcze na innym mierniku jak to nic nie da oddam na reklamację i tyle
  • Helpful post
    Level 39  
    Można spróbować oszukać regulator dając kilkuamperową diodę w kierunku przewodzenia w przewodzie zasilania regulatora. Być może będzie chciał skompensować ten spadek podnosząc napięcie wzbudzenia. Nie ma gwarancji że to się uda, ale spróbować można.
  • Level 14  
    Dla sprawdzenia alternatora należy uruchomić silnik i po uruchomieniu na wolnych obrotach odłączyć akumulator + i powłanczać wszystkie możliwe odbiorniki typu światła,wycieraczki.Potem pomierzyć napięcie na alternatorze.Tym sposobem wyciągnie się wnioski co do wartości alternatora.

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Level 4  
    zworys wrote:
    Można spróbować oszukać regulator dając kilkuamperową diodę w kierunku przewodzenia w przewodzie zasilania regulatora. Być może będzie chciał skompensować ten spadek podnosząc napięcie wzbudzenia. Nie ma gwarancji że to się uda, ale spróbować można.

    A który to by byl kabel:
    Pomarańczowy wychodzi z srodka alternatora
    Zielony z szczotek idący do regulatora
    Żółty idący do regulatora mostkuje się z kontrlka i pomarańczowym
  • Level 39  
    Henio65 wrote:
    Dla sprawdzenia alternatora należy uruchomić silnik i po uruchomieniu na wolnych obrotach odłączyć akumulator + i powłanczać wszystkie możliwe odbiorniki typu światła,wycieraczki.Potem pomierzyć napięcie na alternatorze.Tym sposobem wyciągnie się wnioski co do wartości alternatora.

    Tak sie nie robi -to grozi przebiciem diod prostownika w alternatorze !!!!!

    Kabel naprawdopodobniej żółty
  • Level 33  
    To zależy, cz ten alternator jest 6-cio diodowy cz y 9- cio diodowy . Przy dziewiątce siadają diody wzbudzenia , więc lepiej tak nie robić bo napięcie gwałtownie rośnie , Po za tym nie wiadomo jakie obroty by miał na wolnych obrotach silnika ?? :|
  • Level 14  
    Poza tym przy zastosowaniu alternatora regulator napięcia jest niepotrzebny.

    Moderated By CameR:

    Kolejna ciekawa teoria ...
    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Level 25  
    Blusik98 wrote:
    Różnica na zacisku a alternstorze To 0.4V alternator jest nowy. Instalacja jest podstawowa. Nic nie ma dołożone nawet na 0 jak usfawoe klucz jest takie napięcie słabe

    Wartość ta wskazuje, że akumulator jest ładowany. Jak kolega ma podłączony kabel prądowy? Ze śruby na alternatorze, na śrubę na rozruszniku, czy inaczej.
  • Level 27  
    Panowie po co tak kombinować wiejskimi metodami, u mnie w mieście nikt nie bawi się w naprawę alternatorów itp. Z tego względu że czasem naprawa się nie opłaci jak brakuje wiedzy, u nas zawozi się alternator do serwisu gdzie na nowych częściach regenerują i dają gwarancję, kiedyś naprawiałem alternator w polonezie i nie dość że udało mi się na chwile naprawić to koszty mojego grzebania sporo podniosły cene końcowej regeneracji :) ale to tak w razie czego podpowiadam.
  • Level 39  
    stasiekb100 wrote:
    Wartość ta wskazuje, że akumulator jest ładowany.


    Nikt nie kwestionuje ładowania akumulatora. Problem jest w tym że regulator za wcześnie ogranicza napięcie. Zamiast 14,4V jest 13,6V czyli akumulator jest non-stop niedoładowany.
    złowrogi_boncur wrote:
    Panowie po co tak kombinować wiejskimi metodami, u mnie w mieście nikt nie bawi się w naprawę alternatorów itp.

    Nikt nie mówił o naprawie - kolega nie doczytał że to alternator na gwarancji. Jesli nie uda się prostym sposobem usunąć problemu - pozostaje reklamacja.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Henio65 wrote:
    Od plusa stacyjki przez kontrolkę ładowania-żaróweczkę
    Gdybyś kolego spojrzał na schemat podłączenia alternatora to zobaczyłbyś że szczotki wirnika przy Twoim pomyśle dalej nie są zasilane więc skąd prąd w alternatorze?.
  • Level 4  
    zworys wrote:
    Musi przewodzić OD alternatora DO regulatora.

    Czyli paskiem w strone regualtora
    Jak podoialem diodę do żółtego to tak jak wyone to jest 16v jak dam diodę paskiem w strone regulatora to 13.3 13.9 i skacze tak AK głupie. Nie wiem czy to wina tego ze wszytako było trzymae w palcach. A czy on nie pobiera też 'danych' z masy więc jak by go od izolować od masy i diode poalczyc do masy?
  • Level 43  
    Blusik98 wrote:
    Jak podoialem diodę do żółtego to tak jak wyone to jest 16v jak dam diodę paskiem w strone regulatora to 13.3 13.9 i skacze tak AK głupie


    Pomierz napięcie na pracującym silniku na żółtym przewodzie regulatora.
  • Level 39  
    Witam .
    Kolega Strumień Świadomości cały czas dobrze Tobie podpowiada,a Ty nic.
    Ważna jest wartość napięcia;
    -przewód żółty regulatora
    -zacisk B+ alternatora
    -napięcie na rozruszniku (gdy przewód B+ alternatora połączony do rozrusznika)
    -napięcie na samym akumulatorze
    Te cztery pomiary wszystko wyjaśnią;
    -czy uszkodzona dioda (diody )wzbudzenia
    -czy mały przekrój przewodu B+, najlepiej 6-10²
    Pomijam sprawę dobrej masy.
  • Level 39  
    Kolego nikusert - część wiadomości już masz - patrz post nr 3. Wartość napięcia regulatora może być pomocna ( czyli to co wychodzi na przewód żółty ) Tak się zastanawiam czy ten alternator nie ma "miękkiej charakterystyki " i być może w tym zastosowaniu się nie sprawdzi.
    Kolego autorze - jak jest podłączona kontrolka ładowania - bo to też może wpływać na napiecie wyjściowe.
  • Level 39  
    Post nr 3, kolego Zworys czytałem ,nie ma w nim podane na którym zacisku jest mniej o te 0.4V (bywa często że na D+ jest większe napięcie),sprawny alternator. .Starsza literatura elektrotechniki samochodowej podaje że różnica nie może przekraczać 0.5V ,czyli się mieści.Wiadomo czym mniejsza tym lepiej.Nie podane jest jakie różnice są w pomiarach ;alternator-akumulator,nie wspomnę o przekroju przewodu B+.Często regulatory mało znanych firm nie utrzymują napięcia takiego jakie na nich jest podane.Ważny jest również naciąg paska,przełożenie silnik -alternator,stan naładowania akumulatora i.t.p.Mając w dużym stopniu rozładowany akumulator z różnych przyczyn,często nie uzyskamy napięcia 14V i więcej ,lecz może być ono minimalnie mniejsze ,poniżej 14V.Prosty test ,podmiana na w pełni naładowany akumulator, czy coś zmieni.Jeżeli nie, a alternator sprawny,proponuje wymienić regulator na bardziej markowy produkt.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Można zastosować regulator z Elmotu RN 12 ,który był dość dobrym produktem ,niż inne zamienniki.
  • Level 25  
    Można podmienić regulator, ale podobne objawy ma też uszkodzenie jednej diody głownej.