Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wykaz konstrukcji łatwodostępnych, na budowę maszyny prądu stałego.

jamcijest 10 Kwi 2018 21:10 198 4
  • #1 10 Kwi 2018 21:10
    jamcijest
    Poziom 10  

    Słyszałem, o przeróbkach silnika od pralki automatycznej, na maszynę prądu stałego. (Według nauki, każda maszyna prądu stałego, jest prądnicą, lub silnikiem). Nie wspomnę o klasyku, jakim był (i jest), silniki popularnej ,,Frani", prymitywnej pralki, która do dzisiaj, ma swoich zwolenników. Interesuje mnie uzyskanie 0,5 KW mocy, z możliwie dużymi obrotami, ale to już tylko napięcie i moc źródła, dyktuje ten efekt. Jak pomyślę, o prymitywnym silniku w piaście, pierwszych rowerów z napędem elektrycznym (z nowszymi konstrukcjami, nie miałem przyjemności) to nasuwa mi się myśl, że silnik elektryczny w rowerze, powinien, także, przekładać swoją moc do koła, przez jakąś przekładnię, np. bezstopniową. Np. przez dwa koła, o zmiennej średnicy bieżni, będących skojarzonych z pasem gumowym, pracującym krawędziami. Taką przekładnię, podwójną, widziałem w osobowym DAF (ta holenderska wytwórnia, obecnie produkuje tylko ciężarówki). I to na tyle, lub aż tyle...

    0 4
  • #2 11 Kwi 2018 01:21
    szymon122
    Poziom 37  

    jamcijest napisał:
    I to na tyle, lub aż tyle...

    Tyle czego?
    Przekonania, że silnik prądu stałego o prędkości X rpm, jest silnikiem który potrafi się kręcić jedynie X razy na sekundę?

    Zobacz co to jest PWM, dlaczego dzięki temu mamy teoretycznie silnik który się kręci od 0 do X obrotów, więc po co przekładnia?

    0
  • #3 11 Kwi 2018 06:17
    jamcijest
    Poziom 10  

    Przekładnia automatyczna, płynnie zmieniająca obroty. To o ileż łatwiejszy ruch pojazdu, od zera prędkości. Ponadto, obciążenie silnika nie jest tak drastyczne. Jadąc po raz pierwszy nowoczesnym pociągiem, słyszałem pracę silnika i stopniowanie pracy przekładni. Dysponując małym silnikiem , jesteś w stanie rozpędzać obiekt napędzany, bez drastycznych przeciążeń prądowych. To chyba wszystkim, jest zrozumiałe.
    Odwrotnie, aniżeli w piaście/silniku w rowerze ,,elektrycznym" starej generacji. Musisz pomagać, początkowo, kręcąc pedałami, aby pomóc silnikowi, w jego dalszej pracy.

    0
  • #4 12 Kwi 2018 02:54
    szymon122
    Poziom 37  

    jamcijest napisał:
    Jadąc po raz pierwszy nowoczesnym pociągiem, słyszałem pracę silnika i stopniowanie pracy przekładni.

    jamcijest napisał:
    Dysponując małym silnikiem , jesteś w stanie rozpędzać obiekt napędzany, bez drastycznych przeciążeń prądowych.

    Poczytaj trochę o działaniu napędu w pociągach..

    Nadal nie rozumiem w jakim celu powstał ten wątek..
    Jak na razie to piszesz jedynie o tym jak mało wiesz o działaniu silnika oraz przekładni.

    0
  • #5 12 Kwi 2018 05:51
    jamcijest
    Poziom 10  

    Śmiało, jestem dyletantem i to na wielu płaszczyznach. Ale czy człek, posiadający wiedzę, byłby skłonny ośmieszać się, pytając? Interesują mnie jednostki prądu przemiennego, ,,dostępne od ręki", w tym, na pewno silniki, z naszych popularnych urządzeń domowo-garażowych, z których mógłbym wykonać (po dogłębnym zapoznaniu się z tematem) coś na kształt maszyny prądu stałego, o mocy nie większej od 1000 Watt.
    Co do przekładni automatycznej, to chyba jednak ,,pogrzebię sobie" w necie. Na pewno znajdę odpowiedź. Dlaczego chcę skojarzyć źródło napędu z przekładnią? Ponieważ wiem, niemal na pewno, że tak będzie lepiej. Nie przemęczę przewodów, ew. komutatora, ani wszelkich połączeń. To tyle, co wiem.

    0
  Szukaj w 5mln produktów