Witam.
Ostatnio pojawił się problem z nie zawsze działającą wycieraczką szyby tylnej. Po włączeniu wycieraczka potrafi działać np. 5x a później przestaje, nagle znów działa itp. Po prostu działa jak ma ochotę. Moje obserwacje i wstępna diagnostyka:
- po włączeniu zapłonu na pinie 1 (na zdjęciu) pojawia się stałe +12V nie zależne od pozycji manetki wycieraczek,
- na pinie 4 jest przejście do masy karoserii,
- gdy wycieraczka działa poprawnie to na pinie 3 pojawia się przez impuls +12V a na pinie 2 jest stałe napięcie +12V do momentu aż wycieraczka wykona pełny ruch, później znów pojawia się impuls na pinie 3 i cykl się powtarza (czyli w tym momencie wszystko jest ok),
- gdy wycieraczka nie działa (a powinna) na pinie 1 jest +12, ale na pinach 3 i 2 nie ma napięcia,
- po zwarciu pinów 1-2 lub 1-3 wycieraczka pracuje za każdym razem, czyli silnikowi raczej nic nie dolega,
- gdy wycieraczka nie chodzi, to nawet załączenie przednich wycieraczek + bieg wsteczny nic nie pomaga, więc manetka jest raczej dobra,
- za każdym razem po przekręceniu włącznika tylnej wycieraczki słychać przekaźnik pod kierownicą (nawet gdy wycieraczka nie działa).
Reasumując problem polega na braku impulsu na pinie 3 który umożliwia pracę wycieraczki. Próbowałem ruszać wtyczki w klapie bagażnika, ruszałem wiązkami, ale nie ma to żadnego wpływu. Co jeszcze mogę sprawdzić? Czy da się to jakoś naprawić?
Ostatnio pojawił się problem z nie zawsze działającą wycieraczką szyby tylnej. Po włączeniu wycieraczka potrafi działać np. 5x a później przestaje, nagle znów działa itp. Po prostu działa jak ma ochotę. Moje obserwacje i wstępna diagnostyka:
- po włączeniu zapłonu na pinie 1 (na zdjęciu) pojawia się stałe +12V nie zależne od pozycji manetki wycieraczek,
- na pinie 4 jest przejście do masy karoserii,
- gdy wycieraczka działa poprawnie to na pinie 3 pojawia się przez impuls +12V a na pinie 2 jest stałe napięcie +12V do momentu aż wycieraczka wykona pełny ruch, później znów pojawia się impuls na pinie 3 i cykl się powtarza (czyli w tym momencie wszystko jest ok),
- gdy wycieraczka nie działa (a powinna) na pinie 1 jest +12, ale na pinach 3 i 2 nie ma napięcia,
- po zwarciu pinów 1-2 lub 1-3 wycieraczka pracuje za każdym razem, czyli silnikowi raczej nic nie dolega,
- gdy wycieraczka nie chodzi, to nawet załączenie przednich wycieraczek + bieg wsteczny nic nie pomaga, więc manetka jest raczej dobra,
- za każdym razem po przekręceniu włącznika tylnej wycieraczki słychać przekaźnik pod kierownicą (nawet gdy wycieraczka nie działa).
Reasumując problem polega na braku impulsu na pinie 3 który umożliwia pracę wycieraczki. Próbowałem ruszać wtyczki w klapie bagażnika, ruszałem wiązkami, ale nie ma to żadnego wpływu. Co jeszcze mogę sprawdzić? Czy da się to jakoś naprawić?