Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGM 12-280 - sprzęgło nie wysprzęgla

19 Kwi 2018 07:15 1686 50
  • Poziom 12  
    Witam
    Mam w moim aucie taki problem, mianowicie czasami nie rozłącza się sprzęgło, po prostu nie można wbić biegu. Dzieje się tak zazwyczaj, jak już przyjadę trochę kilometrów, tak jakby się tracza przyklejała do koła zamachowego albo do docisku. Żadnego szarpania przy ruszaniu, skrzynia to Eaton 8 biegowa. Ki diabeł tam siedzi, tarcza się rozwarstwiła, czy co?
  • Poziom 15  
    Łożysko w kole zamachowym może się blokuje.
  • Poziom 15  
    pawcio7337 napisał:
    Pewnie bez rozebrania się nie obejdzie.


    To napewno :)
  • Poziom 31  
    Pytanie. Wysprzęglik hydrauliczny? tzn.masz zbiorniczek z płynem pod atrapą.
  • Poziom 31  
    Przyjrzyj się dobrze wysprzęglikowi czy nie ma wycieków tak na korpusie jak i od strony widelca napinającego łożysko wyciskowe.Kolega Chavez może mieć rację , że łożysko się kończy skoro pedał sprzęgła ci " podskakuje". Przy okazji sprawdź widelec czy nie jest wyrobiony na ułożyskowaniu ,jeśli są luzy to napraw bo w przeciwnym razie będziesz rwał skrzynię jeszcze raz.
  • Poziom 8  
    moim zdaniem to nie jest łożysko:) jest trochę za mało info. na ten temat może być pompka podawcza płyn do wysprzęglika może przepuszczać płyn i nie wciska go dalej lub tarcz by coś więcej napisać trzeba więcej info
  • Poziom 31  
    No masz rację, opis jest typu " głowa mnie boli powiedzcie dlaczego" :D
  • Poziom 8  
    gdyby było wiece info to może nie trzeba odsuwać skrzyni może ta pompka się psuje może skrzynia się psuje piszesz ze dzieje się gdy skrzynia się rozgrzeje więc może tam jest feler może nie ma olei w skrzyni tak jak pisałem za mało info
  • Poziom 12  
    Olej w skrzyni jest,w okolicy pompki i wysprzeglika żadnych wycieków nie widać.Podczas zmiany biegów,przy wcisniętym sprzęgle,czuć bicie na pedale gdy spadają obroty silnika.Patrzyłem przez okienko czy widełki równo pracują,jest ok.Jak nie mogłem wbić ze 2 razy biegu,zwłaszcza wstecznego,to gdy zgasiłem silnik i odpalilem na biegu i wyciśniętym sprzęgle,problem znikał na jakiś czas.Zastanawiajace jest to,że jak odpalę auto po nocy,i będę wyłączał biegi,to wchodzą jak w masło.
  • Pomocny post
    Poziom 8  
    A pół biegi przerzuca sie bez problemu?

    Dodano po 3 [minuty]:

    A spróbuj wcisnąć kilka razy szybko sprzęgło i zobaczyć wtedy co sie dzieje?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Nie pozostaje Ci nic innego jak wywalić skrzynię i sprzęgło, sprawdzić jak wygląda tarcza ,docisk i koło zamachowe czy nie ma zaciągnięć i krzywizn.
  • Poziom 8  
    A sprawdź ile wychodzi wyprzedziła mianowicie ten drut co pcha łapę sprzęgła musiał by sie wykasować 2 cm minimum ja bym bardziej obstawiał skrzynie bo jednak dzieje sie to po rozgrzaniu jej sprzęgło by było cały czas uszkodzone a rano biegi włączą bez problemu ale jak byś mógł i to zrobisz to napisz co to bylo bo jestem ciekaw
  • Poziom 29  
    Piszesz, że otworzyłeś okienko i patrzyles do środka jak pracuje pompa- zwrociles uwagę na grubość tarczy sprzeglowej?
    Jeżeli masz trochę umiejętności - mógłbyś wsadzić nakretke między otwór łapy - widelca, a oske która wychodzi z pompy.
    Tym sposobem wydłużysz i zwiększysz siłę natarcia na widelec.
    Sprawdzisz czy to wina sprzęgła lub pompy.
    Te skrzynie przeważnie sie blokują na biegu,
    Sprawdź kolor płynu w zbiorniczku.
  • Poziom 31  
    Skrzynie Eaton są trudne do zajechania i trzeba mieć talent by tego dokonać, jeśli już do tego dojdzie to naprawa jest kosztowna. Zacznij od sprzęgła .
  • Poziom 25  
    Jezeli pedal ma normalny skok i do tego sprawdzony jest ruch wysprzeglika a sprzeglo dalej nie rozlacza .... sypie sie tarcza , np. polamane elementy sprezyn ktore wpadaja pomiedzy kolo zamachowe / docisk a tarcze ...albo np peknieta sprezyna docisku . Polemizowac mozna lecz jak juz wspomniano powyzej ....skrzynia do sciagniecia .
  • Poziom 17  
    Ja bym wymienił pompkę sprzęgła i płyn na początek. Koszt nie taki duży a jeden element byłby wyeliminowany.
  • Poziom 12  
    Witam,sprawa wygląda następująco.Skrzynia została zdemontowana i po rozebraniu sprzęgła nic nie było widać.Docisk cały Sachs,tarcza również wizualnie w porządku,nie rozsypana,okładziny ok.Pojęliśmy decyzję że zamontujemy kompletne sprzęgło LUK.Po uruchomieniu i próbnej jeździe,okazało się że wysprzęgla prawidłowo,natomiast drży i podbija pedał sprzęgła.Pojeździłem tak 3 tygodnie,i z powrotem na warsztat,ponieważ coraz mocniej podbijało pedał podczas wciskania sprzęgła,i widać było przez okienko jak podbija łożysko wyciskowe.Sprzęgło idzie do reklamacji,montujemy Valeo i jest ok.Bez drgań,bez podbijania pedału,wysprzęgla lekko,nie szarpie przy ruszaniu,biegi wchodzą elegancko.Jest tylko jedna rzecz,po demontażu i montażu,zaczęła skrzynia głośno pracować na luzie.Słychać takie miarowe terkotanie,jakby zęba o zęba.Olej w skrzyni zalany świeży.
  • Poziom 31  
    Sprzęgła LUK nie sprawdzają się w ciężarówkach, a koło zamachowe tej firmy często się deformuje.
  • Poziom 19  
    Kolego skoro stać kogoś na samochód do stać na wysprzęglik :) żaden zamiennik jeśli już kogoś nie stać na oryginał to niech odda go do regeneracji.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A potem kolejne problemy z działaniem biegów, j/w nie polecam zamienników.
  • Poziom 15  
    pawcio7337 napisał:
    Jest tylko jedna rzecz,po demontażu i montażu,zaczęła skrzynia głośno pracować na luzie.Słychać takie miarowe terkotanie,jakby zęba o zęba.



    Miałem taki przypadek, też opisywałem na forum. Powodem prawdopodobnie była tarcza sprzęgłowa - źle dobrana lub źle zregenerowana. Prawdopodobnie, ponieważ skrzynia również została oddana do remontu.
  • Poziom 12  
    Koledzy mam kłopocik w postaci podstawiania pedału sprzęgła.Po ok.2 tygodniach od wymiany pompki sprzęgła podstawiło mi pedał sprzęgła do tego stopnia że pośliznęło mi sprzęgło delikatnie.Jak popuściłem odpowietrznik na wysprzęgliku to wrócił do pozycji zerowej,i wysprzęglanie było przez jakiś czas ok.Po przejechaniu 200 km problem powrócił ponownie,i po odkręceniu odpowietrznika dało się słyszeć takie krótkie syknięcie,jakby zassało powietrze do środka.Pytanie gdzie może tkwić problem i czy winny może być wysprzęglik?