Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kosiarka NAC dy164pmb - Za wysokie obroty/regulacja

mark-l 14 Apr 2018 16:36 12480 3
  • #1
    mark-l
    Level 13  
    Witam
    Posiadam od 9 lat kosiarkę NAC dy164pmb.
    Od jakiegoś czasu wg mnie ma bardzo wysokie obroty. Na tyle wysokie, że mogę kosić na pozycji Start, czyli z ssaniem.
    Wziąłem wyczyściłem wszystko co można ale obroty nadal wysokie.
    Czy jest możliwość ręcznego zmniejszenia jej obrotów? Bo na takich wysokich to strach kosić, boję się że za chwilę coś pęknie albo się urwie. Na dodatek strasznie hałasuje.
    Ewentualnie co może być tego przyczyną.
    Myślę, że film dobrze to obrazuje:
    https://youtu.be/2Cr_73zPerE
    A tak wygląda cięgno, które poruszam na filmie.
    Kosiarka NAC dy164pmb - Za wysokie obroty/regulacja
    Delikatne dzwonienie pochodzi z szarpaka i nie ma związku z powyższym.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    dylus1
    Level 16  
    Witam,
    Użytkowanie na takich obrotach jest ryzykowne.
    Silnik długo tego nie wytrzyma.

    Nie mam takiej kosiarki, ale trzeba to wyregulować,
    z filmu widać, że potrafisz ręcznie zmniejszyć obroty,
    tam szukałbym opcji przestawienia dźwigni by finalnie obroty były niższe.

    może tu trzeba przestawić:

    Kosiarka NAC dy164pmb - Za wysokie obroty/regulacja
  • Helpful post
    #3
    Czyżycki
    Level 21  
    Moim zdaniem silnik dostaje za mało paliwa.
    mark-l wrote:
    mogę kosić na pozycji Start, czyli z ssaniem


    Trudno się odnieść do zakresu i jakości prac w stwierdzeniu:
    mark-l wrote:
    Wziąłem wyczyściłem wszystko co można
    ale sugerowałbym ponowne przeczyszczenie układu paliwowego.

    1/ zdjąć wężyk paliwa przed kranikiem i obserwować wygląd strumienia paliwa;

    2/ rozebrać kranik paliwa i go wyczyścić;

    3/ odkręcić od silnika i rozebrać gaźnik. Oprócz elementów, dostępnych po demontażu odstojnika, należałoby zająć się plastikową dyszą paliwową w górnej części gaźnika i drożnością kanałów w korpusie gaźnika. Dysza ta jest dostępna po wykręceniu plastikowej śruby regulującej położenie przepustnicy mieszanki.
    Warto zapamiętać liczbę obrotów wykręcanej śruby. Dyszę trzeba wyciągnąć - jest ona wciśnięta na oringu w pokrywę gaźnika. Dobrym wyjściem byłoby oddanie rozebranego korpusu gaźnika do mycia w myjce ultradźwiękowej jakiemuś serwisowi.

    Co do regulacji położenia dźwigni regulatora obrotów, o czym pisał kol. @dylus1 , to można zweryfikować konieczność tej operacji. Otóż jeżeli na wyłączonym silniku przepustnica mieszanki jest maksymalnie otwarta, to jest wszystko o.k. Jeżeli ma ona tendencję do przysłaniania gardzieli gaźnika, to najpierw badamy stan cięgła i sprężyny, a dopiero w ostateczności przeprowadzamy regulację położenia w/w dźwigni.
  • #4
    mark-l
    Level 13  
    Czyżycki wrote:
    Moim zdaniem silnik dostaje za mało paliwa.
    mark-l wrote:
    mogę kosić na pozycji Start, czyli z ssaniem


    należałoby zająć się plastikową dyszą paliwową w górnej części gaźnika i drożnością kanałów w korpusie gaźnika. Dysza ta jest dostępna po wykręceniu plastikowej śruby regulującej położenie przepustnicy mieszanki.


    Strzal w 10 :-)
    Człowiek tyle lat ma kosiarke i nie wiedział o jej istnieniu. Wyjąłem, wymyłem, przedmuchałem i działa. Dodatkowo musiałem lekko dogiąć cięgno od regulacji obrotów bo mimo, że na wolnych już ładnie sobie pykała, to na roboczych wchodziła na maksymalne.
    Teraz przepustnica jest do połowy przymknięta.
    Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie i pomoc.
    Pozdrawiam