Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] peugeot 206 1,4 8v - Wymiana komputera

Tomasz_Ja 15 Apr 2018 11:09 3462 12
Wago
  • #1
    Tomasz_Ja
    Level 10  
    Nie pracuje pompa paliwa w Peugeot 206 1,4 8V rocznik 2003 - brak napięcia na pompie.
    Gdy naładowałem akumulator, auto odpaliło. Potem z powrotem nie odpalał.
    Czasami po długim kręceniu rozrusznikiem samochód zapalał. Czasami po włożeniu naładowanego akumulatora odpalał.
    Po wyczyszczeniu pompy paliwa auto odpalało, a potem przestało.
    Przy długim kręceniu rozrusznikiem, widziałem na mierniku, jak na krótką chwilę pojawiło się napięcie około 6V.
    Wymieniłem lub sprawdziłem.
    1. Wyczyściłem pompę paliwa - w moim egzemplarzu nie ma filtru.
    2. Wymieniłem świece - bo i tak były zużyte.
    3. Wymieniłem moduł BSM B3.
    4. Sprawdziłem kable elektryczne pomiędzy modułem BSM B3, a pompą. Są w porządku.
    Moje podejrzenie pada na komputer.
    Prośba o potwierdzenie moich podejrzeń.
    Co lepiej zrobić?
    Kupić używany komputer i zlecić przeprogramowanie, czy lepiej kupić używany komplet i bawić się wymianę immobilizera?
    Czy jeśli na portalach aukcyjnych są komputery o takich samych numerach, ale w komplecie z BSI, to czy będą się nadawały do modułu BSM?
  • Wago
  • Wago
  • #3
    Tomasz_Ja
    Level 10  
    Pompę paliwa czyści się. Ja mam wersję, gdzie filtr paliwa znajduje się na wejściu do pompy. Filtr był brudny. W mojej wersji nie mam wymiennego filtru koło baku.
    Jak tylko pojawiało się napięcie na pompie, to auto odpalało.
    Nie robiłem próby podawania napięcia na pompę i sprawdzania czy auto pali, bo ewidentnie brak jest napięcia na pompie.
  • #6
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Tomasz_Ja wrote:
    Nie robiłem próby podawania napięcia na pompę i sprawdzania czy auto pali, bo ewidentnie brak jest napięcia na pompie.


    Czyli nic nie zrobiłeś , zacznij od tego.
  • #7
    Tomasz_Ja
    Level 10  
    W mojej wersji pompy paliwa da się wyczyścić filtr pompy paliwa. Jest prosta zapinka, którą się wypina, bez użycia narzędzi i wyciąga się filtr bez konieczności rozbierania pompy. Po co mam ją wymieniać?
    Po co mam dawać obce napięcie na pompę. Co mi to da? W tych chwilach, gdy pojawia się napięcie na pompie, to samochód pali. Jak dam napięcie na pompę i zapali, to co mi to da? Nic.
    Problemem jest to, że z modułu BSM nie wychodzi napięcie na pompę paliwa. Mierzyłem napięcia na wiązce, na module BSM.
    Moim problemem jest to, że nie wiem, czy to jest wina komputera, czy może innego elementu.
    Po długim kręceniu auto czasami zapalało i potem przez jakiś czas - rzędu kilku godzin paliło bez problemu. Ale wtedy napięcie było na pompie.
    Wykluczyłem BSM, bo go wymieniłem. Kable do pompy też, bo je pomierzyłem. Pompę też wykluczam, bo jak ma napięcie to pracuje. Jak nie ma, to nie pracuje. Nie było takiego przypadku, że było napięcie, a pompa nie pracowała.
    Aby wykluczyć immobilizer robiłem próby na obu kluczykach
  • #8
    milejow
    Level 43  
    Jak nie będzie chciał zapalić (gdy na pompie nie będzie zasilania) to sprawdź czy na świecach jest iskra.
    Każdorazowo po włączeniu zapłonu (bez uruchamiania silnika) słychać pracę pompy czy nie?
  • #9
    Tomasz_Ja
    Level 10  
    Problemu ciąg dalszy. Samochód ciągle nie pali.
    Włączyłem się komputerem. Pokazuje błąd P0215 -Kod usterki: awaria elektromagnesu wyłączania silnika.
    Wiązki przepatrzone, sterownik silnika wymieniony, BSM wymieniony.
    Według netu może to być:
    Jakie są przyczyny kodu P0215?
    Błędny czujnik położenia wału korbowego
    Wadliwy wyłącznik zapłonu lub cylinder zamka
    Uszkodzone przewody w obwodzie elektromagnesu wyłączania silnika
    Wadliwy moduł sterujący układu napędowego
    Uszkodzony elektromagnes wyłączający silnik
    Czy ktoś spotkał się z tym błędem w Peugeot 206?
  • #10
    andrzej20001
    Level 43  
    Jak będziesz czytał żelazkiem efektu nie widzę na tą naprawę . Trzeba sprawdzić organoleptycznie próbówką oprócz diagnostyki porządnej czy wychodzi z bsm napięcie na tą pompę czy jest iskra wysterowanie wtryskiwaczy itd....
  • #11
    Tomasz_Ja
    Level 10  
    Dla uściślenia. Po przekręceniu kluczyka pompa nie pracuje, a powinna przez chwilę pracować. Podłączyłem miernik do pompy i osobno do BSM. Ani BSM nie daje napięcia na pompę, ani do pompy nie przychodzi napięcie. Wiązka pomiędzy BSM, a pompą jest sprawna. Wymieniłem BSM, ale to nic nie dało. Dawałem napięcie na pompę i pompa pracuje normalnie, ale samochód nie odpala przy podłączonym napięciu na pompę. Przy takiej próbie paliwo idzie ok. Sprawdziłem wiązkę. Przepatrzyłem ją od sterownika silnika, do BSI i BSM. Nigdzie nie ma śladu otarć kabli lub przerwania.
    Ponawiam pytanie, czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i kodem błędu P0215.
  • Helpful post
    #13
    Tomasz_Ja
    Level 10  
    Zlokalizowałem usterkę. Uszkodzony był kabel sterujący w wiązce, pomiędzy BSM i sterownikiem silnika.
    Wiązka przechodzi obok filtru powietrza. W celu lepszego dostępu zdemontowałem dolot powietrza i obudowę filtru powietrza. Wypiąłem wiązkę z BSM i wyciągnąłem ją. Wiązka oryginalnie idzie w dół, przechodzi przez otwór i wychodzi koło silnika.
    Wyciągnąłem z peszla wiązkę pomiędzy BSM, a sterownikiem silnika.
    Rozciąłem izolacyjne wstążki owinięte na wiązce.Przeglądałem każdy kabel z osobna. Na pierwszy rzut oka nie było widać uszkodzenia kabla. Sprawdzałem palcami każdy kabel, centymetr po centymetrze. W jednym kablu znalazłem zgrubienie i małą zieloną kropkę na izolacji kabla. Okazało się, że kabel w środku jest całkowicie skorodowany (zaśniedziały). Po wycięciu skorodowanego kawałka i wykonaniu złącza, problemy ustąpiły.



    Moderated By T5:

    Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".