Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes C klasa 2002r - Nie da się wyłączyć wycieraczek

kamson92 11 Kwi 2018 00:13 567 6
  • #1 11 Kwi 2018 00:13
    kamson92
    Poziom 4  

    Witam, dziś kupiłem mercedesa c270 z 2002r. Jeden z problemów tego samochodu to problem z wycieraczkami które po uruchomieniu nie chcą się wyłączyć i zaczynaja żyć swoim życiem, mogą się wyłączyć ale potem znowu włącza się. Pomaga wyłączenie silnika. Czy ktoś może pomoc rozwiązać mój problem?

    0 6
  • #2 11 Kwi 2018 07:32
    daro_p
    Poziom 17  

    Co do Mercedesa to nie miałem jeszcze na warsztacie z takim problemem, lecz przypuszczam że rozwiazania sa podobne jak w innych samochodach. Tak wiec 99% podobnych usterek to problem z przekaźnikiem ( nadpalone styki) - chodzi o taki wiekszy " moduł" montowany w środku samochodu lub na podszybiu ( gdzieś blisko bezpieczników), lub wyłącznik krańcowy w mechaniźmie silnika wycieraczek ( korozja styków). Miałem jeden przypadek problemów ze stykami w manetce. I w takiej kolejnosci zawsze sprawdzam. A czasówki chodzą normalnie?

    0
  • #3 11 Kwi 2018 11:00
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    daro_p napisał:
    Tak wiec 99% podobnych usterek to problem z przekaźnikiem ( nadpalone styki)

    Tylko że przy nadpalonych stykach wycieraczki nie będą się same uruchamiać.
    W modelu 203 manetka podaje sygnal do modułu SAM w skrzynce bezpieczników, a ten uruchamia z kolei jeden z dwóch przekaźników (wolny lub szybki bieg). Ja sobie podłaczam w takim przypadku komputer: mogę co chcę wysterować i widzę wszystkie sygnały. Bo podejrzany jest w zasadzie każdy z elementów układu.

    0
  • #5 11 Kwi 2018 16:40
    daro_p
    Poziom 17  

    Witam. Znalezione w sieci.
    Według schematu to elementy R3 i R8, ale tak jak kolega Gerri napisał, tutaj moze być inne rozwiązanie jak w grupie VAG. Tam temat znam na pamięć :-)

    Mercedes C klasa 2002r - Nie da się wyłączyć wycieraczek

    1.Przekaźnik sygnału dźwiekowego-15A
    2.telefon,układ połączenia awaryjnego-5A
    3.Moduł sterowania ukłądu ograniczająceo RCM
    4.przekaźnik wycieraczki-40A
    5.podświetlenie schowka,podświetlenie zapalniczki i popielniczki-15A
    6.urządzenie wspomagające hamulca hydraulicznego,pompa próżniowa-15A
    7.Moduł sterowania ukłądu ograniczająceo RCM
    8.Moduł przełączania świateł-5A
    9.Zestaw wskaźników,zestaw sterowania układu klimatyzacji,zespół sterowania świateł ksenonowych
    10.rozrusznik-15A
    11.moduł sterowania silnika-25A
    12.Modułsterowania silnika,podgrzewacz kolektora wlotowego
    13.czujnik kąta skrętu,dzienne światła, moduł regulacji przekładni
    14.ESP,ABS,przełącznik świateł hamowania-5A
    15.czujnik kąta skrętu,regulacja zapłonu,wyłącznik zapłonu-5A
    16.moduł regulacji przekładni,przekładnia ręczna-40A
    17.ESP,ABS-50A
    18.ESP,ABS-40A
    19.moduł regulacji przekładni,przekładnia ręczna-15A
    20.złącze łącza danych,moduł przełączania świateł,przełącznik świateł hamowania-5A
    21.moduł przełączania świateł-5A
    22.radio-10A
    R1-przekaźnik sygnału dźwiękowego-
    R2-Końcówka 87przekaźnik,podwozie
    R3-przekaźnik silnika wycieraczki
    R4-końcówka 15R przekaźnik
    R5-przekaźnik sterowania pompy ASG
    R6-przekaźnk pompy powietrza
    R7-końcówka 15 przekaźnik
    R8-przekaźnik wycieraczki
    R9-końcówka 87 przekaźnik,silnik
    R10-przekaźnik rozrusznika

    0
  • #6 11 Kwi 2018 16:47
    kamson92
    Poziom 4  

    Sprawdze jutro R3 ale jak widać na moim zdjęciu R8 nie ma w skrzynce

    0
  • #7 11 Kwi 2018 17:18
    daro_p
    Poziom 17  

    Masz, to te 2 żółte według schematu.

    1