Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI - Zapala się kontrolka ESP i tryb awaryjny

14 Apr 2018 08:08 15321 5
  • Level 13  
    Witam mam problem w moim Fordzie Mondeo MK4 2.0 TDCI z 2007 roku Od początku tygodnia podczas jazdy wyskakuję mi kontrolka ESP i auto wchodzi w tryb awaryjny.Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu po krótkiej jeździe znów się zapala,a po trzech czterech razach wyskakuje również Check Engine.Posiadam Forscana i po skasowaniu błędów problem powraca.Turbina była wymieniana z pół roku temu,auto ma usunięty DPF oraz wyłączony EGR. Z góry dziękuje za jakieś porady od czego zacząć szukać problemu.Wrzucam również plik z Forscana z błędami za każdym razem wyskakują te same>Pozdrawiam
    Spoiler:
    ===PCM DTC P003A:17-6C===
    Kod: P003A - Przekroczony limit programowania polozenia mechanizmu sterowania cisnieniem doladowania turbosprezarki/sprezarki doladowujacej A
    Dodatkowe symptomy usterki:
    - Napięcie w obwodzie powyżej wartości progowej
    Status:
    - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
    - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
    - Test nie został ukończony
    Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
    ===END PCM DTC P003A:17-6C===
    ===PCM DTC P2263:73-EC===
    Kod: P2263 - Działanie układu ciśnienia doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej
    Dodatkowe symptomy usterki:
    - Siłownik zablokowany w położeniu zamkniętym
    Status:
    - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
    - Lampka sygnalizująca wadliwe działanie układu włączona przy tym DTC
    - Test nie został ukończony
    Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
    Szczegóły kodów usterek
    Możliwe przyczyny :
    Usterka elektryczna w obwodzie sterowania turbosprezarka.
    Usterka elektryczna czujnika MAP.
    Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
    Jeśli kod został zapisany na biegu jałowym, wymień turbosprężarkę. Jeśli kod nie został zapisany na biegu jałowym, sprawdź pod kątem usterek MAP.
    ===END PCM DTC P2263:73-EC===
    ===OBDII DTC P2263-C===
    Kod: P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej
    Status:
    - Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
    Moduł: Diagnostyka pokładowa II
    ===END OBDII DTC P2263-C===
    ===SASM DTC Brak===
    Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
    Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego
    ===END SASM DTC Brak===
    ===ABS DTC U0401:68-08===
    Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
    Dodatkowe symptomy usterki:
    - Informacje o zdarzeniu
    Status:
    - DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
    - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
    Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
    ===END ABS DTC U0401:68-08===
    ===HCM DTC Brak===
    Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
    Moduł: Moduł regulacji reflektorów
    ===END HCM DTC Brak===
    ===BCMii DTC Brak===
    Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
    Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
    ===END BCMii DTC Brak===
    ===VDM DTC U0401:68-6C===
    Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
    Dodatkowe symptomy usterki:
    - Informacje o zdarzeniu
    Status:
    - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
    - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
    - Test nie został ukończony
    Moduł: Moduł systemu bezpieczeństwa czuwającego nad stabilnością układu jezdnego (Vehicle Dynamics Module)
    Zamrożone ramki :
    -GLOBTIM: -1456394 min - Globalny czas rzeczywisty
    -TOTDIST: 276956.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
    -MAINECUV: 14.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU
    -INCARTMP: 19 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
    -OUTTMP: 7 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
    ===END VDM DTC U0401:68-6C===
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 15  
    Świecąca kontrolka ESP odpowiada za więcej błędów niż tylko sam układ trakcji, kiedy ostatni raz te auto miało serwis? Wymień przede wszystkim filtr paliwa.
  • Admin of Cars group
    dariusz23 wrote:
    Turbina była wymieniana z pół roku temu


    Zajrzał bym do niej. To że była wymieniana, nie znaczy ze jeszcze jest sprawna.
    Podciśnienia sterujące też do sprawdzenia jak i czujnik kopiowania turbo.
  • Level 2  
    A masz jakieś kody błędów?
  • Level 13  
    Zamieniłem zaworki miejscami i problem również wyskakiwał ale już nie tak często .Ponieważ jestem obecnie w Niemczech udało mi się załatwić tylko jeden na podmianę od forda fiesty jest trochę inny w kolorze czarnym i z filterkiem na wierzchu .Wymieniłem go na ten od sterowania turbo i problemy znikły i nic na razie nie wyskakuje tylko mam wrażenie jakby Turbina startowała trochę później tak ponad 2,5 tyś obrotów ,może jak wrócę do Polski i kupie dwa takie same zaworki będzie wszystko dobrze

    Dodano po 36 [minuty]:

    Miesiąc temu wymieniony kompletne sprzęgło ,jeśli chodzi o serwis to robię co 10 tyś km ostatni w Listopadzie
  • Level 23  
    U mnie za kontrolkę ESP odpowiedzialny był uszkodzony czujnik kąta skrętu. Co do trybu awaryjnego to nie pamiętam dokładnie ale raczej nie wchodził (ja nie grzebałem przy EGR a DPF fabrycznie nie ma).
    Aha u mnie nie działało też doświetlanie zakrętów przez ten czujnik (wymienili na gwarancji).