Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W124 grzeje ca造 czas

17 Apr 2018 16:47 2040 9
  • Level 38  
    Witam, Mercedes W124 z "klimatronikiem" jednostrefowym grzeje ca造 czas. Zaw鏎 sprawny, plus dochodzi. Masa dochodzi przez kilka sekund po w陰czeniu zap這nu i koniec. Nezale積ie od nastaw nie mam masy na elektrozaw鏎. Czujniki zmierzone, raczej ok.
    Czujnik temp wewn皻rznej ok 10,3 kilooma czyli ok 25 stopni
    czujnik parownika 3,8 kilo ok 45 stopni, klima nie w豉cza si
    czujnik nagrzewnicy 4,5 kilo oko這 40 stopni
    czujnik temp zewnetrznej 1,9kilo okolo 35 stopni.
    Auto zagrzane po kilkunastu minutach postoju w warsztacie.
    Macie jakie pomys造 ??
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • Level 39  
    Witam .
    Stare mercedesy (nie wiem czy o nim mowa),mia造 panel z dwoma pokr皻豉mi ,prawa i lewa strona ,z oznaczeniem temperatury.Problem opisany przez Ciebie w tych modelach by spowodowany zimnymi lutami potencjometr闚 nastawy temperatury,lub tranzystorami wykonawczymi.Nie wiem czy ta wskaz闚ka b璠zie pomocna w Twoim przypadku.Wiadomo elektrozawory zamykaj si po podaniu napi璚ia(masy).By tam uk豉d kt鏎y powodowa cykanie tego zaworu z r騜n cz瘰totliwo軼i ,w zale積o軼i od nastawionej temperatury.
  • Level 38  
    Tu jest z jednym pokr皻貫m ale regulacja wentylatora jest automatyczna. Przy potencjometrze mierzy貫m i mam 0 om闚 w jednej pozycji 1,2 kilo w drugiej a pomi璠zy nimi jakie 5,5 do 5,9 kilo ale bez wylutowania z uk豉du, na tasiemce. Ok, rozbior go ca趾iem i sprawdz jeszcze na pionowej p造tce. Tranzystor raczej ok, bo podaje chwil mas a potem wy豉cza. Sterowanie wiem, tak jak w starszych Fordach.
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • Level 8  
    Mia貫m niedawno ten problem u siebie: s praktycznie tylko dwie mo磧iwo軼i (trzy je郵i doda sprawdzenie bezpiecznik闚 :)
    1 - elektrozawory, kt鏎e znajduj帷 si przy akumulatorze
    2 - panel sterowania ogrzewaniem - podobno cz瘰to pojawiaj si tam zimne luty i sterowanie pada.

    Generalnie pokr皻豉 temperatury maj potencjometry - gdy jest ustawione na niebiesko napi璚ie podawane na elektrozaw鏎 powinno by r闚ne napi璚iu z akumulatora, im bardziej obr鏂isz w "czerwon stron" tym napi璚ie spada, elektrozaw鏎 si otwiera - ciep豉 woda przep造wa do obwodu w kt鏎ym si grzeje.
    Je瞠li ca造 czas grzeje - to oznacza, 瞠 albo nie ma napi璚ia na elektrozaworze, albo elektrozaw鏎 si zeps馧.
    Naj豉twiej to sprawdzi przyk豉daj帷 napiecie z akumulatora do styk闚 elektrozaworu - powinno s造cha taki "stuk" odpowiadaj帷y zamykaniu si zaworu. Jak zewrzesz na sta貫 to powinno lecie zimne powietrze.
    Poni瞠j zdj璚ie tego elektrozaworu. Generalnie s dwa - jeden odpowiada za prawy nawiew - drugi za lewy. 字odkowy zawsze w w124 wieje zimnem.
    Mercedes W124 grzeje ca造 czas
    Pozdrawiam
  • Mercedes specialist
    lechooo93 wrote:
    Generalnie pokr皻豉 temperatury maj potencjometry - gdy jest ustawione na niebiesko napi璚ie podawane na elektrozaw鏎 powinno by r闚ne napi璚iu z akumulatora, im bardziej obr鏂isz w "czerwon stron" tym napi璚ie spada, elektrozaw鏎 si otwiera - ciep豉 woda przep造wa do obwodu w kt鏎ym si grzeje.

    Cos ci si pomyli這 kolego: regulacja ogrzewania w tym aucie nie polega na zmianie napi璚ia na zaworach. Zawory s zasilane przebiegiem prostok徠nym o amplitudzie 12 wolt闚 i zmiennym wype軟ieniu.
  • Level 8  
    Gerri wrote:
    lechooo93 wrote:
    Generalnie pokr皻豉 temperatury maj potencjometry - gdy jest ustawione na niebiesko napi璚ie podawane na elektrozaw鏎 powinno by r闚ne napi璚iu z akumulatora, im bardziej obr鏂isz w "czerwon stron" tym napi璚ie spada, elektrozaw鏎 si otwiera - ciep豉 woda przep造wa do obwodu w kt鏎ym si grzeje.

    Cos ci si pomyli這 kolego: regulacja ogrzewania w tym aucie nie polega na zmianie napi璚ia na zaworach. Zawory s zasilane przebiegiem prostok徠nym o amplitudzie 12 wolt闚 i zmiennym wype軟ieniu.


    To by w sumie wyja郾ia這 dlaczego moja regulacja dzia豉 zero-jedynkowo :D
    a tak na powa積ie to dziwne bo sprawdza貫m miernikiem napi璚ie na zaworach po regulowaniu pokr皻貫m i zmienia這 si. Gdyby by這 tak jak m闚isz to by ca造 czas by這 12 V na mierniku. Inna sprawa, 瞠 nie mam klimatronika, ale wydawa這 mi si, 瞠 zasada dzia豉nia jest ta sama.
  • Mercedes specialist
    Zaw鏎 nigdy nie ma stan闚 po鈔ednich- zawsze jest albo otwarty albo zamkni皻y. Zmienia si tylko stosunek czasu otwarcia do czasu zamkni璚ia (wype軟ienie przebiegu) To jest w豉郾ie charakterystyczne „stukanie” zawor闚 w pozycjach po鈔ednich regulacji temperatury. Dla „max” i „min” zaw鏎 jest na sta貫 zamkni皻y lub otwarty - wtedy stukania nie ma.
  • Moderator of Cars
    lechooo93 wrote:
    Gerri wrote:
    lechooo93 wrote:
    Generalnie pokr皻豉 temperatury maj potencjometry - gdy jest ustawione na niebiesko napi璚ie podawane na elektrozaw鏎 powinno by r闚ne napi璚iu z akumulatora, im bardziej obr鏂isz w "czerwon stron" tym napi璚ie spada, elektrozaw鏎 si otwiera - ciep豉 woda przep造wa do obwodu w kt鏎ym si grzeje.

    Cos ci si pomyli這 kolego: regulacja ogrzewania w tym aucie nie polega na zmianie napi璚ia na zaworach. Zawory s zasilane przebiegiem prostok徠nym o amplitudzie 12 wolt闚 i zmiennym wype軟ieniu.


    To by w sumie wyja郾ia這 dlaczego moja regulacja dzia豉 zero-jedynkowo :D
    a tak na powa積ie to dziwne bo sprawdza貫m miernikiem napi璚ie na zaworach po regulowaniu pokr皻貫m i zmienia這 si. Gdyby by這 tak jak m闚isz to by ca造 czas by這 12 V na mierniku. Inna sprawa, 瞠 nie mam klimatronika, ale wydawa這 mi si, 瞠 zasada dzia豉nia jest ta sama.



    W豉郾ie przy PWM b璠zie zmienna warto嗆 zasilania. Przy 50% miernik poka瞠 6V
  • Level 38  
    Miernik pokaza豚y 6V gdyby nie fakt, 瞠 te okresy sterowania wynosz kilka sekund. Ci篹ko to nazwa PWM gdy cz瘰totliwo嗆 wynosi 0,1Hz. Tyle miernik nie u鈔edni.
    Panel rozebra貫m, potencjometr sprawdzi貫m pod napi璚iem jako dzielnik i omomierzem. Ile si da這, przelutowa貫m. Niestety bez efekt闚. Klient ma poszuka sterownik na podmian
  • Moderator of Cars
    ladamaniac wrote:
    Miernik pokaza豚y 6V gdyby nie fakt, 瞠 te okresy sterowania wynosz kilka sekund. Ci篹ko to nazwa PWM gdy cz瘰totliwo嗆 wynosi 0,1Hz. Tyle miernik nie u鈔edni.
    Panel rozebra貫m, potencjometr sprawdzi貫m pod napi璚iem jako dzielnik i omomierzem. Ile si da這, przelutowa貫m. Niestety bez efekt闚. Klient ma poszuka sterownik na podmian


    No tak zdecydowanie wtakiej sytuacji masz racj.