Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

daf lf 45 - wzrastają obroty przy hamowaniu

13 Kwi 2018 22:57 978 11
  • Poziom 19  
    Witam. Może ktoś wie co może być, podczas mocniejszego hamowani podnoszą się obroty silnika do 2000 a czasami do Max. Błędów brak.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 34  
    Coś jakby olej w dolocie. Sprawdzałeś ?
  • Poziom 26  
    Sprawdź parametry pedału gazu podczas hamowania .
  • Poziom 19  
    oleju w dolocie brak. Gaz podczas hamowania 0%. Nie jest to pojedynczy przypadek, jest sporo pytań tego problemy tylko nikt jeszcze nie podpowiedział co może być.
  • Poziom 34  
    Szczerze nie znam tej marki aż tak. Jednak kojarzy mi się to z zaworem na pompie wtryskowej w jakiejć osobówce. Pedał nie ma prawa, bo jest zabezpieczony. A czy taki myk hamulec kompresyjny też nie ? Automat nie ma nic do tego? To tak jakby nikt nie umiał rejestratora/oscyloskopu podpiąć ? Co to za problem pomiary strzelić, bo nie pojmuję tego.
  • Specjalista - DAF Trucks
    W DAF-ie tak jest, że przy chamowaniu podnoszą się obroty- nie zmienisz tego. A to jest manual czy AsTronic Lite?
  • Poziom 19  
    jest to manual lf45. Kierowca twierdzi że niby tak wcześniej nie było, i trochę za dużo się skręca ponad 2000obr/min. Wygląda to tak że przy lekkim hamowaniu nie problemu, jeśli się mocniej hamuje że kabina łapie przechył, wtedy zaczyna podnosić obroty.
  • Poziom 34  
    Kolego konkretniej, bo chyba nie sądzisz, że zaraz wszyscy będą wiedzieli wszystko o tym układzie wtryskowym. Jeżeli sugerujesz sto procent powtarzalne przetarcie wiązki, to się raczej grubo mylisz. Bzdurna oczywistość podpiąć miernik do czujnika poziomu paliwa gdy staje on dęba i jest możliwość zapowietrzenia. Zegar uśrednia pomiar z czujnika w czasie i nie ma szans się na tym wskaźniku opierać, tylko względnie szybki miernik analogowy. Co to za tłumaczenie, że DAF tak ma.
  • Specjalista - DAF Trucks
    DAF stosuje takę strategię po pierwsze po to, aby ułatwić skrzyni biegów redukcję biegu (a wzorem dla DAF-a było to, co kiedyś stosowali kierowcy w starych ciężarówkach czyli międzygaz - ułatwia synchronizację biegu);
    Po drugie, pozwala na bardziej wydajne zaopatrzenie w sprężone powietrze kompresorowi, który również pracuje na wyższych obrotach co kompensuje zużycie sprężonego powietrza przy użyciu hamulca.
    Przestań wyrzucać na luz (bo nie powinno się tego robić) w momenice hamowania a zauważysz, że obroty tylko nieznacznie będą się podnosić i tylko w momencie naciśnięcia sprzęgła przy redukcji.
  • Poziom 19  
    obroty potrafią dość do 2000. nie sugeruje uszkodzenia wiązki bo to już sprawdzone.
  • Poziom 2  
    Mam lf-a 45 220 z 2001 i przerabiałem problem z "wchodzeniem" na obroty przy dohamowaniu , ludzie stojący na przejściu dla pieszych patrzyli sie jak na wariata , który zatrzymuje się i "przygazowuje" ! Nic nie mogłem zrobić - kilka wizyt w serwisach daf-a i ...jajo , "rozpruli" instalacje w 3 miejscach i oczywiście nie potrafili złozyc do stanu pierwotnego , wykasowanie wszystkich błedów z pamięci pomagało na ok. 3 tys km i to samo . Teorii co nie miara .
    Jedyny błąd jaki wywalał vic to ABS - to też temat rzeka . Ale wymieniam tarcze hamulcowe i czujniki na nowe , tarcze z wymiennym pierścieniem abs-u , po 20 latach produkcji modelu - bingo dla DAF-a . Po wymianie na przedniej osi na razie spokój z wchodzeniem na obroty przy hamowaniu . Według opinii fenomenów to błąd abs-u mógł to generować ,z tym ,że abs dalej wywala błąd . Czary mary
  • Poziom 2  
    c.d. tamatu
    Pisałem , że po wymianie przednich tarcz hamulcowych problem ustąpił i ,jak do tej pory nie powrócił . Natomiast po wymianie tylnych tarcz hamulcowych na "lepszy" model tj. z wymiennymi pierścieniami abs-u , usterka z nie działającym abs-em też się skończyła i 1 rok święty spokój!

    Dodano po 45 [minuty]:

    P.S.
    Jeszcze jeden kwiatek do butonierki , zapomniałem , ze tak przy okazji wyszedł problem ze zwrotnicami , a raczej luzami na nich ?
    I tu bingo dla Daf-a , obecnie są tulejki sworznia zwrotnicy jako łożyska igiełkowe sic !
    I teraz nic tylko cieszyć sie z jazdy !