Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Philips 50PUS6262/12+ Soundbar - Chwilowe działanie dźwięku na YT

dawidedziu 13 Kwi 2018 22:00 774 6
  • #1 13 Kwi 2018 22:00
    dawidedziu
    Poziom 24  

    Cześć. Mam dość irytujący problem. Posiadam telewizor Philips 50PUS6262/12 i soundbar Sharp HT-SBW110. Podczas oglądania telewizji naziemnej wszystko działa prawidłowo. Natomiast odtwarzanie filmów na YouTubie działa tylko podczas pierwszego skonfigurowania ustawień telewizora, po jego wyłączeniu ustawienia te zostają utracone. Po ponownym włączeniu telewizora muszę w ustawieniach wejść do "Dźwięk" -> "Zaawansowane" -> "Format wyjścia cyfrowego" i wybrać dostępną z 3 opcji funkcję "Stereo(nieskompresowany)". Pozostałe opcję to " Wielokanałowy" i "Wielokanałowy(obejście)" - ten ostatni wybieram, ale po dosłownie ułamku sekundy przeskakuje na domyślny "Wielokanałowy". Czy zna ktoś przyczynę tego problemu i ewentualne jego rozwiązanie? Męczące jest zmienianie tych ustawień po każdym włączeniu telewizora...

    Ps. Zapomniałem dodać, że próbowałem ustawień na kabelku optycznym jak i na obecnym HDMI. I dodaję jeszcze zrzut z instrukcji soundbaraPhilips 50PUS6262/12+ Soundbar - Chwilowe działanie dźwięku na YT

    0 6
  • #2 14 Kwi 2018 07:28
    nomudrek
    Poziom 26  

    Do prawidłowego działania soundbaru wymaga on podłączenia zwykłego nieskompresowanego sygnału audio jakim jest sygnał stereo ponieważ nie posiada on żadnego dekodera typu DTS,DOLBY.
    Telewizor po przestawieniu na dźwięk wielokanałowy zaczyna przesyłać sygnał, z którym soundbar sobie nie poradzi z braku odpowiednich dekoderów.
    Cytat z instrukcji telewizora Philips.
    Format wyjścia cyfrowego
     (Dom) > Ustawienia > Dźwięk >
    Zaawansowane > Format wyjścia cyfrowego
    Można skonfigurować wyjściowy sygnał audio
    telewizora zgodnie z możliwościami przetwarzania
    dźwięku przez zestaw kina domowego.
    • Stereo: Jeśli twoje urządzenia audio nie są
    wyposażone w funkcję dekodowania dźwięku
    wielokanałowego, wybierz, aby przesyłać tylko
    materiały stereo do urządzeń audio.
    • Wielokanałowy: Wybierz, aby przesyłać dźwięki 5.1
    (skompresowany sygnał dźwięku wielokanałowego)
    do urządzeń audio.
    • Wielokanałowy (obejście): Wybierz, aby przesyłać
    dźwięk Dolby Digital Plus lub DTS do urządzeń audio
    lub zestawu kina domowego.
    - Upewnij się, że Twoje urządzenia audio obsługują
    funkcję Dolby Atmos.
    - Wyjście SPDIF (DIGITAL AUDIO OUT) zostanie
    wyłączone podczas strumieniowania zawartości
    Dolby Digital Plus.

    0
  • #3 14 Kwi 2018 07:46
    dawidedziu
    Poziom 24  

    Dzięki za odpowiedź. Najbardziej mnie irytuje to przestawienie ustawień po restarcie telewizora, wiesz może dlaczego tak się dzieje?

    0
  • #4 14 Kwi 2018 10:17
    nomudrek
    Poziom 26  

    Tv nie zapamiętuje ustawienia wg mnie przez nie zatwierdzenie zmiany ustawień dlatego proszę zatwierdzić wprowadzone zmiany.

    0
  • #5 14 Kwi 2018 14:59
    dawidedziu
    Poziom 24  

    No proszę Cié😁 Nie macie doczynienia z laikiem. Tak jak napisałem wyżej. Zmienione ustawienie działa tylko i wyłącznie, gdy telewizor cały czas jest uruchomiony. Ponowny restart zmienia na domyślne...

    0
  • #6 02 Maj 2018 00:28
    dawidedziu
    Poziom 24  

    Jestem po rozmowach i e-mailach z Philipsem. Rozkładają ręce i stwierdzają - wg mnie to chore -, że to wina nieodpowiedniego soundbara, ponieważ ten TV współgra tylko i wyłącznie z ich soundbarami(bo po co kupić tańszy innego producenta, skoro "trzeba" kupić ich sprzęt). Nawet wysłałem im filmik nagrany na YouTube z moim problemem, a dostałem odpowiedź przez telefon, że nie mogą odtwarzać filmików z YT, bo mają blokadę(a wcześniej prosili o nagranie)😂😂😂 No śmiech na sali... Osobiście winę widzę tylko i wyłącznie w oprogramowaniu tego telewizora. Mam rację czy się mylę?

    0
  • #7 17 Maj 2018 22:01
    dawidedziu
    Poziom 24  

    Kolejny problem pojawił się kilka dni temu podczas oglądania filmów na YouTube(podłączony po kablu do routera). W telefonie odpalam YouTube, odtwarzam filmik, przesyłam go na telewizor i dodaję kilka filmów do kolejki i oglądam. Identycznie zrobiłem bodajże we wtorek. Nagle(nie wiem dlaczego) połączenie telewizora z telefonem zostało zerwane - brak ikonki od przesyłania w apce na ten TV. Mam w domu TV Samsunga i na nim to wszystko działa prawidłowo(również inne telefony nie wykrywają Philipsa w przesyłaniu na YouTube,a Samsunga wykrywają). Połączenie Philipsa po WiFi, po DHCP jak i z ręki - nic to nie daje. Przywracałem TV do fabryki, ściągnąłem nowsze oprogramowanie i przez dosłownie 3 minuty filmy szło przesyłać, ale już po chwili zerwało(gdy zmieniłem nazwę TV na inną to apka YouTuba nadal widziała domyślną nazwę tj model, połączenie cały czas kręciło, ale nic z tego nie wyszło. Samo połączenie Miracast działa.
    Podsumowując: przesyłanie działało, TV stał się niewidoczny, fabryka(kilka razy), aktualizacja, 3 minutowe działanie, widoczność przez apke YT - ale brak łączności, zupełny brak widoczności i moja nerwica...
    Wersja oprogramowania to TPM177E_012.002.070.181. Dzwoniłem na serwis, ale póki co rozkładają ręce. Jak to rozwiązać?

    0