Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VBA/MAKRO/EXCELL - Wstawianie i usuwanie pustych wierszy w konkrentych miejscach

marekvba 18 Kwi 2018 10:16 423 12
  • #1 18 Kwi 2018 10:16
    marekvba
    Poziom 4  

Witam,
    Jestem początkującym w VBA. Potrzebuje pomocy w jednym temacie:
    Chciałbym uzyskac takie makro że jak zaznacze np zakres komórek A6:B11 to chciałbym tylko w tych miejscach zwiekszyc liczbe wierszy i za pomoca wpisania konkretnej liczby wierszy (InputBox). Ważne dla mnie by dodanie wiersza synchronizowane było z okienkiem w kolumnie B tzn: zeby uzyskać efekt koncowy tak jak to podpisałem w wpliku "efekt koncowy"
    I taki makro drugie które bedzie usuwać natejsamej zasadzie co miało by dodawac.
    Obecnie makro działa tak ze odnajduje komorke z czcionkapogrubionai odniej wstawia pustewiersze i przy wstawieniu małej ilosci wierszy dziala. Alejak juz zaznacze wiekszy zakres i wpisuje wiecejwierszy by dodawalo to mieszaja siezakrsy i brak synchronizacji zkolumna B komorek w A.
    Czy jest możliwe uzyskanie takiego makra?
    Mam nadzieje ze dobrze wyjasnilem do czego dąże. Poniej kody jakie zastosowałem :( makro9usun - usuwa a Makro7 - dodaje)

Kod: vbscript
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

0 12
  • #2 18 Kwi 2018 22:14
    marcinj12
    Poziom 40  

Zawsze chcesz wstawiać nowe wiersze jako przedostatnie (pomiędzy cyfrą 2 i 3 w kolumnie A)?
    Jak w input boxie wpiszesz 2, tzn. że chcesz wstawić łącznie dwa wiersze w zaznaczeniu, czy do każdej scalonej w kolumnie B komórki dostawić dwa puste wiersze w kolumnie A ?

0
  • #3 18 Kwi 2018 22:50
    marekvba
    Poziom 4  

"Zawsze chcesz wstawiać nowe wiersze jako przedostatnie (pomiędzy cyfrą 2 i 3 w kolumnie A)? "