Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Matiz 0.8 1999r - Radio nie działa, jak sprawdzić czy jest napięcie, masa

p1ter280194 18 Apr 2018 20:58 7020 72
IGE-XAO
  • #31
    Pedros050
    Level 43  
    Ok to teraz zlutuj czerwony z żółtym i radio będzie miało zasilanie to nowe.
  • IGE-XAO
  • #32
    p1ter280194
    Level 8  
    PITERRR wrote:
    Ok to teraz zlutuj czerwony z żółtym i radio będzie miało zasilanie to nowe.



    Tak jak na zdjęciu zaznaczyłem 4 i 3 zlutować druciki bez tych koncówek tak by tworzyły jeden kabel i połączyć z numerem 5, a nr6 po prostu bedzie nie podłączony? Dobrze zrozumiałem ? Jeśli nie to wytłumacz na podstawie tego zdjęcia poniżej, który z którym.. żebym nie pomylił :|
  • #33
    Pedros050
    Level 43  
    Rozepnij 4 z 6 i 6 polutuj z 5.3. i po sprawie.
  • IGE-XAO
  • #34
    p1ter280194
    Level 8  
    PITERRR wrote:
    Rozepnij 4 z 6 i 6 polutuj z 5.3. i po sprawie.


    a połączenie tylko 6 z 3 nic nie da nie?
  • #35
    Pedros050
    Level 43  
    Ale 5 i 3 zasila radio bo złącze ma jak widzisz?
  • #36
    p1ter280194
    Level 8  
    no dobra zrobie 6 z 5 i 3 zlutuje tylko jak to zrobic lutowac 6 i 5 druciki zlutowac i pozniej dolutowac druciki nr 3?

    bo te kable maja te polaczenia metalowe i bym musial to obciac ta?
  • #37
    Pedros050
    Level 43  
    Tak obetnij i polutuj tak jak ci napisałem ci wcześniej.
  • #39
    Pedros050
    Level 43  
    Może być nawet skręcana grunt żebyś połączył czerwony z dwoma z żółtymi jak odetniesz te metalowe złączki.
  • #41
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Dobra rada. Trzymaj się z daleka od szybkozłączy, bo to tylko kupa problemu i jeszcze do tego dwie kupy problemu.
  • #42
    g107r
    Level 40  
    p1ter280194 wrote:
    Przewody wychodzące z auta są w ogóle w innych kolorach..

    Sprawdź
    Daewoo Matiz 0.8 1999r - Radio nie działa, jak sprawdzić czy jest napięcie, masa
    18 przewód szary, 17 żółty, 14 czarny... a 9 to zielono/czarny przewód ?
    Nad 18 jest nr 8, a nad 9 nr 1.
    3 i 11 to podświetlenie radia, raz potrzebne, raz nie.
    Do pioniera też dostałeś chyba jakąś rozpiskę, tu też sprawdź czy zasilania się pokrywają miejscami w kostkach, oraz wyjścia na głośniki.

    Czy w instrukcji nie napisali żeby w razie innego połączenia przewodów zasilających, przepiąć te przewody na tych specjalnie dołożonych "przezroczystych" złączkach ? Na co te cięcia i lutowania ?
    W daewoo często trzeba zamieniać je miejscami, bo robią je odwrotnie.
    Quote:
    Spróbuj połączyć żółty i czerwony w tej kostce przy radiu.
    Weź jakiś przewód i zdejmij te osłonki i połącz razem

    Żółte są dwa, ale w osłonce jeden, z pinu 4, czego nie rozumiesz ?
  • #43
    p1ter280194
    Level 8  
    Schemat u mnie wyświetla sie w małym okienku, jest nie czytelny. W dodatku nie znam się na tych schematach nie potrafię go prawidłowo odczytać, co do czego idzie. W 1 moim poście są 2 zdjęcia z instrukcji tam połączeń tych wtyczek co są w osłonkach gumowych z metalowymi koncówkami...

    Dodano po 2 [minuty]:

    To połączę ten żółty z czerwonymi tak jak mi pisali? Tylko czekam na szybkozłączki bo nie mam lutownicy.. a dopiero jutro będę je miał.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Instrukcja i z pkt 2 zrozumiałem to ze jeśli radio nie działa to połączyć pkt odwrotnie 4 z 5 i 3 z 6. Racja? Próbować?
  • #44
    p1ter280194
    Level 8  
    Nadal nic. Połączyłem jak w instrukcji. Cóż sprawdzę z tym lutowaniem/szybkozłączką jutro.
  • #45
    g107r
    Level 40  
    p1ter280194 wrote:
    Schemat u mnie wyświetla sie w małym okienku, jest nie czytelny.
    Wrzucić na PFD ? Czy ściągniesz obrazek i otworzysz bezpośrednio na komputerze ?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=753560#753560
    p1ter280194 wrote:
    W dodatku nie znam się na tych schematach nie potrafię go prawidłowo odczytać, co do czego idzie.
    A próbowałeś to chociaż zrozumieć ?
    30 BAT+ zawsze obecne napięcie z akumulatora
    KA ACC napięcie po włączeniu zapłonu
    58 ILL podświetlenie radia po włączeniu pozycji

    Ogólnie śledzisz kreski, od np bezpiecznika F w kabinie (lub Ef w komorze silnika -engine fuse) do prostokąta oznaczonego jako radio z opisem kolejności pinów/styków 1, 2, 3, ... 18 które musisz sam sobie wykryć/oznaczyć na swojej kostce z instalacji samochodu.
    Daewoo Matiz 0.8 1999r - Radio nie działa, jak sprawdzić czy jest napięcie, masa
    Cxxx np C205 (pin 2) za bezp Ef2 a przed F10 to złącze/kostka w instalacji samochodu. Ciebie teraz interesują tylko cyferki przy prostokącie radia i czy w efekcie zastosowania przejściówek przewody będą zgodne ze "standardem" ISO, w kostce kupionej razem z radiem.
    Tu podobne http://www.forum.alfaholicy.org/156/63310-pioneer_deh_140ub_-2.html po naszemu.
    p1ter280194 wrote:
    Nadal nic
    To znaczy ? Nie włącza się, nie świeci, nie gra/szumi ?
    To od początku, masz napięcie na czerwonym i żółtym w kostce daewoo ? Sprawdzasz kontrolką z żarówką ? Względem masy karoserii, jak też i obudowy radia ?
    Jest na tych przewodach wchodzących do radia w kostce pioniera ?
    Bezpiecznik w pionierze jest jeszcze dobry ?
  • #46
    p1ter280194
    Level 8  
    g107r wrote:

    p1ter280194 wrote:
    Nadal nic
    To znaczy ? Nie włącza się, nie świeci, nie gra/szumi ?
    To od początku, masz napięcie na czerwonym i żółtym w kostce daewoo ? Sprawdzasz kontrolką z żarówką ? Względem masy karoserii, jak też i obudowy radia ?
    Jest na tych przewodach wchodzących do radia w kostce pioniera ?
    Bezpiecznik w pionierze jest jeszcze dobry ?


    Dziękuje za obszerną odpowiedź, wiele mi wyjaśnia odnośnie schematu. Natomiast odpowiem na kilka pytań, po podłączeniu sprawdzam miernikiem napięcie w radiu i wynosi ono 12V+ na bezpieczniku. W kostce ISO jest właśnie tylko na żółtym te 12V+ i idzie też do żółtego w kostce do radia. Tylko tam wykryłem narazie napięcie. Sprawdze jak wrócę do domu jak to w kostce od auta wygląda. Radio w ogóle nie reaguje, to samo stare (poprzednie które też przed demontażem działało).
    Po 17 będę w domu, to odpiszę co i jak ustaliłem.
  • #47
    g107r
    Level 40  
    Nie miernikiem, tylko żarówką np
    Daewoo Matiz 0.8 1999r - Radio nie działa, jak sprawdzić czy jest napięcie, masa
    Miernik potrafi oszukać, brak dobrego styku na przewodach, kostkach, i może pokazać napięcie 12V ale z minimalnym prądem. Żarówka zaś po prostu nie zaświeci, nie dostając napięcia i odpowiedniego prądu.
    p1ter280194 wrote:
    W kostce ISO jest właśnie tylko na żółtym te 12V+ i idzie też do żółtego w kostce do radia.
    Po włączeniu stacyjki ?
    Od czerwonego jest bezpiecznik F10 10A w kabinie. Pewnie dobry, bo byś nie pojeździł, ale że to "nowy nabytek" to ??
    Daewoo Matiz 0.8 1999r - Radio nie działa, jak sprawdzić czy jest napięcie, masa
    Reszta z opisu działa ?

    Włóż kawałek odizolowanego z obu stron przewodu w te przezroczyste koszulki, na próbę połączenia żółtego z czerwonym powinno wystarczyć...
    Może zasilić je na krótko podając napięcie bezpośrednio w te złączki ?
    Masz inny samochód aby sprawdzić radio ?
    Cięcia/lutowania na tą chwilę bym zaniechał, istnieje możliwość że radio w ogóle nie działa.
  • #48
    p1ter280194
    Level 8  
    F5 i f6 oraz f13 brak napięcia na zapłonie
  • #49
    Pedros050
    Level 43  
    Pisałeś że masz napięcie na żółtym przewodzie teraz nie ma?
  • #50
    p1ter280194
    Level 8  
    PITERRR wrote:
    Pisałeś że masz napięcie na żółtym przewodzie teraz nie ma?


    Na żółtym jest napięcie bezpośrednio nawet na wyłączonym zapłonie. Nie ma napięcia w ogóle w bezpiecznikach od radio, zapalniczki i rozrusznika.
  • #51
    Pedros050
    Level 43  
    A jak to sprawdzałeś opisz?
  • #52
    p1ter280194
    Level 8  
    Zmierzył miernikim wszystkie bezpieczniki na zapłonie. Oprócz tych trzech wszystkie pokazują napięcie jak w akumulatorze.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tak samo żółty kabelek co prowadzi do kostki radio. Miernikiem czarny do masy auta czerwony w końcówkę kabelka i pokazuje cały czas w nim napięcie niezależnie od włączonego czy wyłącznego zapłonu.
  • #53
    Pedros050
    Level 43  
    To skoro masz na przewodach przy radiu napięcie na żółtym i czerwonym radio ma grać, jak nie radio uszkodzone lub wybity bezpiecznik w radiu ten czerwony 10A.
  • #54
    p1ter280194
    Level 8  
    Wrzucam co i jak na zdjęciach i schemacie.. Bzepieczniki z wnetrza auta zaznaczylem strzalą które nie działają.. Bezpieczniki te ktore sa w komorze silnika zaznaczylem klamrą na których jest 0 napięcie. A bezpiecznik który zaznaczyłem strzałką w komorze silnika (na schemacie f18) wyciągnąłem bo wg schematu to bezpiecznik zapasowy więc mówie zamienie na ten wewnatrz auta co do radia idzie, nie moglem odpalic auta i przy uruchamianiu zaplonu nie bylo ikonki "silnika" :D To mówie no nie i dałem tam z powrotem i auto normalnie zapłon działał i zapaliło. A i ten bezpiecznik jak na wszystkich mam napięcie takie samo jak na akumulatorze (12,68V) to na tym jest około 11,65V
  • #55
    p1ter280194
    Level 8  
    Dodam do tekstu, że dużo tematów jest o tym że mogły pójść jakieś styki w kostce stacyjki - a tam w matizie rowniez są tak jakby przekaźniki radia i zapalniczki. Tak tylko dorzucam, może wy coś wiecie więcej na ten temat.
  • #56
    abart64
    Level 32  
    Bezpiecznika od rozrusznika nie bierz pod uwagę. Napięcie na nim pojawia się jak przekręcisz stacyjkę na rozruch.
    Zobacz czy jest masa na radiu. Daj krokodyla na obudowę radia i mierz napięcie na zasilających. Prosciej to daj osobny przewód na obudowe radia i do masy i zobacz czy zafra skoro na żółtym i czerwonym masz napięcie.
  • #57
    g107r
    Level 40  
    F13 to rozrusznik ? Napięcie będzie dopiero w trakcie jego działania, podczas uruchamiania sinika.
    Żółty ma cały czas napięcie, zaś czerwony, a raczej pomarańczowy, po zapłonie.
    p1ter280194 wrote:
    dużo tematów jest o tym że mogły pójść jakieś styki w kostce stacyjki

    Tak, kostka stacyjki, częsta usterka nie tylko w matizie. Bez przekaźników, tylko styki zwierane w zależności od pozycji kluczyka.
    Czy KA - taki opis winien być przy jednym ze styków, podaje napięcie ? RW - red/white czerwono/biały przewód. Ten styk może być rozłączany przy odpalaniu samochodu, dlatego traci kontakt, a także często jest przeciążany np przez gniazdo zapalniczki i siada, traci kontakt.

    Jak już wystąpiła, to możesz mieć trochę podrutowane, bo w różny sposób użytkownicy to obchodzili i schematy mogą być psu na budę... W dodatku nie ma w nich pełnej informacji, bo trochę sobie je zmieniali, a my bazujemy na tym co jest dostępne.

    Jeszcze raz, bo ja też głupieję.
    W kostce daewoo na żółtym pin 4 i czerwonym(pomarańczowym :) ) pin 5 masz napięcia ?
    Dochodzą do wtyczki radia ?
    Gniazdo zapalniczki działa ?
    Zewrzyj te dwa przewody w kostce daewoo, od tyłu włóż kabelek w piny 4 i 5, skoro masz na żółtym napięcie, to przejdzie i na drugi przewód.
  • #58
    p1ter280194
    Level 8  
    abart64 wrote:
    Bezpiecznika od rozrusznika nie bierz pod uwagę. Napięcie na nim pojawia się jak przekręcisz stacyjkę na rozruch.
    Zobacz czy jest masa na radiu. Daj krokodyla na obudowę radia i mierz napięcie na zasilających. Prosciej to daj osobny przewód na obudowe radia i do masy i zobacz czy zafra skoro na żółtym i czerwonym masz napięcie.


    Nie na czerwonym właśnie nie ma napięcia, a czerwony idzie podobno od stacyjki.. Jest tylko na żółtym stałe napięcie, nawet na wyłączonym zapłonie tak jakby było podłączone do akumulatora gdzieś w środku instalacji.



    Edit: Tak jak na obrazku.. w Żółtym mam non stop napięcie, w czerwonym co idzie ze stacyjki niby zasilanie do niego brak całkowicie -na zapłonie itp
  • #59
    abart64
    Level 32  
    Mogą być uwalone styki w stacyjce. Zepnij tymczasowo żółty z czerwonym, sprawdż masę jw. i zamelduj co się dzieje.
  • #60
    p1ter280194
    Level 8  
    abart64 wrote:
    Mogą być uwalone styki w stacyjce. Zepnij tymczasowo żółty z czerwonym, sprawdż masę jw. i zamelduj co się dzieje.




    Podaj mi jak możesz dokładne numerki tych kabelków tu daje zdjęcie żebym nie pomylił czegoś. Daewoo Matiz 0.8 1999r - Radio nie działa, jak sprawdzić czy jest napięcie, masa