Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel-jak sprawdzić przepływomierz.

Doktorr 20 Aug 2005 08:27 39188 11
  • #1
    Doktorr
    Level 35  
    Vectra 1,8 16v r 99. Świeci check sprawdziłem błąd przepływomierza i czujnika tęperatury zasysanego powietrza. Wtedy właściciel w wielkiej tajemnicy poinformował mnie właściciel, że był już w serwisie stwierdzili to samo. Wymienili ustrojstwo i błędy są dalej, więc się poddali. Wziąłem schemat i sprawdziłem kable między wtyczką przepływomierza a sterownikiem. wszystko jest ok. Zasilanie ok.Niewiem niestety jakie powinny być parametry tego ustrojstwa w czsie pracy.Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
  • #2
    SP7SEC
    Level 28  
    Jeśli jest gaz to norma ulega uszkodzeniu włukno wolframu
  • #3
    Doktorr
    Level 35  
    Nie jest zagazowany. Dostałem na priv parę danych i zrobiłem kilka testów w nawiasach dane dla tego przepływomierza wg autodata 2004:
    Wtyczka przepływomierza styki 2i3 (przepływomierz)
    -zapłon włączony bez uruchamiania silnika napięcie 0,8v (winno być 0v)
    - silnik uruchomiony wolne obroty0,86v (winno być 0.6v)
    -gwałtowne przyspieszenie 0,86v (winno być 4v).
    Styki 1i2 (czujnik tęperatury zasysanego powietrza)
    zapłon włączony 3v
    przy przyspieszaniu rośnie do 3,6v
    Napięcie na styku 4 w zakresie 13,2-14,5v

    Czy mógłby mi ktoś pomóc w ziterpretowaniu tych wyników, (czy coś poza padem może dać takie objawy).
    Bardzo proszę.
  • #4
    Hugo333
    Level 15  
    U mnie sa takie wyniki (X20XEV):
    temp zewn. ok 25 st., silnika około 50 st

    czujnik temp. zasysanego powietrza:
    - 1,4 V, po uruchomieniu wozu podnosło się do 2V(pewnie zależy od napięcia aQ)
    brak zmian na przyspieszanie

    przepływka:
    piny 3(+), 4(-) zasilanie 12V
    piny 2(+), 4(-) - na wolnych 0,52, przy gwałtownym wzroście rpm dochodzi do 2,6V maksymalnie
    piny 1(-), 2(+) - - na wolnych 0,52, przy gwałtownym wzroście rpm dochodzi do 2,6V maksymalnie
    Domyślam się że pin 1 i 4 jest wspólną masą.

    Jest pewna rozbieżność w pinach, bo u mnie bodajże pomiędzy 2 i 3 jest null. Dla uściślenia kolejności pinów, u mnie jest 1,2,3,4 od strony filtra powietrza.
  • #5
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Check się świeci ale jak zachowuje się silnik?
  • #6
    Doktorr
    Level 35  
    Dzięki za chęci ale jak widzisz istnieją znaczne roznieżności w danych obydwu przepływomierzy a co za tym idzie twoje dane nie mogą być podstawą do jakiejkolwiek oceny.
    Ale tu nasuwa mi się myśl.Jeżeli poprzedni mahes dobrał zły, nowy przepływomierz to wyszła mu kaszanka. Narazie problem odłożony na półkę pan bizmesmen (właściciel) powiedział , że nowej przepływki nie zamówi.Więc rozstaliśmy się w pokoju.
  • #7
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Bardzo ważne spięcie rozrządu sprawdzałeś?Ząbek w tą ząbek w tamtą stronę ale przy tym zmienia się podciśnienie w kolektorze ssącym i parametry na przepływomierzu prawda?Pozdrawiam.
  • #8
    Doktorr
    Level 35  
    Wybacz Stanisław ale zabacz , na parametry, ta przepływka jest martwa i pokazuje się napięcie bez uruchomienia silnika a wg Autodaty powinno być 0v.
    Po zatym "ząbek w tą" daje zupełnie inne efekty.
    Ten chodzi tak jak powinien chodzić przy mapowanym przepływomierzu (lekko zmulony, ciężko wkręca się pod obciążeniem na wysokie obroty).
  • #9
    Hugo333
    Level 15  
    Ups, sprawdziłemk i faktycznie, ale wychodzi na to że dane z AD są wiarygodne.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Masy na kompie spr.?Jeżeli to czym w jaki sposób/nie wiem na ile jesteś zaawansowany/.
  • #12
    Doktorr
    Level 35  
    masy na kompie sprawdzone na wstępie , sterowbik simens, przykręcony do silnika posiadający dwie wtyczki wielopinowe A i B . przewody z przepływomienia 2i3 przychodzą na piny 47 i 88 przewód nr 1 na pin 60 we wtyku A , przewód nr 4 jest zasilaniem idzie do wtyku B i jest na nim napięcie akumulatora. Podane linie 1,2,3 są bez przerw zwarć do masy, do siebie i do +. Jedyna możliwość to zwarcie do innego przewodu sygnałowego ale tego bez prucia wiązki nie sprawdzę.Wydaje mi się, że najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie posłanie gościa do kogoś z Techem np Elektrit mioeszka tylko dwa powiaty dalej.Llub namówenie klienta aby zamówił nową przepływkę.