Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon 2 - Brak komunikacji z drzwiami po lewej stronie

cin_mar 16 Kwi 2018 14:18 162 5
  • #1 16 Kwi 2018 14:18
    cin_mar
    Poziom 9  

    Witajcie koledzy


    Dopadł mnie częsty przypadek w grupie VAG z brakiem komunikacji z drzwiami tylnymi lewymi.
    Mianowicie nie działa wcale zamek plus sterowanie szybą, bezpośrednio z nich czy też z drzwi kierowcy



    Po wpięciu VCDS w module Centralnego zespołu elektrycznego jest błąd:

    01333 - Sterownik drzwi tylnych lewych (J388)
    004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00100100
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 71
    Wew.licznik błędów: 150
    Przebieg: 168526 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2012.08.27
    Czas: 22:14:21


    A w module drzwi kierowcy:

    Znaleziono 1 błąd:
    65538 - Lokalna magistrala danych
    U10BA 00 [008] - brak komunikacji
    Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 4
    Częstość błędu: 2
    Wew.licznik błędów: 39
    Przebieg: 166296 km
    Data: 2018.03.02
    Czas: 11:16:45




    Przy czym często jest problem z jakąkolwiek komunikacją z drzwiami przednimi.

    Jako że na początku problem był jedynie z tyłem, po przeczytaniu kilku tematów rozebrałem drzwi posprawdzałem zamek wraz z lutami, sterownik drzwi znajdujący się w silniku od szyb jak i sprawdziłem samą wiązkę wewnątrz drzwi oraz w kostce w przelotce drzwiowej.
    Nie znalazłem problemu czy uszkodzonego przewodu, kontrolnie zamieniłem moduły stronami na prawą i wszystkie działają plus to, że te z prawej na lewej nie.



    Wszystkie kable idące do zamka napięcie mają.

    Czy problem będzie leżał w okablowaniu gdzieś w przednich drzwiach jako że moduły lewej strony są połączone magistralą LIN czy też problem leży w samym sterowniku drzwi kierowcy stąd brak oznak życia drzwi tylnych i brak komunikacji z samym sterownikiem na przodzie?

    0 5
  • #3 16 Kwi 2018 17:10
    cin_mar
    Poziom 9  

    no tak właśnie sam stawiam, pytanie czy ze sterownikiem przednich lewych drzwi mogę zrobić tak samo jak z tyłem tj. zamienić je stronami? czy on ze względu na pełne sterowanie ma wszystkimi szybami i to, że są to główne drzwi ma inną elektronikę nie bardzo będzie skłonny do działania.

    Bo wtedy bym wstępnie wyeliminował jego samego, by nie rozpruwać całej wiązki od razu?

    Ewentualnie jakieś wskazówki które kable są od tej magistrali LIN? Ewentualnie czy mógł by ktoś poratować schematem?

    0
  • #4 16 Kwi 2018 21:17
    Bieda z nędzą
    Poziom 29  

    Trzy rzeczy
    -uszkodzony sterownik tylny
    -kable w przelotce pomiędzy słupkiem a płatem drzwi
    -sterownik drzwi kierowcy
    -błędne kodowanie sterownika drzwi kierowcy
    Kabli tam wiele nie masz, bodaj cienki fioletowy to magistrala LIN.
    Już liczę kable, z pamięci- plus, masa, LIN i skrętka do głośnika.

    0
  • #5 16 Kwi 2018 22:59
    cin_mar
    Poziom 9  

    Co do sterownika na tyle jest na pewno ok, bo po zamianie stron działa na prawych drzwiach.

    Kodowanie jest również ok, sprawdzane z prawą stroną i są takie same.

    Kable w przelotce sprawdzone optycznie i nie widać uszkodzenia, może jest gdzieś głębiej lub w drzwiach przednich.

    Ja stawiam na sam sterownik drzwi przednich skoro nie można się połączyć obecnie ani z przodem, ani z tyłem, który jest powiązany z modułem przodu.

    Lub na sam przewód LIN, ale to mniej bo wg mnie był by wtedy jedynie błąd tylnych drzwi, a teraz VCDS nie łączy się i z przodem i z tyłem.

    No nic spróbuję dostać moduł przodu aby go podmienić

    0
  • #6 17 Kwi 2018 00:10
    Bieda z nędzą
    Poziom 29  

    Przewód LIN sobie przedzwonisz, to przewód tożsamy pomiędzy poszczególnymi drzwiami.
    Optycznie to przewodów nie sprawdzisz, trzeba mocno szarpnąć. Zobacz na poczatek, czy na grubych kablach (brązowy i czerwony bądź czerwony z żółtym paskiem) masz zasilanie pomiędzy nimi. Nie miernikiem, a żarówką H4. Ma się świecić.

    0