Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Testy modemu satelitarnego pracującego w sieci IP

anko4 15 Kwi 2018 20:41 282 5
  • #1 15 Kwi 2018 20:41
    anko4
    Poziom 3  

Witam!
    Proszę o wsparcie. Jak można sprawdzić poniższe parametry modemu satelitarnego (KA-SAT Tooway - pasmo Ka) pracującego w sieci IP :

- w warstwie 2: dwukierunkowe przyspieszenie TCP i HTTP, 802.1p klasyfikacja pakietów i filtrowanie priorytetów, prywatne adresowanie sieci IP Wsparcie dla tagowania sieci 802.1q VLAN;
    - w warstwie 3: TCP i HTTP, DSCP- klasyfikacja i filtrowanie pakietów.

W/w sprawdzenie miałoby być w dwóch wariantach:
    1. testy w chmurze (czyli dostęp do Internetu przez kabel lub WiFi) - aby uniknąć opóźnień;
    2. testy poprzez sieć satelitarną w paśmie Ka.

Nie jestem informatykiem a więc proszę bez skomplikowanych wyjażnień :)
    Pozdrawiam

Ze względu na opóźnienia

0 5
  • #2 18 Kwi 2018 03:53
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

Uniknięcie opóźnień? - przecież to internet satelitarny.
    Sygnał musi pokonać w obydwie strony 72 TYSIĄCE kilometrów (satelita jest na wysokości 32 tys km), potem jeszcze musi "wyjść" z centrum kontroli, wyszukać dane i "wrócić" do centrum gdzie zostanie ponownie wysłany.
    http://www.tooway.pl/pakiety-internetowe/pakiety/
    Jeśli oczekujesz opóźnień rzędu 10-50 ms to myślę, że między bajki można to włożyć.

0
  • #3 18 Kwi 2018 07:59
    anko4
    Poziom 3  

Niezrozumienie. Przez satkę zawsze będą opóźnienia. Chodziło mi o przeprowadzenie testów modemu sat. pracującego w sieci IP póki co bez podłączania go pasma satelitarnego (sprawdzenie parametrów sieciowych, o których pisałem z wykorzystaniem tylko stacjonarnego Internetu lub przez WiFi a do tego nie potrzebuję aby wchodzić w satelitę).

0
  • #4 18 Kwi 2018 15:51
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

anko4 napisał: