Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic I - Tylna wycieraczka nie zawsze działa

14 Kwi 2018 22:58 2784 9
  • Poziom 15  
    Witam.
    Ostatnio pojawił się problem z nie zawsze działającą wycieraczką szyby tylnej. Po włączeniu wycieraczka potrafi działać np. 5x a później przestaje, nagle znów działa itp. Po prostu działa jak ma ochotę. Moje obserwacje i wstępna diagnostyka:
    - po włączeniu zapłonu na pinie 1 (na zdjęciu) pojawia się stałe +12V nie zależne od pozycji manetki wycieraczek,
    - na pinie 4 jest przejście do masy karoserii,
    - gdy wycieraczka działa poprawnie to na pinie 3 pojawia się przez impuls +12V a na pinie 2 jest stałe napięcie +12V do momentu aż wycieraczka wykona pełny ruch, później znów pojawia się impuls na pinie 3 i cykl się powtarza (czyli w tym momencie wszystko jest ok),
    - gdy wycieraczka nie działa (a powinna) na pinie 1 jest +12, ale na pinach 3 i 2 nie ma napięcia,
    - po zwarciu pinów 1-2 lub 1-3 wycieraczka pracuje za każdym razem, czyli silnikowi raczej nic nie dolega,
    - gdy wycieraczka nie chodzi, to nawet załączenie przednich wycieraczek + bieg wsteczny nic nie pomaga, więc manetka jest raczej dobra,
    - za każdym razem po przekręceniu włącznika tylnej wycieraczki słychać przekaźnik pod kierownicą (nawet gdy wycieraczka nie działa).
    Renault Scenic I - Tylna wycieraczka nie zawsze działa

    Reasumując problem polega na braku impulsu na pinie 3 który umożliwia pracę wycieraczki. Próbowałem ruszać wtyczki w klapie bagażnika, ruszałem wiązkami, ale nie ma to żadnego wpływu. Co jeszcze mogę sprawdzić? Czy da się to jakoś naprawić?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 17  
    Prawdopodobnie przekaźnik, ten który słychać.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 15  
    Czy to jest część wymienna? Czy zabudowana w jakimś module? Gdzieś czytałem o obejściu tego przekaźnika i podaniu plusa przez inny przekaźnik 12V. Trochę to druciarstwo, ale auto nowe już nie jest a problem irytujący.
  • Poziom 7  
    Miałem już takie 2 przypadki i na 90% będzie uszkodzony punkt zerowy w silniczku a przekaźnik sie załącza ponieważ dostaje sygnał z silniczka
  • Poziom 15  
    Kostek221300 napisał:
    Miałem już takie 2 przypadki i na 90% będzie uszkodzony punkt zerowy w silniczku a przekaźnik sie załącza ponieważ dostaje sygnał z silniczka


    Kolego możesz podpowiedzieć coś więcej? Punkt zerowy, czyli jakiś stycznik/krańcówka? Jak sobie z tym poradziłeś?

    Zauważyłem że jak kilka razy uderzę ręką w okolice skrzynki bezpieczników to wycieraczka potrafi nagle ruszyć ale nie pracuje z przerwami tylko robi 10 pełnych zakresów i dopiero robi pauze. Rozebrałem moduł UCH i jest na nim kilka przekaźników, próbowałem "na dotyk" ocenić który odpowiada za wycieraczki ale ciężko to wyczuć. Czy ktoś może podpowiedzieć który element to przekaźnik sterujący tylną wycieraczką?
    Renault Scenic I - Tylna wycieraczka nie zawsze działa
  • Poziom 17  
    Złącze PP1 (złącze 8-ścieżkowe) pin nr 2 idzie na silnik tylnej wycieraczki, przewód koloru beżowego wchodzi do kostki koloru zielonego przy silniku na pozycji nr 2.
  • Poziom 15  
    Tak wiem o tym. Tylko nie zawsze silnik dostaje impuls do pracy. Przekaźnik sobie "cyka" a impulsu brak. Gdy podam impuls z zewnątrz silnik od razu startuje. Zaintrygowała mnie tak odpowiedź o pozycji zerowej silnika, może faktycznie w środku mechanizmu jest element dający sygnał, że wycieraczka wykonała pełny zakres ruchu?
  • Poziom 10  
    witam wszystkich. Miałem ten sam problem co inni z tylną wycieraczką w scenicu 1 ph2 , raz działała raz nie ,czasami zatrzymywała się jak jej się tylko widziało ,aż wkońcu postanowiłem się za to zabrać .Opiszę jak wyglądała naprawa u mnie może komuś to pomoże . Wymontowałem uch z lewej strony kierownicy w środku znajduję się przekaźnik trzeci z kolei i ostatni z opisem p1cno10n postanowiłem go usunąć w ten sposób aby nie wylutowywać go z płyty tytko go połamałem na płycie i dolutowałem kabelki do blaszek które zostały i zrobiłem sobie zewnętrzny przekaźnik findera 8a na podstawce ,bo nie miałem oryginalnego i teraz gdy by się uszkodził wymieniam go w ciągu minuty . po całym zabiegu wycieraczki wróciły do normalnej pracy . Dla zainteresowanych mogę wstawić fotki z zabiegu .Jeszcze jedno nie wylutowywałem przekaźnika tylko go połamałem i dolutowałem kabelki do styków które zostały aby nie ingerować w oryginalne luty bo prawdopodobnie niektóre z tych lutów były dwustronne i nie chciałem czegoś skopać . pozdrawiam.
  • Poziom 1  
    Dzień dobry.
    Minęło już dość sporo czasu, ale może się uda. Mogę Cię prosić o ten schemat. Mam ten sam problem. Przekaźnika nie słychać, Silnik, przewody sprawdzone. Manetka również. Bardzo Cię proszę o ten schemat, oraz numer katalogowy tego przekaźnika.