Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo Fm7 290 KM 1999r - Prawidłowe ci¶nienie oleju i przybliĽony koszt remontu

20 Kwi 2018 18:49 633 5
  • Poziom 8  
    Witam. Pytanie jak w temacie tzn. jakie jest prawidłowe ci¶nienie oleju w silniku d7c.Jakie info podaje manual i jaki jest przybliżony koszt generalnego remontu takiego silnika? Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Obroty robocze 300-500KPa
    Obroty biegu jałowego min 150KPa
  • Poziom 14  
    Dla czego pytasz o koszt remontu? Kłopoty z ci¶nienie oleju, czy co¶ więcej? Mam pewne do¶wiadczenia z D6B z FL-a i jeżeli jest podobny w budowie, a pewnie jest i gdy podczas jazdy jest niby OK, a na wolnych obrotach cienienie oleju spada poniżej warto¶ci minimum (silnik dobrze rozgrzany) to może wystarczy wymienić panewki wałka rozrz±du i profilaktycznie na wale. Jest tylko jeden kłopot. Volvo dostarcza panewki wałka rozrz±du do rozwiercania , przynajmniej tak było w D6B, a to mocno komplikuję sprawę.
  • Poziom 8  
    Istnieje jaki¶ rozwiertak do tych panewek walka rozrz±du, czy robi to szlifierz pod wymiar przeszlifowanego wałka? Zgodnie ze sztuk± żeby wymian± panewek na wale korbowym miała sens to trzeba zrobić szlif albo przynajmniej sprawdzić owalno¶ć czopów wału korbowego, więc i tak najwygodniej wyj±ć motor z auta
  • Poziom 14  
    W przypadku, który opisywałem było tak. Po dorobieniu wybijaków (panewki wałka maj± różne ¶rednice) udało się panewki wymienić w silniku w pojeĽdzie, ale nowe panewki okazały się być do rozwiercenia i trzeba było wyci±gać silnik . Szlifierz tylko zapolerował wałek i rozwiercił panewki pod wymiar. Co się tyczy wału to w trzech silnikach Volvo (z FL-a) panewki na wał siadały idealnie bez szlifu, choć masz racje z t± owalizacj± czopów, jak silnik rozebrany do bloku to sprawdzić nie zaszkodzi. Pisz±c o trzech silnikach mam na my¶li jednego z 1986 roku, gdzie panewki były wymieniane 2 razy przy okazji wymiany tulei i tłoków, ale nikt w nim nie mierzył ci¶nienia oleju, bo nie było potrzeby, ponieważ miał tylko kontrolkę ci¶nienia oleju. Dwa pozostałe to roczniki 2000 i 2001 i tam były czujniki, zegary i brzęczyki i były problemy bardziej z brzęczykiem i w tych były wymieniane panewki główne, korbowodowe i poprawa była ale niewielka. Dopiero po wymianie panewek wałka zrobiło się OK. I jeszcze jedno. Luzy pomiędzy wałkiem rozrz±du, a panewkami były ogromne.
  • Poziom 8  
    Dzięki za zainteresowanie tematem. JAK rozbiorę silnik to napiszę co ciekawego zostałem.
    Pozdrawiam.