Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Modus 1,5dci - brak zasilania magistrali multipleks, nie kręci

gigul1 10 Apr 2018 07:45 2520 27
  • #1
    gigul1
    Level 6  
    Witam wszystkich, mam problem z modusem który nie chce kręcić. Znalazłem jeden temat, ale nie jestem pewien czy pasuje pod moją awarię. Auto miało wymontowany silnik (wypalił się tłok), po ponownym złożeniu nie ma zasilania na wiązce która idzie na wtryski plus czesc osprzętu i załączanie rozrusznika. Auto nie kręci, kontrolki się świecą na szafie, wszystkie instrument działają. Akumulator nowy wczoraj swieżo założony, stary na koniec żywota silnika rozładował się do zera jak auto było holowane nocą (to by sugerowało może o rozkodowaniu -cos takiego znalazłem na jakimś temacie). Sprawdzone połaczenia z masą. Po podpięciu kompa wskazuje błąd DF019, magistrala multipleks - brak zasilania. Proszę o pomoc celem namierzenia usterki. Z góry dzięki.
  • #2
    kamiloskop
    Level 23  
    Celem namoerzenia jest przegląd kabli wszystkich tzn całej wiązki przy okazji bezpieczniki oraz przekaźniki o masach nie wspomnę. Wygląda że ktoś przez przypadek mu pomógł w tym braku zasilania.
  • #3
    gigul1
    Level 6  
    Mistrzu, napisałem że masę przerobiłem 3 razy, a nawet nie wierząc sobie na krótko podpiąłem. Zero życia. Jedyna rzecz która była naprawianie to wymiana tłoka. Dla namierzenia usterki napisałem co się dziejo przed.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeszcze jedno. Jeśli przekrece kluczyk na rozruch to słychać przekaźnik który jest w skrzynce pod deska z lewej strony, ale nic dalej.
  • #4
    genek1000
    Level 35  
    gigul1 wrote:
    Po podpięciu kompa wskazuje błąd DF019, magistrala multipleks - brak zasilania.

    W którym module pojazdu jest ten błąd ?
    Próbowałeś odłączyć akumulator na kilka minut ?
  • #6
    kamiloskop
    Level 23  
    Tam jest jeszcze przekaźnik główny który jest pod maską. Jak się ma sprawa z nim? mała czarna skrzynka z bezpiecznikiami i przekaźnikami
  • #7
    gigul1
    Level 6  
    Koledzy, auto do końca jeździło, rozrusznik odpada bo go na krótko podłączyłem i kręci. W samochodzie padł silnik, został wymontowany i z powrotem zamontowany i gdzieś wcięło zasilanie. Gdy modus był przyprowadzony, a było to nocą, to bateria, która i tak nie była za mocna siadła do zera, aż zaczęło wszystko na desce mrugać i brzęczeć. Może to jest jakiś punkt zaczepienia.

    Dodano po 1 [minuty]:

    kamiloskop wrote:
    Tam jest jeszcze przekaźnik główny który jest pod maską. Jak się ma sprawa z nim? mała czarna skrzynka z bezpiecznikiami i przekaźnikami



    ten przekaznik co piszesz to pójdę i namierzę. Czy to jest w tej skrzynce co są te bezpieczniki takie grube tj duze?
  • #9
    gigul1
    Level 6  
    [quote="kamiloskop"]Tak kolego tam szukaj. Napisałeś że kilka rzeczy nie ma zasilania tzn jakich. Może schemat ci pomoże więcej? Masz czy wstawiać[/qu


    Brak zasilania jest na wiązce ktora idzie na osprzet silnika, tzn na pompę wtryskową, obie wtyczki, wtryski, załączanie rozrusznika, jeszcze kilka ktore wychodzą z niej.

    Dodano po 3 [minuty]:

    To tak wygląda jakby w ogóle nie wychodził prąd ze sterownika bo ta wiązka tam idzie. Nie będę tego rozkopywał bo nic tam nie jest przetarte czy uszkodzone, poza tym auto do końca chodziło, troche nie za bardzo , ale to był problem mechaniczny silnika i nie ma nic wspolnego z elektryką. Myślę że coś przez to rozładowanie mogło się rozkodować czy jak.

    Dodano po 2 [godziny] 20 [minuty]:

    Panowie, jeszcze jedno, chyba bardzo znaczące jeśli tak ma nie być. Jest na descew prawym dolnym rogu lampka od immobilaisera i coś mi się zdaje że jak wloże kluczyk powinna zgasnąć, bo cały czas się świeci, nie mryga, nie gaśnie.
  • #10
    olo114
    Level 18  
    Pewno "mechaniory" przy wkładaniu silnika którąś wiązkę zmasakrowały. Teraz CLIP
    i porządna diagnostyka. Kontrolka od immo powinna zgasnąć, takie zachowanie tej diody które opisujesz, świadczy o tym że sterownik silnika nie ma zasilania.
  • #11
    gigul1
    Level 6  
    olo114 wrote:
    Pewno "mechaniory" przy wkładaniu silnika którąś wiązkę zmasakrowały. Teraz CLIP
    i porządna diagnostyka. Kontrolka od immo powinna zgasnąć, takie zachowanie tej diody które opisujesz, świadczy o tym że sterownik silnika nie ma zasilania.



    Motor sam montowałem i nic nie zostało uszkodzone. Nie wierząc sam sobie przeryłem wszysto i nic, zadnych uszkodzeń. Czy nie ma czegoś takiego ze jak zdechnie bateria i przez dłuższy czas auto stoi z taką to się coś rozkodowuje?
  • #14
    genek1000
    Level 35  
    Renault to nie VW albo inne marki . Jakoś w tej firmie możliwość rozkodowania występuje milion razy rzadziej niż u inny producentów.
    W tamtym przypadku ( z tematu powyżej) uważam że była wcześniej wymieniana kolumna kierownicy z innego pojazdu i stało się jak stało po zaniku napięcia.
    No chyba że u ciebie też ktoś wcześniej grzebał przy wspomaganiu :?:
    Nie odpisałeś co z tym DF019 :?:
    Uważam że wizyta dobrego fachowca z Clipem załatwiła by sprawę twojej awarii :D
  • #15
    gigul1
    Level 6  
    Witam szanowne grono, ponownie wracam do sprawy reno modusa.
    Po zaopatrzeniu się w urządzenie reno clip coś takiego udało mi się ustalić. Może ktoś z Was podpowiedzieć która wiązka jest do przejrzenia bo zdaje się że jest brak komunikacji.
    ps. Dopiero pierwszy raz odpaliłem clipa i jeszcze nie ogarnąłem go.
  • #16
    coperfild
    Level 35  
    Na tej stronie na dole kliknij kontynuuj, dopiero będziesz miał dostęp do diagnostyki modułów.
  • #17
    gigul1
    Level 6  
    W porządku.
    Idę jeszcze raz go podłączyć i zobaczę co dalej.

    Dodano po 12 [godziny] 27 [minuty]:

    Podłączyłem jeszcze raz. Coś takiego mi pokazuje( foto pierwsze). Poza tym zauważyłem że przy akumulatorze jest puszka z 2 przekaźnikami i jak na krotko zewrę jeden z nich (na foto 2,3 ten z prawej ) to mam zasilanie na wiązce ktora idzie do pompy i na przepustnicę i jeszcze gdzies tam. Czy chociaż trochę może ktoś mnie nakierowac gdzie szukac zasilania. Auto jak juz pisałem stoi rozbebeszone i dlatego chcialem go rozkminic. W innym przypadku pewnie juz dawno gdzies by wylądował u jakiegos elektryka. No i jeszcze potem wyskakuje mi taki komunikat jak na fotce 3. Prośba aby ktoś podpowiedział ewentualnie rozpisał się w temacie.
  • #18
    genek1000
    Level 35  
    A propo postu #15. Brak komunikacji z sterownikiem wtrysku ( 120) . Brak zasilania sterownika lub uszkodzona sieć CAN pomiędzy sterownikami lub uszkodzony sterownik.
    Do postu #17. Przekaźnik który zwierasz to przekaźnik do zasilania sterownika wtrysku . Jest on sterowany wewnętrznie przez sam sterownik wtrysku. Uruchomisz sterownik wtrysku to przekaźnik sam zacznie działać . Bez schematów i człowieka który wie co to jest Renault nie dasz rady.
  • #19
    gigul1
    Level 6  
    Nie za bardzo mnie pocieszyłeś. To może jeszcze gdzie namierze sterownik wtrysku, to moze i ustalę brak zasilania multimetrem. Czy chodzi Ci o komputer który jest na lewym kielichu?
  • #21
    gigul1
    Level 6  
    A jeszcze jakbyś mi mógł powiedzieć skąd wali do niego zasilanie to byłoby super.
  • #25
    gigul1
    Level 6  
    Odp. Akumulator był dołączany wiele razy. Auto stoi na zewnątrz już bardzo długo. Moduł wtrysku-brak zasilania, ale to już wiesz.
  • #27
    coperfild
    Level 35  
    gigul1 kupił klipa i nie potrafi błędów odczytać, może niech popatrzy na yutubie jak to się obsługuje.
  • #28
    kamyczek
    Level 38  
    Tak jak napisali koledzy moduły nie widzą sterownika silnika więc albo skończył się sterownik , albo zasilanie do niego . Musisz odczytać jaki masz sterownik znaleźć do niego zasilania i przemierzyć . Mnie zastanawia tylko to czy ktoś kto będzie naprawiał auto po tobie znajdzie usterkę po twoim grzebaniu.