Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego II 1223 2006r - Dmucha ciepłym powietrzem pzy zamkniętym ogrzew

domin-dk 10 Kwi 2018 13:37 504 5
  • #1 10 Kwi 2018 13:37
    domin-dk
    Poziom 3  

    Witam. W Atego II bez klimy z dmuchawy leci ciepłe powietrze pomimo zamknięciu ogrzewania pokrętłem na panelu sterującym. Zamierzam się za to zabrać,bo zbliża się lato ale jakby ktoś mógł podpowiedzieć czy przyczyną będzie zawór nagrzewnicy a może jakieś klapki sterujące? Czy dostać się do tego zaworu trzeba rozebrać całe wnętrze czy wystarczy zdemontować górną lub dolną część kokpitu?
    Zauważyłem,że jest to problem tego modelu,ponieważ słyszałem o takim przypadku od kilku kierowców,czego nie było w Atego pierwszej generacji.Poproszę jakieś podpowiedzi,żeby mniej więcej wiedzieć ile potrzeba wygospodarować na to czasu.Z góry dziękuję.

    0 5
  • #2 11 Kwi 2018 10:38
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    domin-dk napisał:
    czego nie było w Atego pierwszej generacji.

    Było, było. Rzekłbym nawet że częsciej. W obu modelach jest ten sam nieszczęsny typ mocowania pancerza linki - plastikowe skrzydełko które bardzo chętnie sie łamie. Proponuję od tego zacząć - odchylić panel (łatwa robota - zatrzaski) i podejrzeć, czy linka i jej pancerz są dobrze zamocowane i czy wkład linki nie uległ załamaniu. Oraz oczywiscie czy linka "chodzi". Wystarczy na to ok. 20 minut. Jeżeli jest wszystko w porządku, to pozostaje dotrzeć do zaworu.

    0
  • #3 12 Kwi 2018 22:13
    domin-dk
    Poziom 3  

    Rozebrałem panel sterujący i pancerz,linka oraz uchwyt są dobre. Dobrze było widać nagrzewnicę a raczej jej część z rurkami dopływ i powrót i tam nie ma zaworu.Rurki są jednością z nagrzewnicą wygięte i do nich są połączone przy ścianie przedniej kabiny przewody gumowe od zbiorniczka.Na bocznej ściance plastikowej obudowy całego systemu wentylacji/ogrzewania,jest dźwigienka do której zaczepiona jest linka od pokrętła ciepło/zimno i ona chyba steruje klapą ciepło/zimno.Myślę,że może się uszczelka pokruszyła i dlatego puszcza ciepłe powietrze pomimo,że jest zamknięta ale nie jest szczelna.Na chłopski rozum to odchyla się klapa leci ciepłe z nagrzewnicy.Zamknięta to odcięcie ciepłego powietrza z nagrzewnicy.
    W Atego I oryginalnie to na górnym przewodzie przy nagrzewnicy jest zawór wodny z dźwigienką do linki od pokrętła,dokładnie to obejrzałem bo mam cały zespół wentylacji/ogrzewania z demontażu ze starej kabiny.Czyli jest trochę inne rozwiązanie w tych modelach.
    Nie wiem czy to można jakoś uszczelnić,czy lepiej założyć na gumowym przewodzie zawór ze sklepu hydraulicznego?

    0
  • #4 12 Kwi 2018 23:44
    Gregor_123
    Poziom 10  

    Zależy czy Ci zależy na czasie. Założenie zaworu 10-15 minut, rozebranie kokpitu by się dostać do klap zajmie trochę więcej czasu.

    0
  • #5 15 Kwi 2018 09:15
    domin-dk
    Poziom 3  

    Ten przewód ze zbiorniczka do nagrzewnicy jest krótki trzeba będzie dobrze to wykombinować.Chyba że znajdzie się jakiś cały dzień wolny to spróbuję dotrzeć to klapy. Zastanawiam się czy będzie możliwość,żeby to dobrze zrobić,żeby płynnie chodziło bez zacinania i dokładnie zamykało itp.Myślę,że niedługo jedno z tych rozwiązań zastosuję a w między czasie może ktoś o tym przeczyta co to przerabiał i coś podpowie.

    0
  • #6 16 Maj 2018 18:23
    domin-dk
    Poziom 3  

    Auto zrobione. Struchlała guma uszczelniająca na klapach odpowiadających za przepływ powietrza z nagrzewnicy.Założony komplet klap(bo pojedynczo nie można kupić i dost. tylko oryg.) w całej obudowie ogrzewania/wentylacji.Jednak w Atego I chyba lepsze rozwiązanie- zawór odcinający na rurce nagrzewnicy,mamy takie 4 i z tym nie było problemu. AtegoII mamy 3 szt i w każdym to trzeba robić.
    Tak dla informacji może to się komuś przyda to do wymiany tych wszystkich klap nie trzeba rozbierać wszystkich plastików ,wystarczy wszystkie górne i nie trzeba wyciągać zespołu ogrzewania/wentylacji z nagrzewnicą(jak do wymiany nagrzewnicy),bo znajdują się w jego wierzchu w obudowie, którą łatwo odkręcić.

    0