Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic Smart Home
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Włącznik światła - sterowany przewodem N (zamiast fazą)

mario709 18 Kwi 2018 20:18 207 4
  • #1 18 Kwi 2018 20:18
    mario709
    Poziom 3  

Witam,

Zabrałem się za montowanie przełoączników do zdalnego sterowania oświetleniem.
    W jednej puszcze jednak zbaraniałem, gdyż mam 3 źródła światła:
    - Led 1
    - Led 2
    - Led 3
    Ma więc 3 przewody wchodzące do przełącznika (z 3 przyciskami) i jeden na dole (pierwotnie na fazę).
    Niestety zostało to tak zmontowane przez majstra że na 3 przewodach mam fazę, a do dolnego złącza w przełączniku doprowadzone jest N.
    Czyli to N załączam w obwód zamiast fazy.

Czy takie coś jest dopuszczalne? Jak pod to zamontować zdalne sterowanie oświetleniem (bo jest to niezgodne z wszystkimi schamatami jakie widziałem).
    Jestem laikiem niestety. Gnazdko jest bardzo blisko puszki, ale tam jest tyle włącznków, bezpieczników że nie ogarniam tego.

Będę wdzięczny za odpowiedź, gdyż zaniepokołem się tym faktem.

Pozdrawiam,
    mario709

0 4
  • Deimic Smart Home
  • #2 18 Kwi 2018 20:28
    stanislaw1954
    Poziom 41  

mario709 napisał:
    Gnazdko jest bardzo blisko puszki, ale tam jest tyle włącznków, bezpieczników że nie ogarniam tego.
    Pozostaje wezwać majstra który to robił, lub innego, który podejmie się poprawienia wadliwego podłączenia.

0
  • Deimic Smart Home
  • #3 18 Kwi 2018 20:48
    mario709
    Poziom 3  

To w sumie rozumiem.
    Bardziej mi chodziło o to czy tam można zmontować (w sumie działało :) ) i to jest dopuszczalne - zakładając że nie będę tego dotykał. Czy raczej jest to kryminał i zagrożenie dla mieszkania, sprzętów itd.

Pozdrawiam,

0
  • Pomocny post
    #4 18 Kwi 2018 20:59
    stanislaw1954
    Poziom 41  

mario709 napisał:
    Czy raczej jest to kryminał i zagrożenie dla mieszkania, sprzętów itd.