Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

chlodziarka do wody akwarium

Bozek886 10 Apr 2018 18:08 1656 19
    Bozek886
    Level 7  
    dzień dobry Wszystkim.
    Mam akwarium w którym jest 300 litrów wody o temperaturze +- 30 stopni C, a potrzebuję 22stopni. Z racji tego, że fabryczne chłodziarki kosztują majątek postanowiłem spróbować zrobić coś samodzielnie z ogniw Peltiera. z grubsza całość miała by wyglądać tak:
    Profil aluminiowy 100x20x tyle ile będzie trzeba. przez profil będzie płynąć woda z akwarium. obieg będzie wymuszany przez pompkę 1200l\h.
    do profilu przykleję ogniwa, a do nich radiator i wentylatory... za sterowanie będzie odpowiadał termostat akwarystyczny z sondą w akwarium. Niestety nie mam zbyt dużego doświadczenia w sprawach elektroniki, dlatego postanowiłem zapytać Was
    Chciałbym użyć ogniw o takich parametrach:
    Ogniwo Peltiera 12V 136W TEC1-12715
    Dane techniczne:
    - model: TEC1-12715
    - wymiary: 40x40x4mm
    - napięcie zasilania: 12V (max 15V)
    - moc max.: 136W
    - długość przewodu: ok 20cm

1) Czy to w ogóle ma sens?
    2) ile takich cudeniek było by potrzebne
    3) czym to zasilić
    olekt2002
    Level 30  
    Bozek886 wrote:
    Mam akwarium w którym jest 300 litrów wody o temperaturze +- 30 stopni C

Skąd taka temperatura?
    funak
    Level 24  
    Sprawność ogniwa peltiera jest stosunkowo nieduża, zatem ogromnie dużo energii musiałbyś dostarczyć, aby wychłodzić tyle wody. Temperatura 30 stopni to spora temperatura, skąd taka temperatura Ci się bierze? Pytam, bo jeśli temperaturę otoczenia masz mniejszą, to może zastosować wymiennik ciepła z dodatkowym zbiornikiem wody która by krążyła poza akwarium. Opisz, skąd bierze Ci się 30 st.
    vodiczka
    Level 43  
    olekt2002 wrote:
    Skąd taka temperatura?