Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW polo 1.4 MPI - Mruganie kontrolki ciśnienia oleju VW Polo 1.4 Mpi 2000r

17 Kwi 2018 21:39 3432 24
  • Poziom 4  
    Witam mam problem pacjent Vw Polo 1.4 MPI 2000r kod silnika AKK Mruga mi kontrolka oleju w danych momentach tak jak by gubił ciśnienie oleju mruga po dłuższej jeżdzie jak silnik złapie temperature 90 stopni i mruga w przedziale jak osiągnie moment obrotowy około 2000 do 3000 a jak dam wiecej gazu to gaśnie kontrolka byłem u mechanika wymienił w niej olej , filtr oleju,czujnik ciśnienia oleju i pompe oleju problem ustał na na chwile i powrócił znów . Prosiłbym o jakie kolwiek podpowiedzi co to może być
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    A miska nie jest wgięta?
    Jest dużo możliwości... Może być również zapchany kanał olejowy. Ja bym jak na razie nie jeździł, zrobiłem kiedyś tak, to mi panewkę obróciło.
  • Poziom 4  
    Miska jest cała a i zapomniałem dodać była robiona płukanka wiec raczej wszystkie magistrale olejowe powinny być "Czyste" jak i smok

    Dodano po 5 [minuty]:

    Silnik ma przejechane około 175 tys około bo pewnie kręcone cos przy tym było mały przebieg silnik "zdrowy"nie bierze oleju poziom jest w normie olej Mobil 5W40
  • Poziom 28  
    Sprawdź manometrem jakie jest ciśnienie oleju na zimnym i rozgrzanym silniku.
    na ciepłym:Ciśnienie oleju 2.0 / 2000 (bar/rpm) .
    Pozdrawiam.
  • Poziom 4  
    Aktualnie na tą operacje jestem umówiony na sobotę z mechanikiem ma sprawdzać gdzie gubi cisnienie oleju ma mierzyć w paru miejscach ponoć
  • Poziom 28  
    Silnik pracuje cicho po rozgrzaniu ?
  • Poziom 4  
    Właśnie klekocze jak diesel jak stoje przy aucie to dzwięk odchodzi z głowicy jak by zarowy szklanki takie dziwny dzwięk napewno nie panewki jak sie schylę pod auto tam jest cichutko
  • Poziom 4  
    może olej jest zły ??? jak sie rozgrzeje jest tak rzadki ze pokazuje słabe ciśnienie oleju ?
  • Poziom 43  
    Napisane że 5W40, przejście na 50 to półśrodek (chyba, że ma służyć do upalania gumy to 60 może zalać) i nie usunie usterki, 10W czy 15W nic mu nie da na gorącym a baza mineralna/syntetyczna nie ma tu wiele do rzeczy (oprócz tego że ciężko znaleć mineralny 0W i 5W oraz syntetyczny 15W o ile istnieją).
    Jak klepie na wolnych obrotach to pewnie rozrząd dostaje za mało oleju, czyli potwierdza się niskie cośnienie ale zmierzyć dokładnie oczywiście trzeba.
    Od dawna masz to auto?
  • Moderator Samochody
    SKM 1964 napisał:
    Może zawiesza się zawór przelewowy , który ustala ciśnienie w magistrali .



    A może po prostu poczekać na pomiar i wyjaśnić? :D
    Jak widzę taki temat chce się wrzucić listę możliwości czyli pewnie z 200 i kazać szukać.
  • Poziom 4  
    helmund7543 Autko mam od 16 października 2017 roku czyli krótko zobaczymy jak bedzie z tym ciśnieniem w sobote jakie bedzie jeśli bedzie niskie to co może oznaczać panewki zawory czy jakieś uszczelniacze ? w ogóle to gdzie sie znajduje ten zawór przelewowy można go łatwo wyciągnąć wymienić i jakoś sprawdzić ???
  • Poziom 43  
    Najpierw pomiar ciśnienia.
    Zawór jest w środku, w magistrali olejowej. Mógł się zaciąć, zatrzeć i się nie zamyka.
    Panewki? Możliwe. Uszczelniacze nie, nie mają wpływu na ciśnienie. Tylko pompa, zawór i wszystkie łożyska, które są smarowane - jak będą luzy zużyciowe to też nie utrzyma ciśnienia. No, chyba że tam czujnik ciśnienia jest w głowicy to jeszcze możliwe przytkane kanały olejowe - i góra nie dostaje oleju a na dole ciśnienie dobre.
    Może smok olejowy przytkany.
    Mógł być zalany jakimś motodoktorem/ceramizerem, zalałeś normalny olej i z czasem go przepłukało i luzy wyszły.
    Jest jeszcze jedna, najmniej prawdopodobna przyczyna, ale możliwa - przegrzewasz silnik a przynajmniej sam olej i nawet ten o indeksie 40 nie wyrabia, ewentualnie oszukany olej i zachowuje się np: jak 30 lub mniej a nie 40.
    Są jeszcze inne możliwe przyczyny, ale to nie ma sensu pisać tylko sprawdzić i przynajmniej wykluczyć oczywiste.
    Bez zmierzenia i rozebrania na forum to zgadywanka.
  • Poziom 35  
    Była "płukanka" silnika, więc "oderwany syf olejowy" mógł zapchać magistralę olejową, w tym smok pompy olejowej. Proponuję sprawdzić smok oraz wziąć pod uwagę sugestie kolegów powyżej.
  • Poziom 4  
    dobra sobota za pare dni wiec sie odezwę napewno co wyszło czy wyjdzie co mi powie mechanik bedę się odzywał zobaczymy co z tym ciśnieniem wezmę pod uwagę wasze sugestie

    Dodano po 1 [minuty]:

    tylko jestem ciekawy kosztów wymiany panewek korbowodowych czy tych głównych ile by taki remoncik silnika wyszedł chociaż mam nadzieje ze nie dojdzie do tego ;)
  • Poziom 43  
    To zależy w jakim stanie reszta. Jeśli tylko luzy na panewkach, nie ma rys ani żadnego zwichrowania wału to nie będzie tragedii. Ale to trzeba szczęścia. O ile to jest w ogóle ta usterka.

    Taka ciekawostka - ostatnio koledze padł CRDI w KIA. Jedyny objaw - świecąca po rozgrzaniu kontrolka oleju na wolych obrotach. Obróciło panewkę (dosłownie, podwinięta jedna pod drugą), ogólnie panewki na 2 i 3 cylindrze były zatarte, jedna obrócona. Pierwszy i czwart z kolei nie miały nawet ryski. Powierznia jakby stopiona i wydarta. Co ciekawe wał nie miał rys na uszkodzonych czopach, przynajmniej gołym okiem gładki. Mechanik mierzył i podobno pokrzywiony i nie do naprawy. Jak kolega jeszcze ma zwłoki to może uda mi się zdjęcia zdobyć. W czym rzecz? Nie stukał w ogóle, do mechanika dojechał o własnych siłach bez widocznej zmiany w mocy czy dziwnych dźwiękach. Tylko ta kontrolka. Z kolei pamiętam jakąś 6 cyl z BMW e34 któremu łomotał już wał - panewki wytarte, ale nie obróciło, wał nietknięty, po wymianie panewek zrobił jeszcze sporo tys km bez problemu. A na uszkodzonych panewkach nie świeciła kontrolka oleju. Także nie przwidzisz.
  • Poziom 33  
    . A na uszkodzonych panewkach nie świeciła kontrolka oleju. Także nie przewidzisz .
    Dużo zależy od wydajności pompy . Jak wyrabia na przelewach przez panewki i inne ubytki to ciśnienie za bardzo nie spadnie i będzie chodził . :|
  • Poziom 4  
    Panowie mam duży problem byłem na ciśnieniu i okazało sie ze silnik to padaka nie ma w ogóle ciśnienia przy około 2000 obr miał niecały 1 bar a tak to wskazówka w ogóle sie nie dzwigała odesłał mnie do poprzedniego mechanika co wkładał pompę mówił ze musi rozebrać silnik po popatrzeć co jest nie tak .A na wsze oko co moze być generalka wszystkie panewki szklanki zawory do wymiany nie wiem co robić wymieniać silnik ? prosze o wasze porady
  • Poziom 33  
    Nie wiem czy taki kapitalny remont silnika w ogóle się opłaca w dzisiejszych czasach . Pewnie prościej byłoby wyciągnąć jednostkę z jakiegoś rozbitka albo szrotu który da gwarancje na silnik . Bo tak w ciemno kupić to też ryzyko . Może niech się wypowiedzą bardziej obeznani z tematem .

    Dodano po 3 [minuty]:

    Na oko , to chłop w szpitalu umarł . Samym pomiarem ciśnienia nie wykryje usterki , niestety trzeba rozebrać .
  • Poziom 4  
    Kazał oddać auto do tego mechanika co pompę wymieniał bo powiedział ze nie bedzie po nim poprawiał i on musi rozebrać i zerknąć co jest tam nie tak boję sie ze to moze nic nie dać nie wiem czy ładować w remont czy kupić uzywany ale zaś trzeba wymieniać rozrząd itd zeby być pewnym ze nic nie pyknie pierdyknie

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kazał oddać auto do tego mechanika co pompę wymieniał bo powiedział ze nie bedzie po nim poprawiał i on musi rozebrać i zerknąć co jest tam nie tak boję sie ze to moze nic nie dać nie wiem czy ładować w remont czy kupić uzywany ale zaś trzeba wymieniać rozrząd itd zeby być pewnym ze nic nie pyknie pierdyknie