Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

symetryczny jack > niesymetryczny mini jack stereo - jaka przejściówka?

14 Apr 2018 09:34 693 5
  • Level 36  
    Ostatnio zainteresowałem się trochę podłączeniami audio - z racji, że moja wiedza była praktycznie zerowa. Poczytałem nieco w Internecie, ale nie mogę znaleźć pytania na swoją odpowiedź. Jestem początkujący, ale na pewno dla kogoś z doświadczeniem będzie to banalne pytanie.

Otóż we wzmacniaczu mam wyjście symetryczny Jack. Teraz chciałbym go zmienić, żeby sygnał szedł niesymetryczny, kablem mini-jack np. w celu podłączeniu prostego cyfrowego dyktafonu, który by nagrywał sumę.
    1. Na T (tip) leci mi normalny sygnał. Na R (ring) leci odwrócony. Pytanie teoretyczne co do tego odwróconego - jak w praktyce by on wyglądał na jednym kanale (w przypadku zwykłego kabla stereo) - czy była by to po prostu cisza, czy jakiś słabo słyszalny szum?
    2. Odnosząc się do pytania 1, potwierdźcie, że dobrze rozumuje - czyli potrzebuje zwykłej przejściówki jack mono > mini jack stereo - żeby R w dużym jacku poleciał na masę, zaś T poleciał na dwa kanały w mini jack stereo ?
  • Level 38  
    Symetryczny by tradycyjnie był łączony z systemami wyższej jakości. Da się go prowizorycznie "zdesymetryzować" za pomocą dwóch rezystorów, ale to rzeżba.

Co NAPRAWDĘ chcesz połączyć?
  • Level 43  
    Niczego nie musisz zmieniać. Wystarczy pobrać sygnał z top i masy (korpusu wtyczki) i będzie to sygnał asymetryczny. Jack oczywiście stereo, ring nie podłączony.
    JacekCz wrote:
    Da się go prowizorycznie "zdesymetryzować" za pomocą dwóch rezystorów, ale to rzeżba.
    Można prosić o więcej informacji? Chodzi mi o schemat jak za pomocą dwóch rezystorów zdesymetryzować sygnał.
  • Level 38  
    398216 Usunięty wrote: