Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Windows 10 - czarny ekran z kursorem myszki

14 Kwi 2018 10:12 15480 9
  • Poziom 8  
    Od wczoraj (dwa dni po krytycznej aktualizacji systemu Windows 10 ) nie pojawia się pulpit, po zalogowaniu do konta pojawia się czarny ekran z kursorem. Niby udało mi się już przywrócić system do punktu sprzed aktualizacji a nawet jeszcze jednego wcześniej (początek kwietnia) ale nic to nie dało. Skanowanie systemu nic nie dało, tryb awaryjny też ładuje się z czarnym ekranem. Pomocy!!
    A może ktoś mi podpowie jak uruchomić aktualizację systemu by ją zainstalować, bo to było rozwiązaniem przy innej awarii, kiedy nie rozwijało mi się menu start, tyle że teraz nie wiem jak wejść w ustawienia i uruchomić aktualizację?
  • Poziom 8  
    W w tryb awaryjny wchodzę (chyba), zmienia się rozdzielczość ekranu co widzę po ekranie logowania) ale tam również jest czarny ekran z kursorem.
  • Spec od komputerów
    W logach widac:
    Error: (04/14/2018 11:27:15 AM) (Source: Application Hang) (EventID: 1002) (User: )
    Description: Program Taskmgr.exe w wersji 10.0.16299.248 przestał współpracować z systemem Windows i został zamknięty. Aby sprawdzić, czy jest dostępnych więcej informacji na temat tego problemu, sprawdź historię problemu w oknie Zabezpieczenia i konserwacja w Panelu sterowania.
    Identyfikator procesu: 1180
    Godzina rozpoczęcia: 01d3d3d1e0d1e301
    Godzina zakończenia: 32
    Ścieżka aplikacji: C:\Windows\System32\Taskmgr.exe
    Identyfikator raportu: ac70093a-342e-42a1-bb48-9d6c7c49af1f


    Zamiesc screen calego okna z:
    CrystalDiskInfo: http://portableapps.com/apps/utilities/crystaldiskinfo_portable

    Sprawdz tez ram -> www.memtest.org (wykonaj minimum dwa pelne przebiegi)

    Odinstaluj na razie Avast.

    Obok frst.exe utworz plik Fixlist.txt z zawartoscia:
    HKU\S-1-5-21-328461319-3118469815-3519216010-1001\...\RunOnce: [Application Restart #0] => C:\Windows\System32\Taskmgr.exe [1313016 2018-02-10] (Microsoft Corporation)
    AppInit_DLLs: C:\Windows\system32\nvinitx.dll => Brak pliku
    AppInit_DLLs: ,C:\WINDOWS\system32\nvinitx.dll => Brak pliku
    Lsa: [Notification Packages] scecli C:\Program Files\TrueKey\McAfeeTrueKeyPasswordFilter
    SearchScopes: HKLM -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = hxxp://www.bing.com/search?q={searchTerms}&form=ASUTDF&pc=NP06&src=IE-SearchBox
    SearchScopes: HKLM -> {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = hxxp://www.bing.com/search?q={searchTerms}&form=ASUTDF&pc=NP06&src=IE-SearchBox
    SearchScopes: HKLM-x32 -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = hxxp://www.bing.com/search?q={searchTerms}&form=ASUTDF&pc=NP06&src=IE-SearchBox
    SearchScopes: HKLM-x32 -> {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = hxxp://www.bing.com/search?q={searchTerms}&form=ASUTDF&pc=NP06&src=IE-SearchBox
    SearchScopes: HKLM-x32 -> {67A2568C-7A0A-4EED-AECC-B5405DE63B64} URL = hxxp://www.google.com/search?sourceid=ie7&q={searchTerms}&rls=com.microsoft:{language}:{referrer:source?}&ie={inputEncoding}&oe={outputEncoding}&rlz=1I7ASUT
    SearchScopes: HKU\S-1-5-21-328461319-3118469815-3519216010-1001 -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =
    SearchScopes: HKU\S-1-5-21-328461319-3118469815-3519216010-1001 -> {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =
    SearchScopes: HKU\S-1-5-21-328461319-3118469815-3519216010-1001 -> {6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990} URL =
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [eofcbnmajmjmplflapaojjnihcjkigck] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [gomekmidlodglbbmalcneegieacbdmki] - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\WebRep\Chrome\aswWebRepChrome.crx <nie znaleziono>
    CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-328461319-3118469815-3519216010-1001_Classes\CLSID\{1BF42E4C-4AF4-4CFD-A1A0-CF2960B8F63E}\InprocServer32 -> C:\Users\Krzysztof\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6943.0625\amd64\FileSyncShell64.dll => Brak pliku
    CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-328461319-3118469815-3519216010-1001_Classes\CLSID\{7AFDFDDB-F914-11E4-8377-6C3BE50D980C}\InprocServer32 -> C:\Users\Krzysztof\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6943.0625\amd64\FileSyncShell64.dll => Brak pliku
    CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-328461319-3118469815-3519216010-1001_Classes\CLSID\{82CA8DE3-01AD-4CEA-9D75-BE4C51810A9E}\InprocServer32 -> C:\Users\Krzysztof\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6943.0625\amd64\FileSyncShell64.dll => Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} => -> Brak pliku
    ContextMenuHandlers5: [Gadgets] -> {6B9228DA-9C15-419e-856C-19E768A13BDC} => -> Brak pliku
    Task: {2332FFE4-BDD8-4882-95D6-395934A8F462} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\ScheduleUpgradeTime -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {3B1B01F6-786F-4E1E-8626-F8540E382B4B} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {3C36E94A-ED5F-4840-92A3-06E74336163F} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-Weekend -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {3DF43497-C172-4EB1-AAEA-ECEEC2F96265} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {3F230AC9-9962-44DA-A7D2-F5B05329AD58} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\rundetector -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {96EE0D7A-357C-4276-9524-5FECAF1D8D9D} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {9C67B15B-D8AA-4DEF-8648-4D46E871A1B6} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {A556AC50-34A2-4E34-9D64-0BDF5AE177F1} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {A6FFAF9B-1C0F-4548-B98B-74691A82F3C2} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OnIdle-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {A8CEC594-6631-40F3-8A33-FB3FA83DBFCE} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {C7342267-B3DF-4FA9-8EF1-F428626EE1BB} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {D5A1DCB8-FD54-4752-ACA1-D829A0E7F7E6} - \Microsoft\Windows\Setup\EOONotify -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {D91D7631-E3EC-4C95-9925-828CC18D8004} - \CCleanerSkipUAC -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {FEC4BFC0-B03B-4E20-BAAF-F7248D2EE8E8} - \Microsoft\Windows\UNP\RunCampaignManager -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {FF689F0C-C889-44DB-85BC-774DD1C51AB7} - System32\Tasks\{141DA5E7-35B5-4DB8-AA0C-53E494EC4B09} => C:\WINDOWS\system32\pcalua.exe -a "C:\Program Files\TrueKey\Mcafee.TrueKey.Uninstaller.Exe"
    Task: C:\WINDOWS\Tasks\CreateExplorerShellUnelevatedTask.job => C:\WINDOWS\explorer.exe
  • Poziom 8  
    A może podpowiecie mi czy da się z poziomu menadżera zadań uruchomić aktualizację systemu? bo to też chciałabym spróbować zrobić, kiedyś aktualizacja mi pomogła ze menu start
  • Spec od komputerów
    W plik Fixlist.txt masz umiescic to co podalem.

    Windows Update mozesz uruchomic np. tak:
    explorer ms-settings:windowsupdate
    lub uruchomic okno cmd i tam
    ms-settings:windowsupdate

    Avast odinstaluj uruchamiajac:
    control.exe /NAME Microsoft.ProgramsAndFeatures
    lub
    appwiz.cpl