Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 99 ADR Szarpanie podczas jazdy na benzynie i na LPG

cezeterus 16 Kwi 2018 08:19 171 5
  • #1 16 Kwi 2018 08:19
    cezeterus
    Poziom 5  

    Na zimnym silniku jest ok - auto chodzi jak powinno.

    Problem zaczyna się po ok 10km jazdy w mieście - zaczyna mulić i szarpać przy dodawaniu gazu.
    Na jałowym trzyma swoje 900rpm i nie faluje zarówno na zimnym jak i na ciepło.
    Szarpie i zachowuje się dokładnie tak samo na benzynie jak i na LPG.
    Co ciekawe - jak jadę na trasie i stabilnie trzymam prędkość - może nie szarpać przez dobre 200km.

    Macie pomysł o co może mu chodzić ?


    Moderowany przez CameR:

    Wydzielono z archiwalnego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic838011.html
    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

    Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.

    0 5
  • #3 16 Kwi 2018 08:39
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Sprawdz skład spalin na pb i odczytaj usterki. Jeśli na zimnym jest ok może sonda lambda padła i nie ma regulacji składu mieszanki po rozgrzaniu silnika. Adaptacja do chodzi do max . i auto szarpie. I sprawdz gumy łączące kolektor ssący z głowicą.

    0
  • #4 16 Kwi 2018 13:51
    cezeterus
    Poziom 5  

    Na razie nic z tym nie robiłem, nawet nie wiem od czego zacząć. W planach miałem najpierw czyszczenie przepustnicy i przepływki, bo na upartego byłbym chyba w stanie to zrobić... Przed chwilą byłem przy aucie i wychodzi na to, że nie dam rady, bo węże są montowane na takie śmieszne zaciski. Ale już na pierwszy rzut oka widać, że jeden przewód jest strasznie słaby i mocno brudzi sadzą.

    0
  • #5 17 Kwi 2018 07:39
    cezeterus
    Poziom 5  

    Odma czysta, ale była lekko pęknięta - wymiana nic nie dała. Przepływomierz czysty.
    Po ostatnich obserwacjach wychodzi, że problem ma miejsce wyłącznie przy szybkim wciskaniu gazu w zakresie 1500-2500 obrotów. Przy odpowiednim operowaniu sprzęgłem i unikaniu tego zakresu - da się uniknąć braku mocy i szarpania.

    Na chłopski rozum wychodzi mi przepustnica, sonda lambda, czujnik Halla lub katalizator

    0
  • #6 17 Kwi 2018 09:23
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Mi wychodzi na zapłon.

    0