Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Meriva 1.6 2008r - podłączenie gniazda elektrycznego haka holowniczego

10 Apr 2018 00:44 2091 5
  • Level 12  
    Witam
    Samochód to Opel Meriva 1.6 benzyna 2008r. Jestem w trakcie montażu haka holowniczego. Na takiej stronie znalazłem opis jak to zrobić i rzeczywiście wszystko jest tak samo i wszystko się zgadza. O to link do instrukcji:

    http://hakiholownicze.info/montaz-haka-holowniczego-opel-meriva/

    Natomiast dręczy mnie jedno pytanie na które nie mogę na żadnej stronie znaleźć odpowiedzi. A mianowicie czy do tego modelu auta przewody od gniazda elektrycznego haka mogę łączyć bezpośrednio do przewodów od tylnych lamp?, czy musi być montowany też moduł haka holowniczego?. W zestawie w opakowaniu modułu nie ma, tylko samo gniazdo z okablowaniem i spinkami do podłączenia pod inne przewody. Ale wolę się jednak upewnić??? Wyczytałem gdzieś że w Merivach powyżej 2010r na bank trzeba przy montażu haka montować moduł, natomiast nigdzie nie mogę znaleźć czy do tego modelu auta trzeba?


    Od razu zadam pytanie na przyszłość pod co podłącza się moduł haka holowniczego??? Czy on jest instalowany pomiędzy Gniazdo haka a okablowanie z tylnych lamp czy inaczej się go podłącza?. Dodam że kiedyś kupiłem Fiata Doblo z 2001 r z Niemiec i od samego początku nie było napięcia w gnieździe. Małą probówką zrobioną z żarówki samochodowej doszedłem że prąd dochodzi do właśnie tego modułu a od modułu już dalej nie idzie. ( pewnie moduł był spalony). Więc na szybko podłączyłem przewody wyrzucając moduł i wszystko działało bez zarzutu. Fakt faktem to doblo to stare auto i tam żadnych kontrolek od spalonych żarówek nie było. W tej Merivie chyba tez nie ma w sumie nie wiem, muszę sprawdzić. W każdym bądź razie w tym doblo moduł był montowany właśnie pomiędzy przewodami zasilającymi tylną lampę a gniazdem haka.
  • Helpful post
    Level 14  
    Witam
    Możesz podpinać pod lampy z jednym małym ale.....
    Moduł haka jest potrzebny w opcji gdy masz zainstalowane czujniki parkowania, bo będą piszczeć na wstecznym i ..... to tyle
  • Level 12  
    o kurcze, bo w tej chwili auto nie ma zamontowanych czujników parkowania, ale właściciel ( kolega), już nawet kupił zestaw i chce je montować. Ale to nawet bez podpiętej przyczepki będą piszczeć? Więc teraz muszę dokupić moduł i go zamontować? ale jak go się podłącza do obwodu? może być on montowany między przewodem zasilającym tylne lampy a przewodami do gniazda haka?

    Dodano po 10 [minuty]:

    A ok widzę na allegro są dostępne oryginalne zestawy do Merivy z kostkami już, więc może sobie jakoś poradzę. tematu na razie nie zamykam, gdyż mogę jeszcze potrzebować pomocy
  • Helpful post
    Level 14  
    Jak nie ma czujników parkowania tył to moduł haka jest zbędny.
    Jeśli są oryginalne to moduł haka powinien być bo będzie piszczeć gdy podepniesz przyczepkę.
    Jeśli zamontujesz jakąś chińską manufakturę (czujniki parkowania) to zależy jak to podłączysz ...
    Zazwyczaj takie czujniki to osobny układ i będą sygnalizowały każdą przeszkodę - prawdopodobnie wystarczy zrobić wyłącznik na wiązce tył (na plusie) żeby nie drażniło kierowcy po uszach aczkolwiek może to spowodować dezaktywowanie całego układu (system będzie widział awarię)
  • Level 12  
    Ale rozumiem że tu chodzi tylko o to że czujniki będą na biegu wstecznym wykrywały przyczepkę jako przeszkodę i dlatego będą piszczały, a nie dlatego że coś z instalacją się będzie działo? I jeśli nie będzie przyczepki zapiętej, to i bez modułu wszystko będzie działało poprawnie?. EEE to nie montuje tego modułu, bo kolega raz na ruski rok jeździ z przyczepką, a z tego jeszcze mało kiedy się cofa ;)
  • Helpful post
    Level 14  
    Będą wykrywały na biegu wstecznym o ile mają opcję "wsteczny"
    Istnieje możliwość, że będą aktywne cały czas i wtedy ... piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiszczeć będą non-stop ;)