Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Citroen C4 Grand Picasso 1.6 VTi

Brego21 15 Kwi 2018 22:16 411 6
  • #1 15 Kwi 2018 22:16
    Brego21
    Poziom 3  

    Witam

    Zakupiłem Citroena C4 Grand Picasso.
    Jazda próbna ok, doszło do transakcji i droga do domu.
    Jechałem innym, do Citroena zasiadł kolega.
    Po pewnym czasie przesiedliśmy się i po chwili pokazał się komunikat na komputerze o treści, coś w rodzaju braku ładowania akumulatora, nie pamiętam na tą chwilę, ale to coś związane z przerwą w ładowaniu.
    Od razu telefon do kolegi i okazało się że podczas jego jazdy nic podobnego się nie pokazało.
    Zatrzymaliśmy się na stacji benzynowej, bo jak tu jechać. Podczas postoju i odpaleniu ponownym, komunikat zniknął. Ruszyliśmy w dalszą drogę. Chwila ciszy i znów to samo, komunikat o braku ładowania. Jechaliśmy już tak dalej do końca. Komunikat raz był, raz znikał. pojawiał się przez krótką chwilę i znów cisza. Tak jakby coś nie łączyło i stąd przerwa w ładowaniu, nie wiem.
    Po przyjeździe do domu, sprawdziłem ładowanie i zauważyłem że ma słabe, 13,7V.
    Powinno być od 14.00-14.40 tak mi się wydaje, ale też wiem że te wartości są dla ładowania dobre.
    Coś czytałem zanim kupiłem samochód że mogą być takie przyczyny gdy ktoś myje silnik i trzeba uważać. W moim silnik aż błyszczy, tak więc nie ma możliwości by myty nie był, może tu jest przyczyna?
    Proszę o pomoc jeśli ktoś miał podobny przypadek co może być przyczyną i czy od razu wymieniać alternator?
    Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam

    0 6
  • #2 16 Kwi 2018 07:36
    złowrogi_boncur
    Poziom 27  

    Sprawdź masę na silnik oraz czy klemy są dobrze dokręcone na alternatorze jakie jest ładowanie, i powiedz jakie jest gdy kontrolka nie świeci a jakie gdy świeci.

    0
  • #3 16 Kwi 2018 09:20
    keseszel
    Poziom 26  

    Zapomniałeś się pochwalić wiekiem auta.
    Przyczyn może być wiele. Ja miałem w Citroenie uszkodzony alternator. Ale to autko z 2002, mało co robione, więc dopadają mnie teraz wszystkie "plagi egipskie". Ślizgający się pasek pewnie byś zauważył.. Jak wspomniał "złowrogi kocur" warto sprawdzic masę po myciu..

    0
  • #5 16 Kwi 2018 12:32
    pepe150
    Poziom 33  

    Brego21 napisał:
    Witam

    Po przyjeździe do domu, sprawdziłem ładowanie i zauważyłem że ma słabe, 13,7V.
    Powinno być od 14.00-14.40 tak mi się wydaje, ale też wiem że te wartości są dla ładowania dobre.


    To najlepiej sprawdzić jak pisałeś o godz. 14.00 do 14.40. Bo 13,7 V masz poza tymi godzinami.
    Stosuj jednolite oznaczenie. Tutaj bez (V) i na kropkach, tam przecinek.

    Wzbudzenie alternatora jest uruchamiane przez BSM.
    Sprawdź też stan zacisków na alternatorze i przewody do niego. Bo naderwany przewód + może być. Jak wygląda połączenie + z BSM.

    Tam nie powinna być woda, ale jak myją to potrafią po wszystkim lać.

    0
  • #6 16 Kwi 2018 19:19
    Brego21
    Poziom 3  

    pepe150, przepraszam za te kropki i przecinki w nieodpowiednich miejscach, oczywiście w obu przypadkach chodzi o (V).
    Dziś rozmawiałem z kolegą, pracuje w serwisie gdzie będę robił przegląd.
    Da mi znać kiedy, podjadę i przy okazji sprawdzi mi wszystko.
    Teraz sprawdzałem i jest sucho wszędzie. przed zakupem, podczas oględzin był ładowany akumulator. Nie przyszło mi do głowy że może być coś nie tak z ładowaniem. Silnik jak pisałem, błyszczał, jednak nie było oznak wilgoci.
    Po przejechani 150km, wszystko mogło pięknie doschnąć.
    Klemy i podłączenie w alternatorze są dobrze zamocowane, nie zauważyłem przetarć, nie ma przewodów luźno opadających by mogło nastąpić przetarcie, ale wszystko możliwe.
    Nie mam zamiaru wymieniać od razu alternatora, dlatego poruszyłem temat, na to zawsze przyjdzie czas, a może to być błahostka.
    Kolega mi coś wspomniał że może być zamontowany inteligentny alternator i jak akumulator jest niedoładowany, coś takiego może się pojawić.
    Ja to wykluczam, ponieważ po przejechaniu około 100km, dopiero usterka się pojawiła, myślę że gdyby od razu to wyskoczyło, miało by rację bytu, nie po przejechaniu 100km i tym samym doładowaniu baterii przez alternator.
    W każdym razie tematu nie zamykam, nie jest rozwiązany.
    Jak usterka zostanie wykryta, podam przyczynę, niech i inni skorzystają.
    Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam

    0
  • #7 17 Kwi 2018 18:35
    Brego21
    Poziom 3  

    Witam.
    Na włączonych światłach, miernik podaje 13,97V, natomiast na wyłączonych już tylko 13,2V.
    Kolega stwierdził że mam zainstalowany inteligentny alternator i powinno byś wszystko z nim w porządku.
    Pracuje w serwisie samochodowym i miał mało czasu.
    Tak więc nie wyjmowaliśmy akumulatora do sprawdzenia.
    Tym Modelu samochodu nie jest to takie proste i na szybko się nie da.
    W każdym razie jak już to akumulator się kończy.
    Dziś jadąc nic się nie pojawiło.
    Jak zacznę jeździć nim na dobre po rejestracji, wszystko się okaże.
    Dziękuję za podpowiedzi.
    Pozdrawiam.

    0
  Szukaj w 5mln produktów