Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik briggs&stratton 28N707-1201-E1 dane serwisowe

barktosek 18 Kwi 2018 11:07 435 10
  • #1 18 Kwi 2018 11:07
    barktosek
    Poziom 6  

    Witam,
    Potrzebuje danych do silnika briggs&stratton 28N707-1201-E1:

    1) momenty dokręcania śrub na: głowicy, korbowodzie, misie olejowej,
    2) jakie luzy na zaworach

    0 10
  • Pomocny post
    #2 18 Kwi 2018 14:42
    Czyżycki
    Poziom 17  

    Dla silników serii 28.... OHV zalecane wartości to:

    1/ momenty dokręcania śrub:
    a/ głowica 220 in.lbs = 24,86 Nm;
    b/ korbowód:
    - jeżeli obie śruby są jednakowe, to po 185 in.lbs = 20,90 Nm;
    - jeżeli śruby są różne, to dla mniejszej 160 in.lbs = 18,08 Nm, a dla większej 260 in.lbs = 29,38 Nm.
    c/ misa olejowa: - dla śrub z luźną podkładką sprężystą 140 in.lbs = 15,82 Nm, a dla śrub ustalających z podkładką zintegrowaną oraz dla śrub z luźną podkładką, smarowanych klejem do gwintów 200 in.lbs = 22,60 Nm.

    2/ luzy zaworowe:
    a/ zawór ssący 0,08 - 0,13 mm;
    b/ zawór wydechowy 0,13 - 0,18 mm.

    0
  • #3 18 Kwi 2018 14:46
    barktosek
    Poziom 6  

    Dziękuje bardzo.

    A w jaki sposób powinny być ustawione pierścienie? (chodzi mi o ustawienie zamków)

    0
  • #4 18 Kwi 2018 18:17
    Czyżycki
    Poziom 17  

    Schematy zamków pierścieni tłoka różnych Briggsów i sposoby ich montażu są dostępne tutaj Link. Wystarczy porównać ze swoimi pierścieniami.
    W tamtym temacie zamieścił je kol. @Rycho T, a właściwie jego poprzednie wcielenie.

    0
  • #5 25 Lip 2018 15:25
    barktosek
    Poziom 6  

    Odświeżam temat. Czy jest ktoś w stanie pomóc w temacie doboru korbowodu do silnika B&S 28N707-1201-E1 000614ZD. Udało mi się znaleźć, ze powinna pasować korba
    494504S Rod-Connecting | (Standard) Used Before Code Date 98070100
    lub
    692419 Rod-Connecting | (Standard) Used After Code Date 98063000.
    Nie bardzo jednak wiem jak rozszyfrować to Code Date? Czy to jest po prostu data produkcji silnika czy może to się jakoś inaczej odczytuje...?
    Czym się różnią te korbowody? Zgóry dzięki za pomoc

    0
  • #6 25 Lip 2018 19:24
    Czyżycki
    Poziom 17  

    Kod Twojego silnika wskazuje na datę produkcji w 2000 roku (dwie pierwsze cyfry). Zatem właściwym korbowodem dla niego jest korbowód nominalny o numerze 692419.
    Korbowód o numerze 494504s jest używany do silników z 1998 roku i starszych.

    0
  • #7 25 Lip 2018 19:39
    barktosek
    Poziom 6  

    Problem polega na tym że jeżeli chodzi o korbowód o numerze 692419 to dostępny jest tylko oryginał (500zł). W tym wypadku naprawa jest mało opłacalna i pod uwagę należy brać wymianę całego silnika w traktorku (koszty). Jeśli chodzi o korbowód 494504s dostępne są zamienniki (70zł) i z tego co patrzę na alledrogo to średnice czopu wału i sworznia tłoka są zgodne ze starym zdemontowanym. W tych pieniądzach mógłbym się podjąć naprawy. Jaka jest miedzy nimi faktyczna różnica?

    0
  • #8 25 Lip 2018 20:06
    Czyżycki
    Poziom 17  

    Obawiam się, że mało kto będzie to wiedział. Nie znam literatury Briggsa, która podawałaby takie różnice, ale może jakiś serwisant przypadkiem zanotował takie dane. Wydaje się, że konieczny byłby bliższy kontakt ze sprzedającym i prośba o jak najdokładniejsze zwymiarowanie jego korbowodu (nie tylko średnice, ale też rozstaw otworów, długość całkowita, szerokość i ew. odsadzenie stopy od osi).

    Kiedyś mówiło się, że nauka kosztuje. Może się okazać, że te 70 złotych to jest właśnie ten koszt.

    0
  • #9 27 Lip 2018 13:19
    barktosek
    Poziom 6  

    Rozwiń ostatnie zdanie bo chyba nie zrozumiałem do końca

    0
  • #10 27 Lip 2018 14:09
    Czyżycki
    Poziom 17  

    Po prostu może się okazać, że jedynym wyjściem jest zakup korbowodu 49450s i jego fizyczne przymierzenie do Twojego silnika, a to wiąże się z wydatkiem - jak napisałeś - 70 zł.

    0
  • #11 27 Lip 2018 14:13
    barktosek
    Poziom 6  

    Ok. Tak też zrobiłem - dziś przymiarka

    0