Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI - Zapala się kontrolka ESP i tryb awaryjny

dariusz23 14 Kwi 2018 08:08 4101 5
  • #1 14 Kwi 2018 08:08
    dariusz23
    Poziom 13  

    Witam mam problem w moim Fordzie Mondeo MK4 2.0 TDCI z 2007 roku Od początku tygodnia podczas jazdy wyskakuję mi kontrolka ESP i auto wchodzi w tryb awaryjny.Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu po krótkiej jeździe znów się zapala,a po trzech czterech razach wyskakuje również Check Engine.Posiadam Forscana i po skasowaniu błędów problem powraca.Turbina była wymieniana z pół roku temu,auto ma usunięty DPF oraz wyłączony EGR. Z góry dziękuje za jakieś porady od czego zacząć szukać problemu.Wrzucam również plik z Forscana z błędami za każdym razem wyskakują te same>Pozdrawiam

    Spoiler:
    ===PCM DTC P003A:17-6C===
    Kod: P003A - Przekroczony limit programowania polozenia mechanizmu sterowania cisnieniem doladowania turbosprezarki/sprezarki doladowujacej A
    Dodatkowe symptomy usterki:
    - Napięcie w obwodzie powyżej wartości progowej
    Status:
    - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
    - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
    - Test nie został ukończony
    Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
    ===END PCM DTC P003A:17-6C===
    ===PCM DTC P2263:73-EC===
    Kod: P2263 - Działanie układu ciśnienia doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej
    Dodatkowe symptomy usterki:
    - Siłownik zablokowany w położeniu zamkniętym
    Status:
    - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
    - Lampka sygnalizująca wadliwe działanie układu włączona przy tym DTC
    - Test nie został ukończony
    Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
    Szczegóły kodów usterek
    Możliwe przyczyny :
    Usterka elektryczna w obwodzie sterowania turbosprezarka.
    Usterka elektryczna czujnika MAP.
    Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
    Jeśli kod został zapisany na biegu jałowym, wymień turbosprężarkę. Jeśli kod nie został zapisany na biegu jałowym, sprawdź pod kątem usterek MAP.
    ===END PCM DTC P2263:73-EC===
    ===OBDII DTC P2263-C===
    Kod: P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej
    Status:
    - Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
    Moduł: Diagnostyka pokładowa II
    ===END OBDII DTC P2263-C===
    ===SASM DTC Brak===
    Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
    Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego
    ===END SASM DTC Brak===
    ===ABS DTC U0401:68-08===
    Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
    Dodatkowe symptomy usterki:
    - Informacje o zdarzeniu
    Status:
    - DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
    - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
    Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
    ===END ABS DTC U0401:68-08===
    ===HCM DTC Brak===
    Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
    Moduł: Moduł regulacji reflektorów
    ===END HCM DTC Brak===
    ===BCMii DTC Brak===
    Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
    Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
    ===END BCMii DTC Brak===
    ===VDM DTC U0401:68-6C===
    Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
    Dodatkowe symptomy usterki:
    - Informacje o zdarzeniu
    Status:
    - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
    - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
    - Test nie został ukończony
    Moduł: Moduł systemu bezpieczeństwa czuwającego nad stabilnością układu jezdnego (Vehicle Dynamics Module)
    Zamrożone ramki :
    -GLOBTIM: -1456394 min - Globalny czas rzeczywisty
    -TOTDIST: 276956.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
    -MAINECUV: 14.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU
    -INCARTMP: 19 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
    -OUTTMP: 7 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
    ===END VDM DTC U0401:68-6C===

    0 5
  • #2 15 Kwi 2018 15:14
    mladenick
    Poziom 15  

    Świecąca kontrolka ESP odpowiada za więcej błędów niż tylko sam układ trakcji, kiedy ostatni raz te auto miało serwis? Wymień przede wszystkim filtr paliwa.

    0
  • #3 15 Kwi 2018 15:46
    T5
    Admin grupy Samochody

    dariusz23 napisał:
    Turbina była wymieniana z pół roku temu


    Zajrzał bym do niej. To że była wymieniana, nie znaczy ze jeszcze jest sprawna.
    Podciśnienia sterujące też do sprawdzenia jak i czujnik kopiowania turbo.

    0
  • #4 15 Kwi 2018 16:23
    vonnogaj55
    Poziom 2  

    A masz jakieś kody błędów?

    0
  • #5 15 Kwi 2018 20:06
    dariusz23
    Poziom 13  

    Zamieniłem zaworki miejscami i problem również wyskakiwał ale już nie tak często .Ponieważ jestem obecnie w Niemczech udało mi się załatwić tylko jeden na podmianę od forda fiesty jest trochę inny w kolorze czarnym i z filterkiem na wierzchu .Wymieniłem go na ten od sterowania turbo i problemy znikły i nic na razie nie wyskakuje tylko mam wrażenie jakby Turbina startowała trochę później tak ponad 2,5 tyś obrotów ,może jak wrócę do Polski i kupie dwa takie same zaworki będzie wszystko dobrze

    Dodano po 36 [minuty]:

    Miesiąc temu wymieniony kompletne sprzęgło ,jeśli chodzi o serwis to robię co 10 tyś km ostatni w Listopadzie

    2
  • #6 15 Kwi 2018 20:59
    pp_pablo
    Poziom 20  

    U mnie za kontrolkę ESP odpowiedzialny był uszkodzony czujnik kąta skrętu. Co do trybu awaryjnego to nie pamiętam dokładnie ale raczej nie wchodził (ja nie grzebałem przy EGR a DPF fabrycznie nie ma).
    Aha u mnie nie działało też doświetlanie zakrętów przez ten czujnik (wymienili na gwarancji).

    0