Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volkswagen Passat B5 Kombi 1.8 - Zaciskajace sie hamulce i swiatla stopu

19 Kwi 2018 21:28 894 3
  • Poziom 2  
    Witam otoz niedawno kupilem passata b5 klocki tarcze tyl szrot wiece postanowilem zregenerowac zaciski wymienic tarcze klocki do tego lozysko bylo wywalone i kupilem 2 nowe i zalozylem podczas wymiany mimo ze auto bylo zgaszone i kluczyki wyjete zaczly sie swiecic swiatla stopu. Problem byl z odpowietrzeniem okazalo sie ze popa zostala zajechana kupilem nowa i wsadzilem odpowietrzylismy uklad kolega mechanik stwierdzil ze swiecacy sie stop to bedzie czujnik polozenia stopu czy tam czujnik stopu w kazdym badz razie ten na dole przy pedalach. No i jade do niego na waszratat i autko cos slabo sie zabiera nie umi sie rozpedzic zatrzymalem sie na swiatlach i z tarcz az sie kopcilo zjechalem na bok i wszytkie hamulce sie zacisly. Potem odpielismy czujnik i hamulce poscily uznalismy ze czujnik do wymiany na drugi dzien wymienilismy na pewniaka wsiadlem do domu przejchallem 5km i to samo zacisly sie hamulce i po wyciagnieciu czujnika odposcily a swiaatla stopu raz sie swieca raz nie. Podpielismy kompa brak bledow nie wiemy gdzie szukac dalej plyn hamulcowy byl wymieniony. Gumki w zaciskach tez tylko regenerowalismy tyl przod byl nie ruszany. Dodam ze po zakupie auta z krakowa wrocilismy na kolchac bez problemow.
  • Poziom 39  
    Witam .
    Wymiana czujnika stopu wiąże się z jego ustawieniem.Czujnik ma bolec wystający który w sobie ma t.z.w grzechotkę ,by można go było wyregulować (jego długość ).Montujesz czujnik,zobacz czy światła stop zgaszone,podciąg pedał hamulca do siebie, nie naciskaj.Powinien być słyszany terkot,tak jakby coś przeskoczyło.Jeżeli tak ,to powinno być wszystko OK.Przerabiałem ten sam problem ,z identycznymi objawami,czyli blokowaniem hamulców.
  • Poziom 35  
    Przypuszczam, że układ hamulcowy został niewłaściwie odpowietrzony. Auto z ABS-em należy nieco inaczej odpowietrzać - na forum są informacje. Dziwne, że zaciski po regeneracji a klocki "trzymają". Czy po podniesieniu kół (na zimno) koła lekko się obracają. Może lekko trzymają klocki i podczas jazdy grzeją się tarcze, następnie płyn hamulcowy po zagotowaniu się zwiększa swą objętość, w wyniku czego dochodzi do blokowania kół.
    Zwróć też uwagę na poprawność działania układu wspomagania hamulca (tzw. serwo). Czy podczas jazdy słychać jest działanie ABS-u pomimo, że nie naciskasz pedał hamulca.
  • Poziom 34  
    @nikusert ma rację. Sam to niedawno przerabiałem. Kupiłem VW Caddy i nie zawsze zapalał się stop. Wyjąłem czujnik i przeczyściłem styki. Założyłem. I zaczęły się problemy z zaciskającymi się hamulcami. Po zdjęciu przewodu z serwa od pompy wakuum puszczały. Pojechałem do mechanika żeby z tym coś zrobił. Powiedziałem że problem zaczął się po czyszczeniu czujnika. Ten wymienił przewody hamulcowe przy kołach przednich (wężyki) twierdząc że pewnie spuchły. Problem nie ustąpił. Więc serwo do wymiany. Nie pomogło. W kolejce była wymiana pompy, ale przeczytałem na forum że ten czujnik po wymianie (wyjęciu) trzeba ustawiać bo jak jest za daleko wsunięty to może zaworek w serwie się nie zamknąć do końca i wtedy hamulce mogą się same zaciskać. U mnie to następowało po przejechaniu paru kilometrów. Wyregulowałem ten czujnik i problem ustąpił. "Naprawa" przez niedouczonego mechanika kosztowała mnie 200zł.

    Dodano po 4 [minuty]:

    yerflo napisał:
    swiecacy sie stop to bedzie czujnik polozenia stopu
    Świecący się stop i zaciskające się hamulce to uszkodzony i za głęboko wciśnięty czujnik stopu.