Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 207 1,6 88kW 2008 - faluje na obrotach (błędy mieszanki)

ptr92 11 Kwi 2018 15:03 576 3
  • #1 11 Kwi 2018 15:03
    ptr92
    Poziom 17  

    Cześć,
    mam problem z wolnymi obrotami w Peugeocie. Czasami po odpaleniu samochód faluje na obrotach i potrafi zgasnąć. Jeśli przytrzymam go na wyższych obrotach zaczyna równo pracować, ale pojawiają się błędy:
    P2192 - Sonda lambda rz.1.cz.1 - sygnał przy granicy wzbogacania mieszanki
    P2178 - Układ paliwowy - mieszanka na bogata
    A teraz najważniejsze, jeśli odepnę cokolwiek dotyczące rozrządu (czujniki położenia wałków, zawory, nastawnik wzniosu) samochód pracuje idealnie.
    Ciśnienia oleju na wysokich obrotach (4tys) ma 7-8 atm. Na wolnych (3-4atm).
    Zawory, czujniki sprawne, VANOS działa bez zacięć.
    macie jakieś pomysłu?

    0 3
  • #2 13 Kwi 2018 09:03
    seat21
    Poziom 25  

    a pewnikiem łańcuch nie jest za mocno już wyciągnięty

    0
  • #3 13 Kwi 2018 10:52
    recki-quadra
    Poziom 17  

    Tylko luźna sugestia ale jak odpinasz któryś z czujników to przypadkiem auto nie wraca do zapisanych map a przestaje czytać parametry z czujników? Powiedzmy jakiś rodzaj trybu awaryjnego?

    0
  • #4 19 Kwi 2018 17:13
    ptr92
    Poziom 17  

    Dokładnie tak, wchodzi w tryb awaryjny i dlatego dobrze chodzi.
    Zauważyłem ciekawą rzecz. Jeśli przed odpaleniem wysteruję vanos to samochód odpali i będzie miał idealne obroty. Zgaszę i po ponownym odpaleniu znowu pofaluje trochę. Na zimnym tak przygasa, ze aż gaśnie.
    W momencie kiedy samochód faluje, wartość rzeczywista i wymagana wzniosu zaworow cały czas się się zmienia, ale wartości się pokrywają.
    Tylko dlaczego jak wysteruje nastawnik samochód chodzi idealnie? W chwili gaśnięcia, samochód musi przygotowywać się do odpalenia, dlaczego złe się ustawia? Ciśnienie oleju zbyt wolno schodzi?

    Dodano po 19 [godziny] 50 [minuty]:

    Przyjechał do mnie akurat taki sam samochód, z takim samym silnikiem. Ciśnienie oleju w każdym zakresie obrotów to 3,5-4atm. a nie jak u mnie do 8atm, a nawet do 9atm

    0