Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana radia reno - Wymiana radia seryjnego

lukaszgt112 14 Apr 2018 14:07 1593 9
  • #1
    lukaszgt112
    Level 10  
    Witam.
    Chciałbym wymienić radio seryjne w renault clio grandtour 2010 na
    kenwood kmm-361sd lub
    sony mex-n5200bt
    Jeśli są lepsze w tej cenie proszę o ewentualne propozycje
    Chciałbym je podłączyć pod klawisze kierownicy, czy będzie konieczny taki adapter? http://allegro.pl/sterowanie-radiem-z-w-kierownicy-renault-adapter-i7287548255.html czy da się to jakoś inaczej wykonać?
  • #2
    ploomba
    Level 11  
    Stary temat, ale ten sam problem.

    Chce wymienić fabryczne radio w Renault Grandtour Clio 2009 n a Radio Kenwood kdc X7200 DAB.
    Będzie dało się to podpiąć pod sterowanie pilotem przy kierownicy?

    Przerabial to ktoś?
    Znalazłem dwa adaptery z firmy Connects2
    http://www.connects2downloads.co.uk/C2/files/InstallationGuides/CTSRN003.pdf

    http://www.connects2downloads.co.uk/C2/files/InstallationGuides/CTSRN007.2_IG_en-GB_v1.pdf

    Teoretycznie powinienem kupić model 007, ale piny w mojej wtyczce są trochę inaczej.
    Według sprzedawców ten model 007 jest pod radia canbus a 003 do starych clio z radiem tuner list.
    Dodatkowo ten model 007 ma trzy luzne kabelki, których ja nie mam w instalacji radiowej.
    U mnie radyjko i instalacja wygląda tak.
  • #3
    milejow
    Level 43  
    Twoje radio komunikuje się z wyświetlaczem po CAN , za jego pomocą dostaje też komendy sterujące z pilota pod kierownicą.
  • #4
    ploomba
    Level 11  
    Dziękuję za naprowadzenie.
    Czyli prawdopodobnie muszę kupić connects2 CTSRN007. Bo ten niby jest przeznaczony do instalacji radiowych canbus.
    Tylko mam teraz zagwozdkę. Gdzie wpiąć te 3 dodatkowe luźne kabelki z modułu connects2?
    Do fabrycznego radia wchodzi tylko wtyk ISO i ta zespolona prostokątna wtyczka, która wg mojego znajomego ma piny od sterowania pilotem przy kierownicy, piny od zmieniarki CD, której nie mam oraz piny właśnie od wyświetlacza.
    Gdzie wpiąć te 3 przewody w instalacje?
    Na razie teoretyzuje, bo moduł dopiero będę zamawiał.
    http://www.connects2downloads.co.uk/C2/files/InstallationGuides/CTSRN007.2_IG_en-GB_v1.pdf

    P. S.
    Wg pdfa te 3 luźne przewodyto: Provides Park Brake, Speed Pulse, Reverse Gear
    ??
  • #5
    milejow
    Level 43  
    W małej kostce jest CAN. LNIE IN/OUT, sygnał prędkości. O funkcji 3 kabelków powinieneś być poinformowany przez dystrybutora modułu CONECT
  • #6
    ploomba
    Level 11  
    Gwoli uzupełnienia i wyjaśnienia.

    CTSRN007.2 od Connects2 działa w Renault Clio Grandtour 2009.

    Jedynie w wiązce wychodzącej z radia Kenwood (kenwood na iso) musiałem zamienić jeden przewód zasilajacy. Kenwood nie startował, bo w oryginalnej wiązce w samochodzie zamieniony jest jeden przewód zasilający.

    W connects2 nie trzeba bylo nic modyfikować.

    Największym problemem jest upchniecie tego wszystkiego we wnęce na radio. Czytaj - nie ma takiej możliwości. Wszystkie przewody trzeba wyprowadzić na zewnątrz wnęki i ukryć pod deska czy gdzieś obok lub za wnęka.

    P. S. Co do dodatkowych kabelków w connects2. Przy zakupie nikt nie informował mnie o niczym, Ba, nawet nikt nie był w stanie zagwarantować, ze modul zadziała w moim samochodzie. Wszyscy podają tylko dane z tabelki od producenta.
    Pisałem nawet do producenta, a ten tak samo... Odpisał " że powinien działać ten moduł". Powinien, ale sami nie wiedzą na 100% :D
    Żeby to jeszcze tanie było. A akurat ten model Connects2 kosztuje ponad dwie stówy. Ze tez się mi dab'u zachciało. Przynajmniej dobrze, że działa.
    PS. 2
    Gdyby ktoś się w takie klocki w tym samochodzie bawił to:
    Jeszcze jednym problemem, w sumie nie przewidzianym przeze mnie, byla instalacja antenowa. Fabryczna za nic nie chce działać z kenwood'em, zamontowany dodatkowo separator nie zasila jej prawidlowo. Nie wiem czemu. Sygnał był tragiczny. Fabryczne Radio działało OK. Kenwood za Chiny ludowe nie chciał nawet FMu dobrze odbierać. Rozebrałem nawet antene na dachu. Sprawdziłem, nie ma tam żadnego dodatkowego kabla zasilającego wzmacniacza antenowego. Czyli zasilanie musi być przesyłane żyłą główna kabla antenowego - czyli separator to chyba jedyna opcja. Tak jak pisałem, nie działającą.
    Skonczylo się na wymianie całej anteny na dachu wraz z okablowaniem. Kupiłem podwójna Dab + FM i działa wszystko OK. Taka z podwójnym kablem od samej anteny. Nie z pojedynczym i rozdzielaczem przy wtykach. Wymiana radia reno - Wymiana radia seryjnego
  • #7
    milejow
    Level 43  
    W tym Clio antena powinna być aktywna, przynajmniej w żonki modelu z 2012 taka siedzi(wzmacniacz w podstawie anteny a zasilanie z kości ISO radia z pinu,, antena remote,, Przy wymianie radia trzeba zamontować przejściówkę z fakry na ISO i powinno działać
  • #8
    ploomba
    Level 11  
    milejow wrote:
    W tym Clio antena powinna być aktywna, przynajmniej w żonki modelu z 2012 taka siedzi(wzmacniacz w podstawie anteny a zasilanie z kości ISO radia z pinu,, antena remote,, Przy wymianie radia trzeba zamontować przejściówkę z fakry na ISO i powinno działać

    A pamiętasz jak to zasilanie jest realizowane w antenie? Tzn z instalacji przez kostkę iso z radia idzie zasilanie (antena remote) . I do anteny wchodzi wtedy bezpośrednio dodatkowy kabel zasilający? Czy to zasilanie z antena remote może jest jakoś podłączone wcześniej do kabla antenowego (głównej żyły)? Bo zastanawia mnie to, gdzie jest kabel zasilający moja fabrczna antenę? Rozbierałem antene i jest tam tylko przylutowany kabel antenowy i nic poza nim. Płytka wzmacniacza niby jest, ale jak do niej jest doprowadzone zasilanie? Wszyscy na forach piszą, że w Clio z tych lat jest antena aktywna z dodatkowym kablem zasilającym. A w moim Clio Grandtour z 2009r jest antena bez dodatkowego kabla zasilającego. A zasilając ją dodatkowym separatorem, nie chce ona prawidłowo działać z Kenwoodem.
  • #9
    milejow
    Level 43  
    Do podstawy anteny wchodzi zasilanie osobnym kablem, wychodzi z kości ISO zasilającej radio.
  • #10
    ploomba
    Level 11  
    milejow wrote:
    Do podstawy anteny wchodzi zasilanie osobnym kablem, wychodzi z kości ISO zasilającej radio.


    Ok, dziękuję za potwierdzenie. Czyli w moim Clio, nie wiedzieć czemu, bylo to zrobione zupełnie inaczej - nie miałem dodtakowgeo kabla zasilającego do anteny. Czyli, ze starą antena nic nie wskuram (podpinając ją do Kenwooda). Zostaje przy tej nowej, kupionej.