Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Canon MP970 - Stacja serwisowa słabo odciaga atrament, położenie koła napędowego

16 Kwi 2018 19:29 423 4
  • Poziom 9  
    Witam,

    Ratuję siostrze Canona MP970. Przeszukałem forum i nie znalazłem potrzebnych informacji. Z racji dość zaawansowanego problemu pozwoliłem sobie zapytać w dziale profesjonalnym.


    Problem:
    Problem ze stacją serwisową. (part nr QM3-3032-020 - Canon Purge Unit)
    Pomimo kilkukrotnego wyczyszczenia głowicy i stacji serwisowej (pierwsze podejście bez rozbierania drukarki)po cyklu czyszczenia głowicy pozostaje tusz na głowicy który brudzi wydruk.
    Drukarka zawsze na oryginalnych tuszach, głowica drożna ładnie drukuje.Brak błędów ( "pampers" nie resetowany nie było potrzeby).


    Sedno sprawy:
    Rozebrałem drukarkę, wyjąłem stację serwisową, wyczyściłem rurkę odpływową tuszu do absorbera ("pampersa"). Podkusiło mnie rozkręcić stację serwisową (Canon QM3-3032-020) w poszukiwaniu uszkodzeń pompki a nie spamiętałem ułożenia.

    Potrzebuję pomocy w prawidłowym ustawieniu koła napędowego pompki w położeniu spoczynkowym (gdy jest zaparkowana kareta z głowicą , a pady dociskają do głowicy).
    Czy czujnik foto ma być w tym momencie zasłonięty (tak mi logika podpowiada)?

    z góry dziękuję za pomoc.
  • Pomocny post

    Poziom 34  
    Wydaje mi się, że nie ma znaczenia. Po uruchomieniu drukarki samo się powinno ustawić we właściwej pozycji.
  • Poziom 9  
    Dzięki za szybką odpowiedź, składam i sprawdzę.

    Po dłuższej zabawie z ustawieniami kół napędowych zauważyłem że moment "zamykania" foto zmienia się więc mam nadzieje że samo się wyreguluje.
    W tej stacji są dwie fotokomórki- przy kole zębatym pompki i przy krzywkach zaworów.
  • Poziom 9  
    Drukarkę poskładałem i ruszyła bez problemu.

    Napęd stacji serwisowej składa się z wielu kół zębatych. W pierwszym momencie myślałem że ich położenie względem siebie jest ściśle określone jak np: w rozrządzie silnika.

    Stację złożyłem jak mi podpowiadała logika ("zamknięte" foto na kole napędowym pompki w trakcie "pozycji parkingowej" karetki z głowicą).

    Po dokładnym wyczyszczeniu stacji nie ma problemu z brudzeniem kartek (głowica drukująca jest czysta).


    Zanim zamknę temat: pojawił się kolejny problem - prawdopodobnie zatkane dysze czarnego tuszu barwnikowego (cli-8bk).
    Drukarka miała trochę przestoju. Tusze zawsze oryginał.

    Drukowałem deseń dysz. Wszystkie wychodzą idealnie poza ostatnią linijką BK . Pasek jest połowy wysokości pozostałych (brakuje górnej części, napis BK jest cały a czarny pasek zaczyna się w połowie wysokości napisu BK).
    To co się drukuje jest bez linii -prawidłowe. Jak będę miał pod ręką wrzucę foto.
    Wcześniej brakujący fragment drukowany był z mniejszą intensywnością (blady).


    Głowica w tej drukarce QY6-0062 ma dysze 2pl i 5pl (bo są po dwa desenie dla każdego koloru poza czarnym)?

    Czy próbować dowolnego preparatu do udrażniana głowic czy szukać jakiś szczególny (firma?, tusz barwnikowy Canon cli-8)?

  • Poziom 34  
    Na elektrodzie dużo było tematów na temat odblokowywania głowic w Canonie- poszukaj.