Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Toshiba satelite pro c70b - Po dłuższej pracy laptop nie wyłącza sie

18 Kwi 2018 15:27 558 24
  • Poziom 18  
    Cześc ma taki problem, jak dłużej pracuje na lapku -2h to jak klikam wyłącz w menu start to laptop wyłącza się a dioda zasilania nadal świeci. Nie da się go włączyć, dopiero po wyłączeniu (5sek) można go włączyć. Lapek po wymianie dysku na ssd, z tego co badałem dysk wszystko jest okey :/
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 10  
    Czy przy uruchomieniu bez HDD, np. z jakiegoś pendriva jest to samo, jakie temp. procesora?
  • Poziom 18  
    Temperatura w normie.

    Bez HDD mam pracować na kompie 3h XD?
  • Poziom 34  
    Witam

    terry1996 napisał:
    ez hDD mam pracowac na kompie 3h XD ?


    Ściągnij botowalnego Linuxa. Będziesz miał podstawowe programy i internet.
    Na moje oko to albo problem z dyskiem albo Windows się wysypał.
    Przy okazji daj SMART dysku i pełną specyfikację tego laptopa.

    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Smart jest ok, cos czytal nt microsoftt engine ale w sumie nie przeprowadzalem naprawy. Jakis backdoor microsoftu. Format nie pomaga
  • Poziom 10  
    terry1996 napisał:
    Lapek po wymianie dysku na ssd, z tego co badałem dysk wszystko jest okey :/


    Czy na starym HDD było to samo, nie masz możliwości włożenia innego HDD i postawienia na szybko systemu? wiele by się wyjaśniło.
  • Poziom 34  
    Nie ma potrzeby stawiania systemu. Wystarczy botowalny Linux.

    Jeżeli po czasie ~2h będzie ok, to coś z softem jest nie tak.
  • Poziom 18  
    Dysk spróbuje potestować inny, jak dla mnie jest to wina czegoś w rodzaju Intel Managemnet Engine - w biosie nie widzę opcji wywalenia tego. Macie pomysły?

    Ustawienia baterii okey, update'y zrobione, bios'a nowszego nie ma . . .
  • Poziom 34  
    Wszystko zależy jakie masz opcje w BIOS, ale moim zdaniem to jednak problem softwerowy, może któraś z aktualizacji coś namieszała.

    Wszystko w porządku masz z planem zasilania?
    Zobacz w dzienniku zdarzeń czy nie występują jakieś błędy czy ostrzeżenia w czasie działania systemu.
    Może jakiś cykliczny błąd blokuje możliwość zamknięcia systemu.
  • Poziom 18  
    icosie napisał:

    Zobacz w dzienniku zdarzeń czy nie występują jakieś błędy czy ostrzeżenia w czasie działania systemu.
    Może jakiś cykliczny błąd blokuje możliwość zamknięcia systemu.



    Od razu po włączeniu kompa będą te błędy, czy dopiero po ~2h
  • Poziom 34  
    O ile nie usuwasz czyścisz dziennika zdarzeń jakims programem lub ręcznie, to będzie widać od razu po starych datach zdarzeń (np. dzień i godzina kilka dni temu jak nie można było wyłączyć komputera).

    Najlepiej dość dokładnie prześledzić, ale jeżeli wyłączenie jest niemożliwe po ~2h to w tych okolicach błędy mogą się ujawnić.
  • Poziom 18  
    Błedy krytyczne i błędy:
    KernelPower
    HAl
    DeviceManagment-Enterprise-Diagnostic-Provider
    Search
    Service Controol Manager
    Distributed COM

    Ostrzeżenia:
    BTHUSB
    DEviceSetupManager
    Kernel-PnP
    VSS

    Załączam cały dziennik zdarzeń ;)
    Ostatni restart był 19.04.2018 - dzis testowałem inny ssd i też to samo - zrobiłem klona dysku
  • Poziom 34  
    Spojrzę wieczorem na dziennik zdarzeń i poszukam nieprawidłowości.
  • Poziom 1  
  • Poziom 18  
    jakbym nie robił diagnostyki ram dysku itp
  • Poziom 1  
  • Poziom 18  
    Robiłem diagnostyke hardware jako pierwszą - nic nie wykazała, na drugim ssd problem nie ustępuje.

    Zrobiłem to i czekam na rezultat:

    .

    Użyj tego narzędzia: https://support.micr...n-us/kb/3073930 i ukryj aktualizację "Intel Management Engine". Nie ma jej? Idź dalej.
    Odinstaluj wspomniany pakiet oprogramowania IME
    Uruchom komputer w trybie awaryjnym (przy kliknięciu "uruchom ponownie" przytrzymaj Shift)
    Przejdź do Menedżera Urządzeń, odinstaluj "Intel Management Engine Interface" (w grupie urządzeń systemowych) wraz z zaznaczeniem usuniecia sterownika
    Przejdź do folderu C:/Windows/System32/drivers, znajdź i po prostu brutalnie usuń plik "TEEDriverW8x64.sys"
    Edytowano: Przejdź do właściwości pliku, i odmów wszystkich uprawnień użytkownikowi SYSTEM
    Po restarcie komputera zobaczysz jakieś nieznane urządzenie PCI w menedżerze urządzeń, tak ma być. System powinien nie być w stanie zainstalować do niego sterownika.
  • Poziom 34  
    Nie rób nic z procesorem, to problem Windowsa lub któregoś z zainstalowanych programów. (Windows 7, 8, 8.1, 10?)
    Taki błąd pojawia się ponad 500 razy w ciągu 4 dni:

    Cytat:
    Nie można odnaleźć opisu dla identyfikatora zdarzenia 10016 ze źródła Microsoft-Windows-DistributedCOM. Albo składnik wywołujący to zdarzenie nie jest zainstalowany na komputerze lokalnym, albo instalacja jest uszkodzona. Możesz zainstalować lub naprawić składnik na komputerze.

    Jeśli zdarzenie pochodzi z innego komputera, wraz ze zdarzeniem może być wymagane zapisanie informacji o wyświetlaniu.

    Do zdarzenia dołączono następujące informacje:

    właściwe dla aplikacji
    Lokalny
    Aktywacja
    {6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}
    {4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}
    ZARZĄDZANIE NT
    USŁUGA LOKALNA
    S-1-5-19
    LocalHost (użycie LRPC)
    Niedostępny
    Niedostępny

    zasób komunikatu jest obecny, ale w tabeli ciągów/komunikatów nie odnaleziono komunikatu


    I wywołuje go kilka programów.

    Czy masz zainstalowny któryś z programów:
    Kaspersky Anti-Virus 6.0
    Kaspersky Administration Kit 8.0
    Windows SharePoint Services 3.0
    Windows Cortana 1.6.1.52

    Do tego masz duże problemy z WiFi, często gęsto zrywa Ci połączenie, ale to nie ma wpływu na problem z wyłączaniem komputera.

    Rozwiązanie dla SharePoint:
    Link
    Rozwiązanie dla Kaspersky:
    Link
    Rozwiązanie dla Cortana:
    Po prostu wyłącz/usuń co się da

    Jednakże bardzo często również występuje błąd Kernel-Boot co odpowiada za hardware (pamięć RAM i dysk) proponuje dodatkowo sprawdzić RAM memtestem po 3 przebiegi dla każdej kości i dysk na obecność bad sectorów i secrorów z dużym czasem dostępu w MHDD.

    No i trzecie co często występuje to błąd nieznanego sterownika, więc istnieje duża szansa, że ruszenie tego (lub innego) sterownika może zakończyć problem.

    PS. (to były żmudne 3 godziny ;) )
  • Poziom 18  
    robię memtesta i diagnostyke RAM windowsową - wcześniej puszczałem jakieś diagnostyki ram, nic nie wykazały, ale zobaczymy.

    Powyższych programów nie mam, memtest nic nie wykazał, no errors . . .
  • Poziom 34  
    A tak mnie teraz naszło, czy nie masz czasem problemów z zasilaniem? Zasilacz podłączony do gniazda z bolcem? I czy nie słyszysz w głośnikach komputera czy innych urządzeń trzasków co jakiś czas (jak włącza/wyłącza się agregat z lodówki, czy jakaś chińska lampka LED).

    To by mogło wyjaśnić problem z wyłączającymi się portami USB w miarę równomiernych odstępach czasu. Poczytałem i zdaje się, że błąd sterownika od USB potrafi uniemożliwić wyłączenie komputera.

    Spróbuj:
    Panel sterowania -> Sprzęt -> Opcje zasilania -> Zmień ustawienia planu -> Zmień zaawansowane ustawienia zasilania -> Ustawienia USB -> Ustawienia wstrzymania selektywnego USB -> Wyłączone

    Zapisz plan, zresetuj komputer i mam nadzieje ciesz się z wyłączania komputera w normalny sposób.


    Jak pierwsza część nie da rady:

    To jak Ram jest ok, i dysk też, to zostaje jedynie problem softu.
    Łatać Windowsa nie ma sensu, jeżeli nie wiemy co wywołuje problemy.

    Możesz jeszcze odinstalować w trybie awaryjnym wszystkie możliwe sterowniki do USB, bo ono też błędami sypie.

    PS. Tyle postów, a nie wiadomo jaką wersję Windowsa masz ;)
  • Poziom 1  
  • Poziom 34  
    @System PL Czy, aby na pewno czytałeś moje posty, że polecasz tak jak ja antywirusa Kaspersky?

    Bo ja nic takiego nie napisałem.
    System PL napisał:
    Jeżeli masz Windows 10 to masz Windows Defender.

    A starsze systemy (7,8,8.1) nie mają już tego?

    Nie wiesz co się dzieje w temacie, nie czytałeś dokładnie a dajesz jakieś rady, które nie mają związku z problemem.

    @terry1996 Popróbuj z tym USB, jeżeli się nie da, to ja widzę tylko od nowa przeinstalować system, chyba że ktoś bardziej obeznany w "łataniu" Windowsa się znajdzie i pomoże dosztukować brakujące rzeczy.

    Dodatkowo wykonaj skanowanie MBAM oraz ADWcleaner i usuń wszystko co wykryją
    https://www.malwarebytes.org/dl-confirm/
    http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

    Może jakiegoś wirusa załapałeś.
  • Poziom 18  
    Chodzi o 10pro 64

    Zainstalowalem winde na innym sdd od zera
    Win 7pro
    Stery ze strony producenta, nadal to samo
  • Poziom 18  
    Problem nie zostal rozwiazany, dzieki za porady