Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Drukarka 3D Flyingbear P905- domowa

romulus73 14 Kwi 2018 20:52 1332 7
  • #1 14 Kwi 2018 20:52
    romulus73
    Poziom 18  

    Proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu
    Zakupiłem u Chińczyka drukarkę 3D za 350 dolców.
    Ze względu na koszt przesyłki drukarki są wysyłane EU, a konkretnie z DE dzięki temu też nie opłacamy cła.
    Masa całej paczki to 14kg. Od zakupu do dostarczenia minęło 4 dni, tutaj byłem całkowicie zaskoczony czasem w jaki DHL wykonał pracę.
    Paczka bardzo dobrze zabezpieczona. Estetycznie zapakowana.
    Podstawowe dane drukarki:
    -Wielkość wydruku 240x280x360mm.
    -Nominalna prędkość druku 100mm.
    -Dysza w zestawie 0.4 i 0.3mm.
    -Filament 1.75mm.

    Drukarka 3D Flyingbear P905- domowa
    Drukarka 3D Flyingbear P905- domowa

    Składanie to nie jest prosta rzecz, instrukcja jest powierzchowna. Mimo, że takie rzeczy (mechaniczne się ogarnia) to sprawiło mi to dużo trudności. Wręcz leciała mi lekko piana ze złości, bo czas złożenia to 6h.
    Drukarka 3D Flyingbear P905- domowa
    Silniki krokowe.
    1 sztuka oś X
    1 sztuka oś Y
    2 sztuki na osi Z
    1 sinik extrudera
    Silniki zaiweszone na łożyskach liniowych, luży są minimalne tutaj byłem pozytywnie zaskoczony.
    Cała drukarka wykonana ze stali, konstrukcja jest sztywna. Drukarka nie drga w czasie drukowania, jak wiecie rama typu CUBE będzie najsztywniejsza.
    Sterownik oparty na Atmedze. Elektronikę, czyli zasilacz, sterownik i wyświetlacz podłącza się na czuja. Silniki krokowe nie są opisane, żadne konektory nie posiadają opisów.
    Limit switche podłącza się metodą prób i błędów.
    Stół podgrzewany do max 120stopni a extruder do 250 stopni tutaj zastosowali czujnik pt 1000.
    W zestawie dostajemy filament o masie 1 kg czyli zaoszczędzamy około 80 złotych.
    U mnie próba uruchomienia i kalibracji nie powiodła się, miałem uszkodzony czujnik odległości służący do auto levelingu osi Z.
    Drukarka 3D Flyingbear P905- domowa




    drukarka nie przechodziła kalibracji i nie funkcjonowała, ale na szczęście jest to czujka PNP więc zastąpiłem ją zwykłym switchem.
    Drukarka w autoamcie poziomuje się w 9 punktach, ja po zmianie switcha ma m1 punktowe poziomowanie na środku stołu.
    Kalibracja stołu odbywa się dość szybko.
    Do projektów wybrałem FreeCada Mechanikal. Programik po polsku ze wszystkimi potrzebnymi funkcjami.
    Drukarka 3D Flyingbear P905- domowa
    Program do obsługi drukarki jest prawdziwym kombajnem. Obsługuje pliki .stl i gcode.
    Drukarka 3D Flyingbear P905- domowa
    Plik konwertujemy i zapisujemy na karcie SD lub online z PC wysyłamy do drukarki
    Extruder, tutaj można zakupić z dwoma dyszami możemy wtedy drukować w dwóch kolorach.
    Drukarka 3D Flyingbear P905- domowa
    Pierwszy wydruk.
    Drukarka 3D Flyingbear P905- domowa
    Drukarki jeszcze nie oceniam, ale po dłuższym drukowaniu extruder się grzeje. Extruder posiada drugiego czujnika temperatury, ale ma wentylator, nie wiem w jaki sposób jest sterowany ale się włączał po x czasie. Tutaj droga do popisu.
    Plastyfikacja materiału w pierwszych minutach druku jest niestabilna, jako pierwsza modyfikacja to będzie dysza chłodząca wydrukowany materiał.
    Pozwoli to na szybkie utwardzenie oraz drukowanie w "powietrzu" aktualnie tego nie da się wykonać.

    0 7
  • #2 14 Kwi 2018 22:29
    mongoł2000
    Poziom 18  

    Co chciałbyś modyfikować w tej dyszy ?I co to jest dysza chłodząca materiał w ogóle? W przypadku ABS nie potrzeba, a nawet szkodzi chłodzenie.
    Te części do wydrukowania w powietrzu zawsze będą gorsze niż te co maja coś pod sobą. Ale masz jeszcze podpory rożnego rodzaju które odłamujesz po wydrukowaniu. Co do samego druku w powietrzu, to istotna jest temperatura i prędkość posuwu takich elementów. I tu właśnie masz duże pole do popisu. W Slicer masz mnóstwo parametrów - szybkość posuwu każdego elementu, czy ilość filamentu dla każdego elementu którymi da się zyskać naprawdę dużo w takiej drukarce. Również w firmware możesz zaktualizować parametry PID(po auto-kalibracji) oraz pomyśleć o modyfikacji prędkości czy przyspieszenia (daje bardziej wygładzone rogi). Ja nad tym spędziłem kilka dni, ale teraz efekt jest jak z drukarki kilka razy droższej(oprócz tego zmiany w mechanice - np. zamiana łożysk na takie z regulowanym luzem) :)

    Co do auto-levelingu - nie polecam (jeśli mowa a auto-levelingu w którym drukarka np. w 4 miejscach sprawdza odległość). Jakość ścianek będzie gorsza, bo silniki mają pewne ograniczenie dokładności i znacznie lepszy efekt osiągniesz bez aktywności silników osi Z podczas pracy. Po prostu dobrze należy wypoziomować stół :)

    0
  • #3 15 Kwi 2018 08:28
    romulus73
    Poziom 18  

    Kolego częściowo się z tobą zgodzę i dzięki za rady. PID już dawno ustawiłam ale dobrze że wspominasz o prędkościach bo tego nie brałem pod uwagę, pierwszy wydruk to tragedia, trochę pozmieniałem i faktycznie drugi jest lepsz. Dysza chłodząca materiał, jako nawiew chłodnego powietrza do plastyfikacji materiału wiąże się to ze zmianą skurczu i tak zwanym hartowaniem. Uzyskuje się dzięki temu pewną twardość i szybkość twardnienia. ot takie tam parę lat pracy w utrzymaniu ruchu przy produkcji materiałów z plastyku.
    Kupiłem już dokładniejszy switch przemysłowy ma offset prawie 0.1mm.

    0
  • #4 15 Kwi 2018 10:39
    mongoł2000
    Poziom 18  

    Są to ustawiania xy_jerk(przyspieszenie - jak zmniejszyłem, to zmniejszyły się zafalowania przy brzegach). W przypadku ABS jest zauważalny znaczny problem z odkształcaniem się wydruku przy użyciu nadmuchu, dlatego mało kto go stosuje.Potem następuje oderwanie części od stołu (im większa część tym gorzej). Fajnie mieć budę, aby ciepło też nie uciekało bardzo. Możesz też ustawić temperaturę stołu dla 1 warstwy np 120, a dla kolejnych 95. Tez pomaga zmniejszyć efekt skurczu, przez mniejszą różnicę temperatur.
    Ja ma czujnik indukcyjny, do ustalenia end pointa w osi Z, ale auto-leveling to tylko same problemy, chyba,że mamy bardzo wyrafinowaną oś Z.
    Pobawisz się i daj znać jakie efekty :)

    0
  • #5 15 Kwi 2018 18:58
    romulus73
    Poziom 18  

    Teraz też korzystam z jednego punktu dla Z i wcale nie jest żle, mam problem z odklejaniem się od stołu materiału ten ma bardzo małą lepkość i nawet czyszcznie nie pomaga chyba że podniesienie tem. wpłynie na lepkość. Aktualnie jako podstawy użyłem papieru i myślę nad taśmą malarską
    Jak ustawiasz stół dal PLA?

    0
  • #6 16 Kwi 2018 09:39
    mongoł2000
    Poziom 18  

    Jeden punkt Z to nie ten aut-leveling o którym mówię. Ten o którym mówię jest wielopunktowy i podczas drukowania oś Z jest regulowana tak aby nadrobić niedokładnie ustawiony stół.
    Dla ABS używam lakieru do włosów :) Nic się nie odkleja, tylko długo się go zmywa aby wyczyścić stół. Z PLA szybko zrezygnowałem, więc nie pomogę. Co do filamentów to każdy ma inne właściwości i przeważnie mam etykiety jak to poustawiać.

    0
  • #7 20 Kwi 2018 21:02
    romulus73
    Poziom 18  

    O tym co pisałem jest w mojej 9 punktowy. Możesz go aktywować przed każdym drukowanie w Gcode- konkretnie komendą G29 ; Auto leveling.
    Przed każdym wydrukiem robi wielopunktowy autolevelig bez tej komendy robi tylko endstor Z-axis

    0